Ondanks alles doorgezet!!

Mijn dochter Birgit is nu 2 weken, ik heb nooit eerder borstvoeding gegeven en het waren 2 heftige weken;

• Tepelkloven, totaal kapotte tepels, door de grond gaan van de pijn bij aanleggen.
  • Verkeerd aanhappen opnieuw moeten leren drinken.
  • Lactatiekundige geweest, 1 bezoek, 10 telefoongesprekken…
  • Kraambezoek vanaf dag 4 allemaal afgezegd omdat voeding voorang had en ik het niet wist te combineren en het stress opleverde.
  • Beebje dat te veel af was gevallen, waardoor bijvoeding uit fles verplicht was. :cry:
  • Bijvoeden met kunstvoeding (wat een verdriet toen mijn man dit midden in de nacht moest halen nadat ik 2,5 uur had zitten kolven voor 2cc!!)
  • Kolven kolven kolven… om de voeding op gang te brengen… om de 2 uur, dag en nacht…
  • een toeschietreflex dat niet goed werkt waardoor neusspray moeten gebruiken met oxitocyne (die overigens niet goed werkt)
  • Dagen lang voeden met slangetje op de vinger, ik geloof dat we alles wel gehad hebben, cupjes, slangetje, Tommy tipee, breast flow.
  • Nu sinds gister (alsof het nog niet genoeg was allemaal) SPRUW :evil:

Maar er zijn ook mijlpalen…
  • Van 2cc naar 140cc gegaan met kolven!! :dance: :dance:
  • Moedermelk/kunstvoeding van 20% naar 100% moedermelk gegaan
  • van dagen niet meer aan de borst, weer naar volledig aan de borst!!

Soms vraag ik me werkelijk af of ik eraan begonnen was als ik dit vooraf allemaal had geweten… Ik heb ook flink veel tranen gelaten, vanwege de voedingen geen fijne kraamtijd gehad, en al een paar keer op het punt gestaan het bijltje er bij neer te gooien…

Toch ben ik blij en oprecht trots dat ik doorzet…

Hoop dat dit een steuntje in de rug is voor anderen, die ook tegen dingen aanlopen!

Ik herken heel veel van je verhaal… Ook mij heeft het mijn kraamweek verpest maar kreeg daar wel heel veel voor terug…

Veron heeft namelijk 10 maanden alleen borstvoeding gedronken en dat maakte alles weer goed…

Hopelijk gaat je dochter vanaf nu alleen nog maar bij je drinken en mag je een mooie borstvoedingsperiode tegemoet gaan…

grts patricia

Wow :clap:

echt super knap van je, dat je vol hebt gehouden.

geniet er lekker van :inlove:

Allereerst een dikke :hug:

maar ook een groot :clap: :clap: :clap:

Hartstikke goed, dat je ondanks alles toch doorzet.

Heel knap, je mag trots zijn opjezelf :thumbup:

:-*

wow super zeg!! echt hartstikke goed van je!! :clap: :clap: hoop dat jullie lieve kleine Birgit nog lang bij haar mama mag blijven drinken! :pray: :inlove:

Ik heb ook geen makkelijke BV-start gehad (vroeggeboorte, FT kolven), maar ik kan je beloven: het wordt na de eerste moeilijke periode steeds leuker!

Geen gezeul met flesjes die je ergens moet opwarmen

's Nachts hup aanleggen en hup weer doorslapen (geen krijsende, klaarwakkere baby naast de flessenwarmer)

En dan dat heerlijke lijfje tegen je aan…

Hoe langer je voedt, hoe meer de nadelen verdwijnen en hoe meer de leuke kanten duidelijk worden.

De meeste vrouwen stoppen echter al voor die tijd en komen daar nooit achter.

Super dat je zo door zet!!! :clap:

Ik wens je veel genieten toe!

PS. Nog wat tips voor een goede spruwbehandeling: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#7

Veel huisartsen behandelen nog steeds alleen moeder of alleen kind en ook niet na elke voeding.

kippenvel hier, wat heb jij er veel voor over! je mag heel erg trots op jezelf zijn. ik weet hoe pijnlijk kloven zijn, de rest van jou lijstje ken ik gelukkig niet. mag het je nu eens voor de wind gaan qua borstvoeding? dat heb je meer dan verdient!

Wow, petje af hoor :thumbup:

Ik hoop dat je vanaf nu vooral mag gaan genieten van alle voordelen en fijne aspecten van borstvoeding :inlove:

(Leuke naam heeft je dochter, zo heet ik ook :mrgreen: Ik was hem hier op het forum nog niet tegengekomen!)

Je bent een kanjer!

Na een mijlpaal hier van 6 maanden die ik ook na veel zweten heb behaald kan ik zeggen het is het meer dan waard :inlove:

BVfan :dance: :inlove:

Voor een groot deel veel herkenning, maar je mag trots zijn hoor! :-* Het is zó fijn! Ik heb uiteindelijk 8 maanden met liefde en plezier gevoed, maar die start… brrr vreselijk!

Bedankt voor de lieve en ondersteunende berichtjes…

Doet me erg goed :-*

Ik hoop over een jaar ook zo’n succes verhaal te kunnen vertellen, zo van het begin was lastig maar daarna ging het super :pray:

De spruw lijkt ietsje minder te worden… fijn, heb nog niet meegemaakt dat het ‘normaal’ is, (gewoon 24/24 aan de borst, zonder gekke dingen)

dus hoop het snel mee te maken!

Ik ben normaal een persoontje dat als iets tegenzit ik vrij snel opgeef, bijzonder om nu van mezelf te zien dat ik ook als ik iets echt wil ik er gigantisch voor kan vechten en ondanks zo’n berg tegenslag toch een echte doorzetter kan zijn!!

Dat geeft een gigantisch goed gevoel! :mrgreen:

Hai lieverd,

Hoe gaat het met de bv?

Ik ben nog steeds aan het bijvoeden :frowning: krijg de productie niet omhoog…

Heb jij nog tips?

Iedereen is weg van de kraammand. Zo leuk!

@Miekje wrote:

Hai lieverd,

Hoe gaat het met de bv?

Ik ben nog steeds aan het bijvoeden :frowning: krijg de productie niet omhoog…

Heb jij nog tips?

Iedereen is weg van de kraammand. Zo leuk!

Wat fijn dat je er weer bent!!

Die kraammand heb je dik verdient hoor!! Fijn te horen dat je er blij mee bent!! Je hebt zoveel voor mij betekent door mijn bevalling mede te begeleiden, ik von het fijn dat ik dat voor je kon doen (had zoveel voor je willen doen, zeker toen je het moeilijk had)!! Enneh bedankt voor je geboortekaartje, wat een mooi kaartje, en wat een prachtig gedichtje!!!

Ik las je berichtjes op de andere topics… wat fijn dat Livia het zo goed doet!!!

Ik snap je ongerustheid goed, het is niet niks wat jullie hebben mee gemaakt, natuurlijk komt oud zeer van Wouter naar boven en ook deze situatie zal flink veel impact gehad hebben… Het zal zeker tijd nodig hebben, neem die ook, vertrouwen heeft altijd tijd nodig, zeker als een eerdere ervaring opnieuw angsten opwekt… Hopelijk krijg je er elke dag wat meer rust in!

Ik las dat je tot dinsdag kraamzorg hebt, laat je lekker in de watten leggen!

Over de productie omhoog krijgen… Tja natuurlijk niet zo gek dat het nog niet zo lekker loopt, zeker als je veel stress hebt (gehad), want dat is er heel erg van afhankelijk… geen rust in je hoofd of lijf is al meteen minder melk, is mijn ervaring… Daar kun je niks aan doen, maar heel frustrerend kan het zijn.

Bij mij hielp veel kolven en aanleggen en dan minimaal om de drie uur, ik deed het om de 2 uur ook 's nachts, eerst aanleggen en daarna nog even door kolven. Het kost veel energie, maar je krijgt er waarschijnlijk ook meer melk voor terug… En zoveel mogelijk rust proberen te nemen, ook in je hoofd, als je je druk maakt is het prolactine niveau al minder hoog… Op een stressdag vanwege te veel afvallen van Birgit liep bij mij de productie terug van 40 naar minder dan 10cc doordat de verlos zei dat als ze binnen zoveel uur nog meer af zou vallen, er een fles bij kwam… Ik weet het, die knop is niet zomaar om te zetten… en het is zo cliché, maar zo veel mogelijk rust helpt wel!

Heb je een goede borst kolf? Ik heb een medela symphonie (ofzoiets) (waarde 1500 Euro :shock: )van de lactatiekundige gehuurd, deze zijn ook bij een thuiszorgwinkel te huur, met een handkolf kwam het bij mij niet op gang.

Er blijken ook middeltjes te zijn (weet je nog jou mailtje aan mij over Domperidon :wink: ) Ook hopbier en anijs schijnen te helpen, er is ook een bepaald kruid wat zou helpen alsdus mijn lactatiekundige, weet even niet meer hoe het heet maar misschien via de google wat over te vinden.

Je kunt ook een lactatiekundige inschakelen als het echt niet meer wordt, wie weet heeft deze nog meer tips!

Ik denk zelf dat als je over een paar dagen/weken wat meer rust krijgt het ook beter op gang komt, maar als dat niet lukt, is dat ook heel logisch zeker in jou situatie!! Gewoon blijven proberen, blijven aanleggen!

Succes meis!!

:-*

Wow wat een kanjer ben jij dat je ondanks al deze tegenslagen toch doorgezet hebt en het nu zo goed gaat! Mijn complimenten, ik denk dat veel er een voorbeeld aan kunnen nemen!