wanneer gaan de kids zelf onder de deken liggen dus net als ons zeg maar lars blijft er nooit onder liggen maar zn slaapzakje word ook klein en wil er ook een beetje vanaf eigenlijk
dus mn vraag is wanneer gaan ze automatisch als ze omdraanien het denkentje ook weer om hun heen doen net als ons ???
Ryan deed dat al vrij snel, heb wel gemerkt dat ik 'm niet te warm aan moet kleden, want dan ligt ie binnen de kortste keren boven de deken. Hij slaapt nu met een romper lange mouw onder zijn winterdekbed en dat gaat prima !
Hier met 2 jaar een dekbed gekregen en binnen een paar weken (een week of drie) had hij prima door hoe hij lekker onder de deken kon kruipen. Hij ligt nu net zo als zijn vader helemaal ingepakt als een hotdog in zijn bedje.
Veron ligt thuis in een slaapzak en bij oma blijft hij netjes onder de dekens liggen :snooty: …
Ik vind het wel schattig dat hij nog in een slaapzak ligt…
gr patricia
Anoek ligt lekker in dr slaapzak onder haar dekbedje…athans
meestal niet en soms wel!
Ze heeft een romper met lange mouwen aan en badstof pyama
in haar slaapzak dus als ze niet onder het dekbed ligt, geen
probleem. En als ze er wel onder ligt :thumbup: tis lekker
fris in haar kamer (roosters staan altijd open en kachel altijd uit)
Ik denk dat hij dat snel genoeg gaat doen als je hem geen slaapzak aan doet. MEt slaapzak voelt hij het vast niet goed.
M kreeg hier net voor haar verjaardag een dekbed en dat ging ook meteen goed. Ze ligt wel eens bloot maar dan voelt ze ook heel warm.
Als ze het koud heeft trekt ze hem wel weer over.
Ik moet er zelf ook niet aan denken om met een slaapzak onder een deken/dekbed te moeten liggen.
@Mutti wrote:
Ik moet er zelf ook niet aan denken om met een slaapzak onder een deken/dekbed te moeten liggen.
ligt denk ik ook een beetje aan de temperatuur op de kamer,
dikte van slaapzak, pyama en dekbed
Ongeacht de warmte. Het ligt toch gewoon niet lekker in een slaapzak onder een dekbed of deken. Je kunt helemaal niet draaien. Kun je beter onder een dekbed slapen zonder slaapzak en als het erg koud is een deken erover.
@Mutti wrote:
Ongeacht de warmte. Het ligt toch gewoon niet lekker in een slaapzak onder een dekbed of deken. Je kunt helemaal niet draaien. Kun je beter onder een dekbed slapen zonder slaapzak en als het erg koud is een deken erover.
Heb mijn dochter nog nooit horen klagen :lol: En ze slaapt
altijd TOP!! :mrgreen:
zelf moet ik er ook niet aan denken maar goed, ik slaap
met zo weinig mogelijk aan en het raam open, ook als het erg vriest
buiten en zomer en winter een zomerdekbedje op mn
bed :thumbup:
mijn zoontje had het zo door. Hij ging eerst van een ledikantje naar een peuterbed waar ik me al druk om maakte omdat hji door het hele ledikantje lag. Maar binnen 3 dagen had hij dat door. Daarna de slaapzak ingeruild voor een dekbed. In het begin werd hij nog wel wakker omdat hij het koud had omdat hij er boven lag maar dan legde ik hem uit (toen was hij ongeveer 2 jaar) dat hij dan lekker de deken over moest doen, dat papa en mama dat ook doen. In no time had hij het door.
Ik denk dat 't ook erg aan jezelf ligt…ik vind slapen met teveel aan (pyamabroek bv) afschuwelijk, dat zit helemaal om je heen gedraaid na een halve nacht, om maar niet te spreken van dat 't ook omhoog kruipt :evil: , buiten dat vind ik 't vaak zweterig. Dus 't idee dat mijn zoon in zo’n draaiding in bed ligt vind ik ook niet fijn. Nu slaapt hij met een romper aan met lange mouw, maar als het straks warmer wordt gewoon in een romper korte mouw…ook heeft hij een 4-seizoenen dekbed, dus als ik onder een laagje minder ga slapen, doe ik dat bij hem ook. Ik voel dan altijd ff 's avonds als ik naar bed ga of hij heel erg warm is of misschien koud en zo bepaal ik eigenlijk hoe hij slaapt en voor mijn zoon werkt dat prima !
Laatst had ik 't zoontje van een vriendin te logeren, dit jongetje slaapt thuis slecht onder de dekens, ligt altijd al snel erboven…maar dikke pyama aan. Ik werd alleen bij de aanblik al warm, dus heb 'm z’n pyamabroek uitgedaan…en wat denk je, meneertje sliep keurig onder de deken hoor, de hele nacht ! Dat eronderuit woelen was dus ook weer een kwestie van TE warm aankleden (zal niet beweren dat 't bij elk kind zo is hoor, maar ik denk dat wij als moeders zijnde onze kinderen vaak snel te warm kleden, ook ik , dus ik probeer daar altijd maar een beetje rekening mee te houden)
okay bedankt voor julie antwoorden
heb zn bedje geschilderd
dus van het weekend gaat hij over naar een peuterbed
en een dekbdje gekocht ligt wel al in het ledikantje maar ligt er weer bovenop miss kleed ik heb idd te warm ofzo
@gerenkim wrote:
en een dekbdje gekocht ligt wel al in het ledikantje maar ligt er weer bovenop miss kleed ik heb idd te warm ofzo
Probeer anders eerst 's met z’n middagslaapje hem minder warm aan te kleden…dan heb je er zelf zicht op en hoef je er niet zelf voor uit bed te gaan 's nachts
Ik dacht altijd dat word echt nooit wat met Joy. Want ze sloeg altijd alles weg.
Toen kreeg ze een peuterbed incl deken.
En geen slaapzak verder.
En het ging eigenlijk vanaf nacht 1 al goed. Wellicht speelt mee dat haar slaapkamer vrij koud is (wel als het buiten koud is want zodra er veel zon is is het warm bij haar) maar in die tijd was het koud.
Ik zou me er niet te veel druk om maken hoor! Gewoon instoppen. En als ze het koud krijgen gaan ze er echt wel onder hoor denk ik.