Onderkaak naar voren

Onze dochter heeft een nieuwe gewoonte. Ze klapt steeds haar onderkaak naar voren. Ondertanden komen dan voor en over boventanden zeg maar. Het is natuurlijk niet goed voor haar tanden en kaak, maar ik merk het ook aan haar spraak en articulatie. (Komt nog eens bij dat ik t er ook een beetje raar en lelijk uit vind zien :oops:)

Herkenbaar? Is dit zo’n tijdelijke tic? Kan ik er iets aan doen? Ik heb het proberen af te leren, maar dat geeft alleen negatieve aandacht. Negeren helpt vooralsnog ook niet, want ik zie het haar steeds vaker doen.

Tips? Bedankt!

Sorry geen tips en ervaring ermee.

Ik hoop dat je meisje er snel weer vanaf is.

Welke dochter doet t?

Want Fenne heeft dat nu ook dat ze dat de hele tijd doet!

De oudste!

Hier ook. Wij hebben er verder geen aandacht aan besteed. Sinds een paar maanden is hij aan t wisselen en door de grootte van de nieuwe tanden kan het niet meer :mrgreen:

Hij is nu 7,5 jaar en heeft het toch wel zo lang als ik me kan herinneren gedaan. Voor jou geen geruststelling natuurlijk. Anders moet je eens aan de tandarts vragen of het echt wel kwaad kan, want volgens mij valt dat best mee…Bij ons zit het gewoon in de familie dat we ‘losse’ kaken hebben, dus misschien daarom dat we er nooit zo’n issue van maakten. We zeiden het af en toe wel hoor…‘Doe je tanden eens naar achter’ maar onbewust deed hij het vlak erna toch weer.

Ik ben het wel met je eens dat het eigenlijk geen gezicht is…

Joost heeft het ook een tijd gedaan. Het is echt heel erg slecht voor je kaakgewricht. ( kan vroegtijdig kaakartrose tot gevolg hebben)Het kraakbeenstukje wat tussen het gewricht zit slijt hierdoor…

Ik heb het maar genegeerd toendertijd, waarna het na een tijdje vanzelf niet meer interessant was. Joost heeft mijn kaakprobleem natuurlijk meegemaakt dus daarmee kon ik hem waarschuwen :wink:

jinthe doet dat ook vaak… ik zeg het haar dan wel. Gaat wel weer over!