Omneo en Pitmeel

Mijn meisje krijgt bv maar s avonds een fles fv.

Ze krijgt omneo met j.pitmeel maar lost niet goed op waardoor speen voordurend verstopt! Lost wel goed op als ik het met kokend water maak en dan laat afkoelen, maar soms is het dus te koud en moet het weer in de magnetron het staat dan ook langer dan een uur, is dit heel erg denken jullie omdat op pak staat niet na een uur nog serveren…

Annemieke kreeg dezelfde combinatie en haar fles maakte ik met voor de helft kokend water (om dus alles op te lossen) en voor de helft koud water. Op deze manier heb je direct de juiste temperatuur en hoef je dus niet zo lang te laten staan. Als het goed is, kan dan inderdaad wel binnen een uurtje weer even opgewarmd worden (deden wij in ieder geval wel :wink: )



Groetjes,

Heleen

Oke wat een goed idee, dat ik daar niet zelf op gekomen ben :oops: :mrgreen: THNX!

graag gedaan :mrgreen:

Hahaha… Die tip wilde ik ook geven :mrgreen:

Wat ik me afvraag… Als je het oplost in heel heet water, helpt het dan nog wel tegen spugen? Hier namelijk al weken ruzie met verstopte speentjes en heb bijna alle soorten al geprobeerd… Maar het idee is toch dat deze voeding tegen spugen helpt doordat het dik is?

Ja hoor, helpt nog steeds.

Wij losten altijd alles op in heet water door met een rvs garde (een kleintje uiteraard) heel goed te roeren en dan al roerend het koude water erbij. Als het goed is, is het dan klontvrij. En Annemieke had de maximale hoeveelheid jbpm :wink: , toen hield ze eindelijk op met spugen.

hier het zelfde probleem alleen ik gebruik nu een speen nummer 2. door dat de voeding dikker is verslikt hij zich hier niet mee maar krijgt er wel wat uit :slight_smile:

Bij ons was de oplossing een 3 standen speen. We begonnen op stand 1 en als het dikker werd. Ook wij deden wel lang over de fles dan draaiden we naar stand 2. Nu drinkt ze stand 3 zonder pitmeel weg. Terwijl ze zich verslikt met speen maat 2

Door dit probleem ben ik overgestapt op friso voeding. Friso comfort daar zit de jh meel al in en mengt geweldig. Nu dus weer zoeken naar een goede speen. Alles gaat Marijn nog te snel…

Ik heb er in het begin veel last van gehad.

Nu maak ik eerst de voeding klaar roer dat goed met een vork en doe dan pas de pitmeel erbij en dan weergoed roeren met een vork.