ja het ligt tuurlijk ook een beetje aan ons, want tessa wil zo graag zitten en dat vinden wij goed. Bovendien zit ze ook vaak op schoot of in de wipstoel erbij als we met zijn allen iets doen. De laatste weken ben ik dus een campagne begonnen dat ze meer moet liggen. Zeer tegen haar zin overigens, maar mama knows best hè… .
Merlijn is net van zijn rug naar buik gerold :inlove:
@Mama_jeanet wrote:
Merlijn is net van zijn rug naar buik gerold :inlove:’
Jayden ook :mrgreen: En terug :inlove:
@Vicky wrote:
@Mama_jeanet wrote:Merlijn is net van zijn rug naar buik gerold :inlove:’
Wat goed!!
Hier terug nog niet, maar hij blijft maar rollen. hij gaat zo naar bed dus ik zal nog wel een aantal keer op en neer moeten verwacht ik, want op zijn buik liggen vind meneer helemaal niets
Valerio was ook ongeveer 4-5 maanden, is nu 10 maanden en rolt over het algemeen links om, rechts trekt hem nog net zo
@Cell wrote:
hier 2 totaaaaal verschillende kids…
Aniek kon van buik naar rug met 7 maand, van rug naar buik pas met 9 maand.
Lekker rijkelijk laat dus, maar niks fysio hoor, gewoon toen ze eraan toe was.
Ben haar wel wat meer gaan stimuleren toen ze met 7 maand in eerste instantie geen aanstalten maakte.
Peter rolde met 10 weken, ja eerlijk :shifty: al van buik naar rug en 2 weken erna ook weer terug…
Maar ja, die was eh nogal bijdehand want met 4 maanden begon hij te teigeren en dat heeft hij volgehouden tot hij met 14 maanden los liep.
De blaren hingen aan zijn grote teen, daar zette hij zich mee af.
Wat Michel gaat doen weet ik niet, maar die is al druk met zijn koppie optillen en hij weet zich ook al op zijn zij te krijgen… een monstertje is het tot op heden… ik denk wel dat hij van plan is rap bepaalde dingen te gaan doen… :shifty:
Zo’n monstertje hier ook :mrgreen: :inlove:
Volgens cb een snelle dame, dus hier heb je eigenlijk niks aan…maar ze rolde van rug naar buik met 3 maanden en sinds 4 maanden kan ze ook terug.
(en dat tijgeren…doet ze ook al sinds 4 maanden pogingen voor. Nu is ze acrobaat, op haar hoofd staan in brug, met lomp geweld van links naar rechts duiken, zitten alsof ze in een roeimachine zit haha)
Ieder zijn eigen tempo, die van mij zal wel laat praten verwacht ik, meestal doen ze het 1 of het ander. Er is een site met gemiddelde leeftijd waarop ze iets doen…even zoeken…
http://www.ktongeren.org/psychomotordevelopment.html
7 weken van buik naar rug, 3 maanden ook andersom… ach tja, jasper terk het gemiddelde weer een beetje naar beneden
@Mama_jeanet wrote:
@Vicky wrote:@Mama_jeanet wrote:Merlijn is net van zijn rug naar buik gerold :inlove:’
Wat goed!!
Hier terug nog niet, maar hij blijft maar rollen. hij gaat zo naar bed dus ik zal nog wel een aantal keer op en neer moeten verwacht ik, want op zijn buik liggen vind meneer helemaal niets
Daarna deed hij t niet meer. Dacht waarschijnlijk “zo… nu kan ze stoppen met zeuren” :lol: :inlove:
hier heeft eline het pas een paar keer gedaan en dan denk ik ook echt per ongeluk zeg maar
zitten doet ze als de beste en ook al best stevig
kruipen doet ze ook nog niet!!!
ik maak me er eigenlijk niet heel druk over dat ze het nog niet goed doen
op het cb zeiden ze dat ze tot de 9 mnd de tijd heeft daarvoor .
Laurens kroop voordat hij rolde :shock: , hij was geloof ik 11 maanden voordat ie het door had.
Nou Lena je mag vaker topics openen, want Jayden rolt nu dus constant naar zijn buik. Alleen is hij blijkbaar vergeten hoe hij terug moet :lol:
Stein kon met 10 weken al omrollen :shock: . (heen en terug)
ha ha, zal ik een topic openen over zindelijk worden? of liever over lezen?
Onze peuter rolde met 8 maanden, stond met 10 maanden en liep even na z’n eerste verjaardag. gewoon lekker laten gaan
@Vicky wrote:
Nou Lena je mag vaker topics openen, want Jayden rolt nu dus constant naar zijn buik. Alleen is hij blijkbaar vergeten hoe hij terug moet :lol:haha hier dus ook.
Nathalie rolde om toen ze een week of 9 was. Vrij vlot dus maar ik moet erbij zeggen dat het zowiezo een vlotte dame is. Van mij mag het afentoe wel iets minder vlot
Met 4 maanden kon ze van buik naar rug en weer terug.
Met 3 maanden alleen van buik naar rug.