Ondertemp van 35.2: Is dit normaal????

HOi,

Teun is sinds vorige week wat ziek/ verkouden. Sinds maandag gaat dit beter, maar nu heb ik hem al 2 keer snachts uit bed gevist met ondertemp van 35,2. In december had hij ook zo’n periode.

Eergisteren was hij ook helemaal grauw en ijskoud. Leek ook wat versufd. Het duurde 2 uur voor hij de 36 weer bereikt had. Zijn slaapzak en beentjes bleven koud.

Gisternacht voelde hij warm aan maar had dus weer ondertemp. Hier maakte ik me minder zorgen om, omdat hij gewoon nog kleur had en lekker verder wou slapen. Heb na even knuffelen een kersenpitzak bij hem in bed gedaan.

Maar: zijn er meer mensen met deze ervaring? Zelf vind ik het raar omdat er een reden moet zijn dat hij zo afkoelt: lage bloeddruk of lage hartslag denk ik dan. Hoezo hysterische moeder haha

Hallo

ik heb dit nog nooit gehoord, maar een ondertemperatuur van 35,2 lijkt me niet goed.

zou toch de huisarts eens vragen.

Hoe oud is je zoontje?

Yep. onze kleine reageert ook met ondertemperatuur op een ontsteking. zo raar, heb je een helemaal ziek kind, vis je 'm uit bed, is hij koud :o ik schrok me rot de eerste keer! de huisarts zei dat een wat groter kind (geen baby’s!) mag afkoelen tot 35.0. daaronder moet je een arts bellen.

bij ons is ondertemperatuur wel steeds een teken van een flinke ontsteking, meestal oorontsteking :wall: , zeker als de temperatuur ook schommelt van laag naar hoog en terug.

als hij langere tijd ziekig blijft, zou ik er toch even de huisarts naar laten kijken.

beterschap! :hug:

Hier ook een kind met ondertemp als hij iets heeft. Ook hier was het een oorontsteking. Een ondertemp kan je vergelijken met koorts. Er zit waarschijnlijk een virus waar het lichaam op reageert.

Sterkte!

Hier ook een paar keer ondertemp gehad. Je schrikt je rot de 1e keer. Maar idd, zelfde verhaal. Er schuilt altijd wel een virusje/ziek zijn achter en ipv koorts koelen ze dan af.

Ha gaf aan dat het bij kleine baby’s geen kwaad kon. Tenzij onder de 35.0

Hoi,

Hartelijk dank voor de reacties!

Ik ben vrijdag alsnog met kind onder de arm naar de dokter vertrokken, omdat hij donderdag zo ontzettend opstandig was. Maar zijn oortjes bleken schoon en meneer had weer de opperbeste zin. Zijn ondertemp is er nog steeds, maar hij is niet meer zo vermoeid.

Maar ik hou het in de gaten en vertrouw het totaal niet. Maar zolang het jochie verder goed in zijn vel zit, kan ik de dokter niet wijsmaken dat er iets aan de hand is toch?

Hier precies hetzelfde, ik heb voor vanmiddag al een afspraak gemaakt met de HA. Luca heeft sinds gisteravond een temp van 35,6, en eergister had hij 39,7 :shock:

HIj is ook regelmatig wakker s’nachts, misschien heeft hij het wel koud :think:

Na mijn weten heeft hij dit nog nooit gehad :think:

Ik ga straks nog ff tempen, kijken of het nu weer goed is en anders ga ik rond 15:00 uur mooi na de HA. Ff kijken wat hij erover zegt, misschien heeft hij dan wel een ontsteking zoals ik hier uit verschillende verhalen lees :think: