omtrek taille 2,5 jarige - normaal?

Zoals sommigen misschien weten heeft Arielle een leverziekte en houd ik haar gezondheid, gewicht, groei enzo nauwlettend in de gaten.

Vanavond in bad viel me haar buikje op, volgens mij is deze relatief groter geworden. Ze is niet dik - integendeel, door de leverziekte heeft ze ondergewicht. Maar haar buikomtrek lijkt me in verhouding dus groter. Dit zou kunnen betekenen dat de lever meer geïrriteerd en groter is en dat heeft weer consequenties. Op 6 dec hebben we weer een afspraak en gedurende de tijd tussen afspraken houd ik veranderingen bij.

Graag zou ik jullie willen vragen wat (ongeveer) de tailleomtrek van jullie peuter is.

Als ik bij Arielle meet over de navel, is die 54 cm.

Ik weet dat het heel erg verschilt per kind, ik ben op zoek naar het gemiddelde op deze leeftijd. Arielle is 2 jaar en 8 maanden oud.

Kyara heeft ook een buikomtrek van 54.

Ze is 2 jaar en 5 maanden.

Dus ik denk dat het wel redelijk gemiddeld is.

Ivan is 35 maand, 50/51 cm

Melinda is op 2 dagen na 3 jaar dus 36 maand

Haar omtrek is 50/51 cm

OK, het kan dus gemiddeld zijn. Ik zal de arts er dinsdag ook even naar vragen.

M’n jongste is twee jaar en zeven maanden (en 3 dagen) en haar omtrek is 52. Maar ik weet niet of vergelijken echt zinnig is, want mijn oudste is vier jaar (en bijna twee maanden en haar omtrek is ook 52 cm!

Succes met je prinsessenmeisje en als je je ergens zorgen over maakt, gewoon de arts bellen!

Ik weet dat het heel erg kan verschillen. Maar stel nou dat ze op 65 zat en iedereen zit hier op 54 of lager, dan had ik een goede aanwijzing gehad.

Het gaat mij ook om de lange termijn; zijn er verschillen? Zo houd ik ook globaal bij wanneer ze meer of minder jeuk heeft en dat blijkt steeds na een groeispurt te zijn. Nu we dat weten maken we ons minder ongerust dat er wat is en is een telefoontje naar de arts, waarin we dit aangeven genoeg ipv dat we lang moeten komen, Ari.elle weer onderzocht moet en het bijbehorende gedoe met bloedprikken e.d. Is ook niet leuk voor zo’n meisje. Nu bellen we op, krijgen we een nieuw recept mee voor aangepaste doses voor de medicijnen. Die dienen we dan toe en dan verminderd de jeuk (gelukkig!) weer! :slight_smile:

Op gegeven moment verdwijnt toch de babybuik? Dat dan 2,5 en 4 jaar beetj zelfde zijn is niet zo gek

Ivan heeft ook nog een babybuik

Mijn oudste heeft nooit een babybuikje gehad! ;)! Slanke den! Weegt ook net zoveel als haar kleine zus en ze hebben dezelfde maat, handig hoor!

Goed dat je haar O goed in de gaten houdt! Lijkt mij erg belangrijk!