omrollen??

Mijn kindje van 3mnden probeert om te rollen is dat niet wat vroeg?

Had vandaag iemand en die zei als ze proberen om te rollen mag je hem niet meer inbakeren en dat is meestal rond de 5/6 mnden want als ze omrollen kunnen ze niet meer terug.

Nu maak ik me een beetje zorgen hij vind t geweldig om ingebakerd te zitten, en kan nog wel niet helemaal omrollen maar ja hij probeerd t wel en komt best ver :think: :think:

Doen en deden jullie kleintjes dat ook ongeveer op die leeftijd…

Dit is ons eerste kindje dus weet niet wat de gemiddelde leeftijd is dat ze dat gaan proberen.

3 maanden is wel wat vroeg, maar het kan de een is er eerder bij dan de ander. Maar je mag idd niet meer inbakeren als ze eenmaal kunnen omdraaien, ik zou gewoon ff met cb overleggen.

Die van mij rolde om met 3 maanden, dus het kan zeker. Wel is t idd snel. Wat inbakeren betreft weet ik niet, nooit gedaan.

Hier ook met krap 3 maanden. Zijn toen idd gestopt met inbakeren.

Jayden heeft zich 2 weken geleden voor het eerst omgerold, ook op tijd dus. Inbakeren heb ik geen ervaring mee. Maar hebben ze daar niet van die dingen voor? :think: Weet niet hoe 't heet, maar beetje hetzelfde idee als een zweedse band/spanlaken. Dat ze dan niet om kunnen rollen zeg maar.

Weet wel dat je inbakeren af moet bouwen, dus zou idd ook met 't cb overleggen

Het gebeurd meer lees ik al hahaha dacht jeetje wat vroeg had mn vriendin gebeld die heeft een 3ling van 1jaar en 5mnden en die zei ook dat t vroeg was ja wist t ook niet…

Ga t zeker met het cb overleggen en ben al een beetje aan t afbouwen sinds vandaag en gaat best goed moet ik zeggen…

jha iris deed het ook met 3 maanden, wij hebben haar in de slaapzak gelegd en die onderaan achter het matrasje gestopt



(tip van het cb)

Wat een goede tip kimmetje is voor ons ook t proberen waard :slight_smile:

ik weet het niet zeker…maar ik heb altijd begrepen dat het hartstikke gevaarlijk is om een slaapzakje onder het matrasje vast te maken :think: .



Als ze draaien, kunnen ze niet meer terug, of draaien zich er nog verder vast mee…met alle gevolgen van dien.



Nogmaals, ik weet niet of deze info waar is…maar het is mij in ieder geval altijd bijgebleven en ik durfde het dus niet aan.

het gaat vooral om de zijkanten mayo



als ze draaien draaien ze toch wel! maar een slaapzak heb je de armpjes vrij, en wurmt de slaapzak ook wel los :wink:

Fenna rolde ook om met 3 maanden en ik had haar ingebakerd, heb nog een maandje gedaan, CB was er niet zo op tegen,Fenna rolde ook niet om met doeken, dat ascocieerde ze echt met lekker slapen, ze werd ook helemaal slap als ik haar in die doeken deed, met maanden met ik gaan uitbakeren

hoihoi,



Thymen rolde ook om met 3 maanden en 2 weken. Sindsdien ligt hij in bed vast in een safetTsleep…die maak je vast onderlangs de matras en om het buikje met klittenband…ideaal…

Het kan heeeeel snel gaan Ik zie dat als ze uit kwaadheid al afzetten met 1 beentje, dat het al kan gebeuren…



Ik heb zo’n safe t sleep… maar hij werdt afgeraden door het cb… waarom eigenlijk??? :?

ik weet niet waarom een safe t sleep wordt afgeraden.

Ik moest ook tekenen voor Thymens dossier, omdat hij in een om en om zijligger lag, zou ook niet veilig zijn.



Na 4 maanden kreeg ik op het cb de opmerking dat hij zo’n mooi rond bolletje had, ahum, wel met aantekening is dossier he?



Er zijn denk ik veel dingen onveilig als je ze onveilig gebruikt.

Mijn zoontje trekt zich nu op aan de traphekjes boven, ik sta doodsangsten uit, maar ze ‘moeten’ veilig zijn. Ik blijf er maar bij…!