***** onbekende beller !(!(@(@$)

al een dikke week worden wij meerdere keren per dag gebeld door een onbekende beller, die 2/3x over laat gaan en dan weer ophangt.

Als je er op tijd bent en opneemt hoor je niks of ruis (vriendin van mij zei dat enquetes vaak maar 3x over mogen laten gaan, maar ben er dus vaak zat eerder bij geweest).

Ik vind dit zooooo mega irritant.

Mijn moeder werkt bij een telecom aanbieder en heeft nagevraagd… zij kunnen zo niks voor ons betekenen/achterhalen. Ben vandaag dus begonnen met bijhouden hoe laat er gebeld wordt, hoe vaak overgaat etc etc en dat allemaal noteren.

Met gegevens van 2 weken kan je je dan melden.

Verwacht er weinig van, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd…

Alleen vandaag al 6x gebeurt en heel typisch… elke keer rond .48 minuten :think:

Klinkt bekend…geen idee wat het is trouwens.

Wij worden al weken 1x per dag gebeld, ‘anoniem’…

als ik 'm opneem (meestal niet) dan zeg ik niks, en aan de andere kant van de lijn is het ook stil. heel irritant, maar niet zo irritant als de telegraaf een aantal jaar geleden, hadden we 300 gemiste oproepen na een weekendje weg :shock: 8) . Leuke belcomputer hebben ze daar 8)

klinkt als een slecht ingeregeld callcenter waaqr jullie nummer gedraaid wordt.

Bij infofilter kun je je afmelden voor die callcenters, het was hier de oplossing

@mamy wrote:

klinkt als een slecht ingeregeld callcenter waaqr jullie nummer gedraaid wordt.

Bij infofilter kun je je afmelden voor die callcenters, het was hier de oplossing

Klopt, wij hadden dit ook altijd, later toen ik zelf ging werken in een callcenter snapte ik pas wat het probleem was met die prive nummers…

Jep herkenbaar dit had ik een aantal jaar geleden ook. Ik dacht dat upc elke keer de lijn aan het controleren was ofzo :oops: :mrgreen: . Maar een irritante belcomputer van een callcenter was mij nog niet te binnen geschoten toen.

nou ben benieuwd… had het bericht hier eeder moeten posten denk ik…

Dik uur geleden nam al lichtelijk geirriteerd op ‘hallo’ zeggend op mijn allervriendelijkst :silenced: (ik nam al niet meer op met mijn naam).

Na wat aarzeling ‘ja hallo, spreek ik met…’

Callcenter medewerker van DvhN (krant) of ik tijd had… ‘nou als het om een abbo gaat dan niet’ ‘oké, toch bedankt voor uw tijd en fijne avond’.

Zou het dan al die tijd de belcomputer van het DvhN zijn geweest?!?! Zou wel fijn zijn, want dan ben ik er nu (even?) vanaf.

En ga idd dat filter eens opzoeken en regelen dat ons nummer eruit gehaald gaat worden.

Zo herkenbaar dit. Wij hebben het een tijd geleden ook gehad en ik werd er knettergek van.

Inmiddels staan we geregistreerd op het belmeniet register. Dat gedram aan die telefoon bleh!!!

Klinkt als een automatische dialer. Bij outbound bellen hebben callcenters vaak een computerprogramma wat de mensen voor hen belt. De medewerker krijgt jou dan pas aan de lijn ná je hallo. Hier gaat soms wel eens wat mis inderdaad. Irritant!

hier ook gehad, was de hartstichting…

zeer irritant…

de laatste keer heb ik gewoon even gewacht met ophangen en toen kreeg ik iemand, ik hang nml rap op als er niks gezegd word 8)

dat hebben wij ook gehad. Elke zondagnacht om 1 uur en dat maanden lang …grrr. Wij hadden de politie gebeld en die zeiden dat het via een computer gedaan wordt. Door iemand die wil zieken. Het heeft geen zin om terug te roepen of te fluiten of wat dan ook, want je hebt niemand aan de lijn. Een computer belt in bij je.

Aangifte doen kan niet zomaar. Je moet minimaal drie maanden lang een logboek bijhouden (op welk tijdstip er gebeld is) en dan kan de politie evt. pas actie ondernemen.

Ik hoop voor je dat het snel op gaat houden. Bij ons hield het na een kleine drie maanden op. Net alsof ze wisten dat we er werk van konden gaan maken.