Omhoog wurmen onder dekentje uit

Marie slaapt in haar wieg (houten op hoge poten) naast ons bed. Ze ligt vaak (nu ook) nog wakker als wij willen slapen. Ze is dan zo druk aan het wriemelen, dat ze omhoog kruipt en haar dekentjes nu bij haar navel zitten, terwijl ze toen ik haar er een kwartier geleden inlegde nog tot de kin kwamen. Het is hier op de slaapkamer nogal fris. Hoe zorg ik ervoor dat ze onder de dekens blijft? Ze heeft overigens wel een romper met lange mouwen aan en een truitje.

Strakker instoppen? Of gewoon lekker in een slaapzakje…

ik zou ook een slaapzakje proberen, een die goed aansluit rond de kin en dan eventueel een met lange mouwen?

Overigens hier ook een deken-hatertje. Met slaapzakje weet ik in elk geval zeker dat ze het lekker warm heeft!

Doekjes tussen het dekentje en het bed stoppen, en nu blijft het dekentje weer goed zitten hier :thumbup:

Hier ook een slaapzak, veel groter succes. Roan doet het ook. En dan stop ik het onderste gedeelte van de slaapzak onder het matras, heb een grote slaapzak… Was meteen veel beter en kan nooit meeromhoog kruipen :wink:

idd een slaapzak en niet instoppen dan… Laat ze maar lekker door het bedje gaan…

Jammer van de dekentjes maar ja daar kan je later dan weer leuke hutten mee bouwen…

grts patricia

geloof dat je nooit grote slaapzakken moet kopen… Ze kunnen dan met de armpjes in de slaapzak schieten en dan krijg je hetzelfde effect als met de dekentjes dat ze helemaal onderin de slaapzak liggen…

grts patricia

Onze kids doen dat ook. Wij maakten de bedjes hoog op, ze zijn er nooit onder gekomen, ze gaan echt alleen maar omhoog.

J.ulia doet het ook

we hebben haar sinds vh weekend in een slaapzakje

zoooooolief, net een klein schaapje

idd wel een goede maat kopen ivm armpjes er doorhalen

Wij hadden een mouwvestje voor bij de slaapzak. Ik vond die slaapzakken met lange dikke mouwen altijd zo stug. En dit staat zo lief haha!

@babylover wrote:

geloof dat je nooit grote slaapzakken moet kopen… Ze kunnen dan met de armpjes in de slaapzak schieten en dan krijg je hetzelfde effect als met de dekentjes dat ze helemaal onderin de slaapzak liggen…

grts patricia

Nou Patricia lief bedoelt, maar ik heb een hele grote baby en het bovenstuk past perfect, heb de mouwtjes wat opgerold alleen het onderstuk is te lang.

@Sennapen wrote:

Hier ook een slaapzak, veel groter succes. Roan doet het ook. En dan stop ik het onderste gedeelte van de slaapzak onder het matras, heb een grote slaapzak… Was meteen veel beter en kan nooit meeromhoog kruipen :wink:

Zo deed ik het ook altijd, hele discussie toen die tijd geweest vanwege de slaapzak onder het matras te stoppen :eh:

Lag niet eens zo vast dat ze niet kon bewegen, na een paar x flink trappen was ie er zo onderuit !!

Maar waarom mogen ze niet meer omhoog kruipen dan als ze een slaapzak aanhebben? :think: Dan is het toch prima als ze dan het bed doorgaan?

Ik heb gekeken voor een slaapzakje, maar klopt het dat daar geen kleine maatjes van zijn? De kleinste is 70, maar daarvan is het hoofdgat nog te groot voor haar maatje 56 hoofd. Heb er al wel een met mouwen in de maat. Zou dat al wel kunnen? Of misschien het hoofdgat verkleinen met een veiligheidsspeld?

Misschien het bedje als matrozenbedje op maken (even google.)

@Noor82 wrote:

Ik heb gekeken voor een slaapzakje, maar klopt het dat daar geen kleine maatjes van zijn? De kleinste is 70, maar daarvan is het hoofdgat nog te groot voor haar maatje 56 hoofd. Heb er al wel een met mouwen in de maat. Zou dat al wel kunnen? Of misschien het hoofdgat verkleinen met een veiligheidsspeld?

Ze zijn wel te vinden in maat 60, maar die heeft niet iedere winkel standaard liggen. Je zou het eens bij een baby dump ofzo kunnen proberen. En anders zijn ze zeker wel on-line te koop. Gewoon even googlen op slaapzak maat 60.

Ik zou niet het hoofdgat verkleinen met een veiligheidsspeld, maar deze zelf een stukje dichtnaaien met gewoon draad en naald.

En als ze in een slaapzak liggen, blijven ze toch wel warm, dus maakt het niet uit of ze gaan spoken in het bedje. Ik vond het best lollig als ik mijn dochter ’ s ochtends omgekeerd en overdwars in haar bedje terug vond :angel: Doet ze trouwens nog steeds :wink:

Ik had destijds ook een slaapzakje in maat 60 bij de prenatal gekocht.

Alleen had mijn mannetje zulke dikke bovenarmpjes dat zijn armpjes niet in de lange mouwen paste, waardoor ik die moest afritsen. Op zich niet erg, want je kan dan gewoon een dik vest aandoen. Sindsdien altijd slaapzakjes gehad, ik vind het echt ideaal, want meneer kruipt ook rond in zijn bed! Wat overigens grappig was, is dat de eerste keer dat hij stond, deed hij dat in zijn bed met slaapzak aan!!

ik stop aan beide kanten tussen het dekentje en het bed een knuffeltje, zodat het dekentje goed strak zit. Zo komt ze er niet uit. Daarnaast heeft ze ook een slaapzakje, omdat het op haar kamertje altijd koud is.

Noor hebben ze bij de hema geen slaapzaken maatje 56? Ik meen me herinneren dat mijn zusje er toen 1 had maar tegen de tijd dat ik die leende paste ons meisje er niet meer in (tenminste 5 cm trappelruimte vond ik te weinig).

En anders eens googlen, misschien kun je ergens online slaapzakken vinden voor kleine maatjes.

Ik heb idd van Debke (dankje :-* ) een webadres gevonden waar ze ze verkopen. De laatste dagen baker ik Marie in, want met dat getrappel houdt ze zichzelf ook wakker. Dat werkt prima. Vind het ook wel een beetje zonde om voor zo’n korte tijd nog een slaapzak te kopen. Zeker nu ze beter slaapt door het inbakeren. Maar bedankt allemaal!