Omrollen met 3,5 maand

Kai is nu 3,5 maand oud en is zich sinds 'n paar dagen aan 't ontwikkelen op het omrol-gebied! Hij holt zijn rug dan zo sterk, dat hij bijna op z’n zij draait. Dit doet hij ook in bed en dat vind ik nog best eng.

Stel dat hij met z’n gezichtje in 't matras komt en z’n hoofdje niet kan draaien…

Kai slaapt in 'n slaapzakje, waarvan ik 't uiteinde bij 't voeteneind instop in 't matras. Ik vraag me af of dit voldoende is, want hij is enorm sterk.

Heeft iemand nog tips voor me?

alvast bedankt!

groetjes,

Kaat

Geen tips maar hier precies hetzelfde. Met krap 3 maanden begon Sam zich om te rollen van rug naar buik. En terug natuurlijk nog niet snappen hé…Ben toen gelijk gestopt met inbakeren ( :? ) want dat durfde ik niet meer. Bij het cb zeiden ze gewoon terug rollen als je het ziet in bed en verder kun je er weinig aan doen.

Tot nu toe heb ik het Sam trouwens pas 1 keer in bed zien doen, meestal studdert ie wat in de box met omrollen. En als ie op z’n buik ligt komt er een hoop lawaai uit het jochie omdat ie niet meer terug kan, dus ik vertrouw er maar op dat als het 's nachts het geval mocht zijn ik er wel wakker van wordt.

Ik zou slaapzakje trouwens niet durven instoppen moet ik eerlijk zeggen als ie omrolt. :think:

Xander deed het ook al met ruim 2 maanden. Hij werd ingebakerd. In bed heeft hij het eigenlijk niet gedaan, ook niet met de doeken.

Hij heeft tot 6 maanden ingebakerd geslapen

slaapzak vast onder matrasje zou ik niet doen, dat is best gevaarlijk nl.

Mischa rolde zich met 4 maanden om geloof ik, ik controleerde altijd als ik naar bed ging of hij nog op zijn rug lag, maar eigenlijk rolde hij nooit in zijn bedje om. En als hij het al wel deed ging hij wel gillen omdat hij nog niet terug kon rollen :mrgreen:

Tessa net zo hoor… toen ze eenmaal om kon rollen met de bakerzak begon ze ook te brullen dat ze niet terugkon…

En daarbij zal het niet zo heel snel meer gebeuren aangezien ze nu ook veel sterker zijn in hun nekje en makkenlijker hun hoofdje opzij kunnen draaien…

En idd gewoon even checken…

Het instoppen van de slaapzak helpt niet heel erg veel hoor…

Heb ik met Tessa destijds ook al geprobeerd…

Hopenlijk heeft een mama DE gouden tip vor je…

Marijke, waarom is 't gevaarlijk om 't slaapzakje in te stoppen?

Wij hebben de safety sleep gekocht een tijd terug en daar kunnen ze zich niet mee omdraaien

@Kaatjes wrote:

Ik denk ( weet niet zeker) omdat ze zich dan kunnen verdraaien ín het slaapzakje. Slaapzakje blijft zitten en beebje draait met alle gevolgen van dien…

@Mip wrote:

@Kaatjes wrote:

Ik denk ( weet niet zeker) omdat ze zich dan kunnen verdraaien ín het slaapzakje. Slaapzakje blijft zitten en beebje draait met alle gevolgen van dien…

Ja, stel dat hij draait, en nog een keer wil draaien dat hij niet meer verder kan (slaapzakje gaat dan zo in elkaar zitten zoals je het uit wringt :shifty: snap je wat ik bedoel?) en hij wil terug op zn rug dan kan dat dus niet… als ze dan vermoeid zijn en niet meer de kracht hebben om “goed” te gaan liggen…

:shifty: … je snapt het wel he, meer wil ik er niet over kwijt, eng idee, beter niet doen dus!

dat is idd de reden waarom het gevaarlijk kan zijn…

@TaMa wrote:

Wij hebben de safety sleep gekocht een tijd terug en daar kunnen ze zich niet mee omdraaien

tot welke leeftijd is die en hoeveel kost ie?

Hoi Kaatjes,

Wat is die Kai van jou toch een sterke beer :mrgreen:

Nordin was ook al vrij snel aan het proberen met draaien. Het duurde nog wel een hele poos voor het hem echt lukte hoor (ik geloof met 4 Ã 4,5 maand)… Maar net als jij, vond ik het ook eng in bed en ben ik gelijk met inbakeren gestopt.

Maar weet je, als je zo’n sterk kind hebt, moet je er ook een beetje op durven vertrouwen dat hij ook zo sterk is dat hij zich weer terugdraait. Ik snap dat het een eng idee blijft en ik ging dan ook altijd als ik wat hoorde wanneer hij in bed lag wel even checken hoe of wat.

En slaapzakje instoppen zou ik ook niet doen hoor, dan beperk je hem idd in het terugdraaien.

Succes ermee!!!

Liefs, Angel

@Baby2008Diablow wrote:

@TaMa wrote:

3 producten in 1:

Rugliggingsteun voor de baby

Hoofdkussentje

Matrasbeschermer

Comfort en veiligheid in de slaap

Dankzij Back to Sleep kan de Baby comfortabel op z‘n rug slapen. Back to Sleep bestaat uit twee zijdelingse rollen en een hoofdkussentje, die met behulp van klittenband op een matrasbeschermer worden vastgehecht. Het is gemaakt van luchtig materiaal dat voor perfecte luchtdoorlating zorgt en een uitstekend comfort garandeert.

Back to Sleep is speciaal ontworpen om het risico van plagiocephalie (“plat achterhoofdje”) te voorkomen dat aan de rugligging verbonden is. De schedel van een baby kan immers als gevolg van zijn grote weekheid misvormd worden door de druk vanwege de verschillende soorten onderlagen waarop het hoofdje ligt. Dankzij zijn ergonomische vorm en het schuimrubber met visco-elastisch geheugen waarvan het kussentje van Back to Sleep gemaakt is, sluit het perfect aan rond het hoofdje van de baby, dat daardoor geen enkele druk ondervindt.

Aanpasbaar aan de grootte van de baby.

Ergonomisch hoofdkussentje van schuimrubber met visco-elastisch geheugen.

Sluit perfect aan rond het hoofdje van de zuigeling om het risico van “plat achterhoofdje” te voorkomen.

Luchtig materiaal voor perfecte ventilatie en uitstekend comfort

Wasbaar in de machine

Geschikt voor babies van 0-6 maanden

Hij kost 24, 95

En welke is dan beter? De Back to sleep of degene warbij ze op hun zij moeten liggen?

Ik heb de aerosleep voor het geval dat de kleine zich om kan draaien op z’n buik in de toekomst. Maar zat te denken dan de back to sleep of de zij-lig-variant, omdat ik op dit moment niet bij kan houden hoe hij zijn hoofdje houdt (draait gedurende de slaapjes). Dus om nu te voorkomen dat hij een afgeplat hoofd krijgt zat ik aan 1 van beide dingen te denken.

Groetjes Do

Getver, zo had ik idd nog niet gedacht, w.b. het instoppen van dat slaapzakje! Thanx meiden!!

Angel, hij draait nog niet helemaal om, maar idd wat je zegt: Vertrouwen dat ie sterk genoeg is om terug te rollen (of zo’n gigakeel opzet dat ik 'm wel meteen hoor!!).

Liefs,

Kaat

@TaMa wrote:

@Baby2008Diablow wrote:
@TaMa wrote:

3 producten in 1:

Rugliggingsteun voor de baby

Hoofdkussentje

Matrasbeschermer

Comfort en veiligheid in de slaap

Dankzij Back to Sleep kan de Baby comfortabel op z‘n rug slapen. Back to Sleep bestaat uit twee zijdelingse rollen en een hoofdkussentje, die met behulp van klittenband op een matrasbeschermer worden vastgehecht. Het is gemaakt van luchtig materiaal dat voor perfecte luchtdoorlating zorgt en een uitstekend comfort garandeert.

Back to Sleep is speciaal ontworpen om het risico van plagiocephalie (“plat achterhoofdje”) te voorkomen dat aan de rugligging verbonden is. De schedel van een baby kan immers als gevolg van zijn grote weekheid misvormd worden door de druk vanwege de verschillende soorten onderlagen waarop het hoofdje ligt. Dankzij zijn ergonomische vorm en het schuimrubber met visco-elastisch geheugen waarvan het kussentje van Back to Sleep gemaakt is, sluit het perfect aan rond het hoofdje van de baby, dat daardoor geen enkele druk ondervindt.

Aanpasbaar aan de grootte van de baby.

Ergonomisch hoofdkussentje van schuimrubber met visco-elastisch geheugen.

Sluit perfect aan rond het hoofdje van de zuigeling om het risico van “plat achterhoofdje” te voorkomen.

Luchtig materiaal voor perfecte ventilatie en uitstekend comfort

Wasbaar in de machine

Geschikt voor babies van 0-6 maanden

Hij kost 24, 95

dank je!

jasly draait nog niet maar ik weet dat ze sterk is,

dus een pre voor de toekomst

groetjes!!!

hier nog een saftysleep liggen evt kan iemand hem overnemen … mail me dan maar !!

veron mag er niet opliggen ivm de voorkeurhouding :think: