Onderhandelen over een auto, iemand tips?

Morgen gaan we naar een garage, kijken naar een Renault Kangoo die te koop staat :dance: . We zijn al helemaal enthousiast omdat het ons een ideale auto lijkt voor ons gezin. Maar dan… als we morgen nog zo enthousiast zijn…

De vraagprijs is 4500 euro. Ik heb via Carspotter de waarde van de auto opgevraagd: 4200 euro. Onze eigen auto (willen we inruilen) is volgens Carspotter 2200 waard, maar eerlijk gezegd dachten we zelf dat hij niet meer dan 500 euro waard zou zijn. Is het gebruikelijk om te onderhandelen over een prijs van een auto en zo ja, wat zou een goede prijs zijn om op in te zetten?

als ik je een paar tips mag geven ga eens google op de naam van de garage en kijk eens na of ze bovag zijn en vraag om een nap bij de auto met deze punten kun je veel achter halen.

nap is voor de zekerheid van de km stand

bovag voor als er gebreken komen die niet vermeld zijn en je later achter komt als de dealer dan bovag is sta je zelf veel sterke

en ja via google kun je misschien wel revrenties van de garage vinden succes en ps kijk eens op marktplaats wat deze auto’s daar kosten kun je het een beetje vergelijken

Dank je voor je tips, Hendrika, daar ben ik blij mee!

Het onderzoekje op marktplaats wijst uit dat de vraagprijs wel reeel is. Onze auto staat echter voor tussen de 1500 en 2000 euro te koop, dus die 2200 euro kunnen we wel vergeten. Maar dat idee hadden we zelf ook al.

We wachten maar af waar ze morgen mee komen en vragen wat bedenktijd, dat lijkt me het handigst.

iig niet laten merken dat je enthousiast bent…

en bij afdingen… als jullie een bod doen en hij vind het te weinig vragen wat zijn tegen bod is…

En voor jullie zelf een max. bedrag in het hoofd nemen wat jullie willen betalen,.

4500 euro is de vraagprijs… jullie willen min. 1000 euro voor jullie auto terug hebben dan word het 3500 euro. dus begin dan rond 3000 euro :slight_smile:

Zo hebben wij een total losse golf 3 voor een goed uitziende golf 4 kunnen ruilen…

we kregen voor de golf 3 net zo veel weer als we er voor hebben betaald!

Realiseer je wel dat je bij inruil minder krijgt voor je auto, dan dat je hem los verkoopt.

Zo kan jouw auto nu 2200 waard zijn, maar krijg je bij inruil er 1000-1500 voor. Trek dat idd van die 4500 af, en begin met 3000. Dan kom je ws uit zo rond de 3300-3400.

Succes!

Je hebt goede tips gekregen, maar wat ik echt niet begrijp is waarom iemand gebruik maakt van carspotter? Tis echt zoiets belachelijks (sorry), met een beetje speurwerk op internet kom je achter veel realistischere prijzen, en kost het je geen sms jes. Misschien een idee voor de volgende keer :wink: . Op autotrader kan je ook makkelijk prijzen zien van auto s en dan vergelijken met bv de auto die je wilt kopen, of verkopen.

Nadeel van inruil is idd dat je er minder voor terug krijgt, voordeel kan zijn als het een moeilijk verkoopbare auto is dat je zelf niet een tijd met 2 auto s zit. Dus dat is aan jezelf of je wilt inruilen tegen een lagere prijs of m zelf probeert te verkopen. Met 3000 beginnen is idd heel reeel als je wel inruilt, meer dan 3500 zou ik dan niet betalen. Veel succes en idd je enthousiasme niet laten merken, dan kotm alles vast goed. Let idd wel op of je met een betrouwbare garage te maken hebt!

Bedankt voor jullie tips. We zijn net terug en het was helaas niets voor ons :frowning: . Op zich wel een fijne auto, maar er zaten zoveel deuken in, de bekleding was erg versleten (erger dan die in onze auto die drie jaar ouder is) en bovendien hing er een doordringende rooklucht in die wij als niet-rokers niet erg prettig vinden. We zoeken dus nog even verder. Maar jullie tips zal ik zeker bewaren, die komen de volgende keer weer goed van pas. Bedankt! :-*

Winnie: ik wil niet vervelend zijn maar wil je toch even wat zeggen…

wij hebben in 2004 een nieuwe auto gekocht van het type waar je naar bent wezen kijken… het is op zich een fijne auto maar hij wel irritant veel kinderziektes gehad en we hadden hem bijna weggedaan omdat we iedere maand wel een keer naar de garage moesten… dus kijk goed uit wat je doen! ik zou naar een ander merk/type gaan kijken

succes ermee

@mama van anne wrote:

Je hebt goede tips gekregen, maar wat ik echt niet begrijp is waarom iemand gebruik maakt van carspotter? Tis echt zoiets belachelijks (sorry), met een beetje speurwerk op internet kom je achter veel realistischere prijzen, en kost het je geen sms jes. Misschien een idee voor de volgende keer :wink: . Op autotrader kan je ook makkelijk prijzen zien van auto s en dan vergelijken met bv de auto die je wilt kopen, of verkopen.

Nadeel van inruil is idd dat je er minder voor terug krijgt, voordeel kan zijn als het een moeilijk verkoopbare auto is dat je zelf niet een tijd met 2 auto s zit. Dus dat is aan jezelf of je wilt inruilen tegen een lagere prijs of m zelf probeert te verkopen. Met 3000 beginnen is idd heel reeel als je wel inruilt, meer dan 3500 zou ik dan niet betalen. Veel succes en idd je enthousiasme niet laten merken, dan kotm alles vast goed. Let idd wel op of je met een betrouwbare garage te maken hebt!

Die sms-jes zijn zo raar niet hoor… Wij waren laatst bij een autodealer en toen hebben we de anwb gesms-t, zelfde principe.

Je hebt dan een redelijk beeld in korte tijd, en hoewel ik ook met mijn gsm op internet kan, vind ik dit wel een heel handige manier :thumbup:

@lydia wrote:

@mama van anne wrote:

Die sms-jes zijn zo raar niet hoor… Wij waren laatst bij een autodealer en toen hebben we de anwb gesms-t, zelfde principe.

Je hebt dan een redelijk beeld in korte tijd, en hoewel ik ook met mijn gsm op internet kan, vind ik dit wel een heel handige manier :thumbup:

Ik vind het serieus geldklopperij, net als al die andere sms diensten zoals de prijs van je huis ed…maar goed ieder het zijne :wink:

wij hebben een kangoo en ben er echt heel heel heel blij mee!

hij is van 1999 en wij hebben hem nu 4 jaar en tja er waren een paar dingen aan vervanging toe naar twee jaar omdat manlief er 40000 km per jaar mee reed, dus dat was logisch :mrgreen:

verder is het echt een ideale gezinsauto maar 1 tip… ga voor de dubbele schuifdeur, dus aan beide kanten 1!

wij hebben 1 schuifdeur en dat is toch iets minder practisch met twee kids, maar verder is het een primaauto met een heeeel groot voordeel dat er zo weinig bekleding inzit , kids versmeren nogal eens wat :mrgreen: en hier is het eens in de zoveel tijd ff de bank en stoelen eruit en de hoge druk reiniger erdoor :lol:

verder tips voor de aankoop en verkoop heb ik niet maar ga absoluut op zoek naar een kangootje :thumbup:

Dank je voor je reactie, Jacsansil. Het is het enige waar we nu zeker van zijn sinds vanmorgen: dat het een Renault Kangoo moet worden. Want we vonden hem wel super rijden en met drie kinderen kan er ook nog makkelijk een wandelwagen achterin. Het lijkt ons de ideale auto voor ons.

Enne… Mama van Anne, wij hebben Carspotter gebruikt omdat het de waarde van de auto geeft, niet de verkoopprijs. Ik heb nog geen website gevonden die dezelfde informatie geeft, vandaar dat we er dus maar een sms-je ertegenaan hebben gegooid. En als we een paar honderd euro goedkoper uit kunnen zijn doordat we beter voorbereid zijn, dan hebben we die 1,50 zo terugverdiend. :wink:

@Winnie11 wrote:

Dank je voor je reactie, Jacsansil. Het is het enige waar we nu zeker van zijn sinds vanmorgen: dat het een Renault Kangoo moet worden. Want we vonden hem wel super rijden en met drie kinderen kan er ook nog makkelijk een wandelwagen achterin. Het lijkt ons de ideale auto voor ons.

Enne… Mama van Anne, wij hebben Carspotter gebruikt omdat het de waarde van de auto geeft, niet de verkoopprijs. Ik heb nog geen website gevonden die dezelfde informatie geeft, vandaar dat we er dus maar een sms-je ertegenaan hebben gegooid. En als we een paar honderd euro goedkoper uit kunnen zijn doordat we beter voorbereid zijn, dan hebben we die 1,50 zo terugverdiend. :wink:

en je hoeft de wandelwagen niet eens in te klappen :lol: :lol: :lol:

@jacsansil wrote:

@Winnie11 wrote:

En dan past er als je een beetje duwt ook nog een hond naast :mrgreen:

@beebiebeer wrote:

En dan past er als je een beetje duwt ook nog een hond naast :mrgreen:

:lol: Dat is helemaal goed nieuws. Die komt er ook nog als het aan mij ligt :lol:

er passen er twee naast plus nog wat tassen en zooi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (je moet onze auto eens zien als we naar de camping gaan :lol: :lol: :lol: :lol: )

o mijn man roept nog geen diesel!

dat kan bij deze auto helemaal niet uit want ze zijn zuinig genoeg

@jacsansil wrote:

@Winnie11 wrote:

Op de site van anwb kan je de koerslijsten opvragen van elke auto na 1999. Ze geven zelfs een bedrag erbij als je inruilt. Dus het bestaat degelijk, maar zoals ik al zei, ieder moet doen wat ze zelf willen, maar wij vinden het de grootste kolder.

@mama van anne wrote:

Op de site van anwb kan je de koerslijsten opvragen van elke auto na 1999. Ze geven zelfs een bedrag erbij als je inruilt. Dus het bestaat degelijk, maar zoals ik al zei, ieder moet doen wat ze zelf willen, maar wij vinden het de grootste kolder.

Onze auto is van 1997 :wink:. Wel bedankt voor de tip trouwens, want voor de auto die we willen kopen kunnen we hem wel gebruiken.

Ik weet niet of je al bent gegaan… Maar laat je man alleen gaan.

Verkopers weten dat vrouwen ‘eager’ zijn om een auto te kopen en zullen dus jouw gevoel bespelen…

Mannen zijn beter in onderhandelen dan vrouwen… Vrouwen willen nl té graag…

Ik heb gisteren mijn man onze nieuwe auto laten kopen… De auto stond voor 4950 en hij heeft m voor 3500 :dance: :dance:

Bij t RDW (site) kun je zien wanneer de auto voor t laatst op naam is gezet. Bij onze auto was dat 10 maanden geleden! Die auto staat er dan veel te lang, voor garagebegrippen… Dus hij wilde er graag vanaf.

Dat zijn dingen die voor jouw als consument handig zijn te weten!