Vanwege een medische indicatie moet ik in het ziekenhuis bevallen.
Dat was bij mijn vorige bevalling ook zo en heb ik nooit een ondersteek hoeven gebruiken…(wel in huis gehad). Die ging dus ongebruikt terug naar de thuiszorgwinkel.
Ik weet niet eens waar je het voor zou moeten gebruiken… :oops:
:mrgreen:
Ik vraag me dan ook af of ik hem deze keer wel moet halen, of dat ik dat kan laten.
Ben benieuwd!
ik moet ook in het ziekenhuis bevallen en ik haal hem niet.
als ik thuis ben dan gebruik ik hem toch niet, al moet ik kruipend naar de pot!!!
Ik heb hem gebruikt om vruchtwater op te vangen toen mijn vliezen braken om te laten zien aan de vk dat het troebel was. Maar toen ze zei: blaas eens op je hand’ kwam er genoeg bewijsmateriaal uit :mrgreen: dus ik weet ook niet zo goed of het echt nodig is dat ding.
Ik heb hem niet gehaald en ook niet nodig gehad.
Maar ben ook in zkh bevallen…
:-* Dreumesmama
Ik heb vorige week de klossen opgehaald en wilde geen ondersteek mee. Maar volgens die mevr. was ik verplicht een ondersteek mee te nemen als je van plan bent thuis te bevallen.
Ik neem aan dat het niet hoeft als je in het zkh gaat bevallen.
:think: een ondersteek wordt bij thuisbevallingen toch ook wel gebruikt om de placenta in op te vangen? (weet niet zeker hoor, ben zelf 2x in het ziekenhuis bevallen :shifty: )
Maar ja, kan geen kwaad om dat ding in huis te hebben toch?
huishoudteiltje voldoet ook! hier ook geen ondersteek gehad! is ook niet verplicht! teminste hie rniet!
Ah, oké!
Als het puur gaat om de thuisbevalling, dan haal ik hem dus inderdaad ook niet. Scheelt me weer een bezoek aan de thuiszorgwinkel, want de klossen regelen we ook op een andere manier.
En als het gaat om plas op te vangen …
dan neem ik het potje wel van mijn zoontje die ongebruikt in de babykamer staat :mrgreen:
Nee even zonder dollen…
als het nog ergens anders handig voor is, dan hoor ik dat graag.
Vorige keer braken mijn vliezen pas in het ziekenhuis…
Weet dus ook niet of het daar handig voor is nog? :think:
Ook hier in het ziekenhui sbevallen (2de keer al vooraf bekend) en niet gehaald
:think: maar wat als het ‘per ongeluk’ toch geen thuisbevalling wordt? Als de bevalling zó snel gaat en je niet meer op tijd in 't ziekenhuis kunt zijn ofzo?
Maar snap je aan de andere kant ook wel, helemaal als je je klossen op een andere manier regelt, zou je alleen voor die ondersteek naar de thuiszorgwinkel moeten :?
En ach, mocht je 'm inderdaad nodig hebben om plas in op te vangen lukt dat vast wel in 't potje van je zoon en anders is zo’n ding ook binnen een dag wel gehaald toch?
Bij de 1e ben ik ook thuis bevallen en de ondersteek is niet gebruikt. Die heb ik later in het plastic weer terug gebracht.
Hier was hij wel verplicht als je gaat thuis bevallen en als ik die vrouw mag geloven dan zijn er VK’s die weer weg gaan als blijkt dat je geen ondersteek hebt. :eh: ja sure… :lol:
ik moet in het zkh bevallen en heb ook geen ondersteek…Onnodig mijn inziens
de ondersteek heeft mij gered van ontstoken hechtingen …
3x per dag in een soda badje :dance: :liar:
maar een teiltje zou ook kunnen alleen zit je wel makkelijker op een ondersteek
bij beide niet gebruikt. Y.uri thuis begonnen in zhuis bevallen. Tweede medische indicatie in zhuis. Zou niet weten waarvoor je hem nodig zou moeten hebben :think:
Zelfs een soda badje kan op het toilet. Bij Y had ik een onsteking bij mijn knip: vuilniszak over de bril schuiven. Water erin gieten met soda of dettol en zitten maar :thumbup:
Goede tips!
Bedankt!
Ik hoop niet op ontstekingen
Maar als het niet anders is, dan kunnen we hem ook nog halen natuurlijk.
Dan laat ik het er lekker bij!
hoihoi
Bij ons staat hij niet eens meer op de lijst wel emmer (oa voor de placenta)
groetjes
marlies
hier thuis bevallen maar ook niet gebruikt hoor… Placenta is opgevangen in vuilniszak :? en plassen e.d. heb ik tot het einde gewoon op de wc gedaan… No problem. Hoe het nu gaat lopen, weet t niet… Wel een consult bij de gyn binnen, maar ben nog steeds van plan thuis te bevallen…!
groetjes, Louise
@Jiska wrote:
:think: een ondersteek wordt bij thuisbevallingen toch ook wel gebruikt om de placenta in op te vangen? (weet niet zeker hoor, ben zelf 2x in het ziekenhuis bevallen :shifty: )
Maar ja, kan geen kwaad om dat ding in huis te hebben toch?
Klopt.
Bij mijn 1e hebben ze mijn placenta erin opgevangen.
Bij de tweede had ik celstofmatjes liggen en heeft ze hem daarop gelegt.
@nathaliehvdominique wrote:
de ondersteek heeft mij gered van ontstoken hechtingen …
3x per dag in een soda badje :dance: :liar:
maar een teiltje zou ook kunnen alleen zit je wel makkelijker op een ondersteek
of een vuilniszak om de wc bril en dan zo een soda badje maken :mrgreen:
Edit: lees nu dat Smurf78 dat ook al had gezegd :mrgreen:
Als ik bij een thuisbevalling aanwezig ben dan gebruiken we het eigenlijk ook nooit… celstof matje voldoet prima voor de placenta