Omneo, beter poepen?

Mijn zoontje poept slecht, hij krijgt forlax maar daarmee ook maar om de zoveel dagen ontlasting en meestal niet veel. Zijn ontlasting is gewoon dun tegen het waterige aan maar op de een of andere manier, komt het niet lekker naar buiten.



Nou adviseert onze ka om omneo te gaan geven, omdat zij daar goede ervaringen mee heeft, dat kindjes daar makkelijker van gaan poepen. Maar ik wil eerst weten wat jullie ervaringen hier ermee zijn of dat er nog andere tips zijn.



Snap niet waarom zijn ontlasting niet gewoon komt, als het zo dun is :think:



Hij krijgt nu Friso, speciaal tegen kma.

hey Deb, diaree kan juist een teken zijn van verstopping :wink: overloop diaree noemen ze dat.

Ja weet ik maar met forlax zou de verstopping toch helemaal weg moeten zijn dan of niet :think:

helemaal mee eens hoor…jammer dat er geen ervaringsverhalen zijn voor je…



ik reageerde puur even op jouw opmerking van tis dun en toch zo weinig :mrgreen:

Ja je zou toch denken dat mensen hier wel ervaring mee moeten hebben, maar not.



Kunnen beter op msn gaan hihi :mrgreen:

hier wel ervaring en zou zeggen DOEN!



onze kleine meid had ook vaak en veel problemen met dr ontlasting,

toen zijn we op advies van de ha overgegaan naar omneo (let wel op langzaam aan over te gaan,) wij hadden genoeg aan 50/50 dus voeding verdeeld over normaal en omneo, en sinds we dat deden heeft mevrouw geen tot weinig last meer van haar darmen gehad :smiley:

Ik gebruik Omneo sinds mijn zoon 4 mnd is… en ik ben er super te vreden mee :thumbup:

Ook mijn zoon krijgt Forlax en dan dus ook de Omneo en dan nog gaat het niet helemaal lekker hoor, maar met de Omneo ging het in elk geval wel beter dan met de Hypo voeding.

Onze zoon krijgt ook omneo en we zijn er erg tevreden over.

In het begin poepte hij er beter door, maar dat is nu niet meer zo eigenlijk. Hij poept niet heel erg slecht, maar zoals in het begin van de omneo is het ook niet.

Wij zijn vooral tevreden, omdat de krampjes zo goed als weg zijn en Koen veel rustiger is na de voeding.

Wij waren vorige week overgegaan van hypoallergeen naar omneo (eerst gemixt voor we helemaal over gingen) en Noortje raakte er dus helemaal verstopt van :? . We deden het tegen de krampjes, maar het was echt een drama. Nu dus maar weer terug naar de hypoallergeen.

Twee weken geleden zei de ka dat ik in elke fles een flinke scheut olijfolie moest doen en ik moet zeggen, elke dag poepluier nu hier. Hij krijgt nu ook fruit, misschien dat dat ook goed meewerkt en roosvicee laxo :thumbup:

Het is al even geleden dat er in dit topic gepost is.



Ik ben benieuwd of er op dit moment meiden zijn die hun kindje Nutrilon Omneo geven.

Mijn meisje kreeg eerst Nestle Groeie Start, maar omdat ze slecht kan poepen krijgt nu Nutrilon Omneo 1. Nu ze Nutrilon Omneo krijgt ( en ze krijgt voor iedere voeding een pipet Infacol) laat ze wel heel veel windjes en die stinken ook echt , lijken wel verrotte eieren. Iemand hier ervaring mee ??

yep, hier ook een mannetje aan de Omneo…hij stinkt als een volwassen vent :mrgreen: .

Dus dat stinken ligt echt aan Omneo ?



Helpt het wel bij jou mannetje ?

Kan ie beter poepen ?

Hoe lang krijgt ie het al ?

Het helpt wel, hij poept nu ongeveer om de dag een luier tot de rand vol 8) . Soms lukt het 3 of 4 dagen niet, dan geef ik hem een zakje Forlax door de fles.



Van het CB heb ik begrepen dat Omneo kindjes echt ontzettend stinken :angel: , het schijnt dus normaal te zijn…



Cas krijgt al Omneo sinds februari, ongeveer 2 weken na zijn thuiskomst uit het ziekenhuis (omgerekend zou dat dus 1week voor de uitgerekende datum zijn). Eerst 5 weken BV en Nenatal (prematuur voeding) en daarna standaard 1. Toen poepte hij helemaal niet meer, en als het lukte dan was het een harde keutel (auuuuuwww). Sinds de Omneo gaat het dus goed!

Wel lekker dat Cas nu wel kan poepen.



Het lijkt hier ook te gaan werken. Fleur heeft nu ook om de dag een luier vol en dan tijdens het verschonen poept ze meestal nog een keer. Het is wel heel dun, maar ze kan het in ieder geval kwijt.

Fijn dat het lijkt te werken :thumbup:



Het is wel wateriger geworden inderdaad…



Ik heb van mijn kinderarts begrepen dat je als het té dun wordt, je ook Omneo mag mengen met Standaard van Nutrilon, totdat je de juiste verhouding gevonden hebt (dus bv 2 schepjes Omneo en 1 schep standaard)