Mijn dochter Birgit is nu 2 weken, ik heb nooit eerder borstvoeding gegeven en het waren 2 heftige weken;
- Tepelkloven, totaal kapotte tepels, door de grond gaan van de pijn bij aanleggen.
- Verkeerd aanhappen opnieuw moeten leren drinken.
- Lactatiekundige geweest, 1 bezoek, 10 telefoongesprekken…
- Kraambezoek vanaf dag 4 allemaal afgezegd omdat voeding voorang had en ik het niet wist te combineren en het stress opleverde.
- Beebje dat te veel af was gevallen, waardoor bijvoeding uit fles verplicht was.
- Bijvoeden met kunstvoeding (wat een verdriet toen mijn man dit midden in de nacht moest halen nadat ik 2,5 uur had zitten kolven voor 2cc!!)
- Kolven kolven kolven… om de voeding op gang te brengen… om de 2 uur, dag en nacht…
- een toeschietreflex dat niet goed werkt waardoor neusspray moeten gebruiken met oxitocyne (die overigens niet goed werkt)
- Dagen lang voeden met slangetje op de vinger, ik geloof dat we alles wel gehad hebben, cupjes, slangetje, Tommy tipee, breast flow.
- Nu sinds gister (alsof het nog niet genoeg was allemaal) SPRUW :evil:
Maar er zijn ook mijlpalen…
- Van 2cc naar 140cc gegaan met kolven!! :dance: :dance:
- Moedermelk/kunstvoeding van 20% naar 100% moedermelk gegaan
- van dagen niet meer aan de borst, weer naar volledig aan de borst!!
Soms vraag ik me werkelijk af of ik eraan begonnen was als ik dit vooraf allemaal had geweten… Ik heb ook flink veel tranen gelaten, vanwege de voedingen geen fijne kraamtijd gehad, en al een paar keer op het punt gestaan het bijltje er bij neer te gooien…
Toch ben ik blij en oprecht trots dat ik doorzet…
Hoop dat dit een steuntje in de rug is voor anderen, die ook tegen dingen aanlopen!