omhoog kruipen in bed....

Hoihoi,

Onze dochter heeft vannacht voor het eerst in haar ledikantje geslapen… Ze heeft geslapen van 21.45u tot 7.30u :dance: maar toen ik ze uit bed wilde halen lag ze helemaal bovenin bed…

Nu is het nog erg lekker warm boven maar hoe kan ik dit voorkomen als het wat kouder wordt?

Dus hoe laat ik haar onder het lakentje en dekentje liggen??

grts patricia

Wat goed dat ze zo lang geslapen heeft! :thumbup:

Volgens mij lukt voorkomen dat ze naar boven kruipen of waar naar toe dan ook niet. Mijn dochter slaapt om die reden in een slaapzak ipv onder een lakentje en dekentje.

Riley deed dit ook, dat het kouder werd was een slaapzak een uitkomst. (tegen de kou, niet tegen het kruipen haha)

Wat goed dat ze zo lang geslapen heeft.

Hier eigenlijk hetzelfde advies als de dames boven mij.

Slaapzakje gebruiken. Kruipen bleef (het liefst naar een hoekje) maar dan weet je in ieder geval zeker dat ze het niet koud krijgt.

Elize is echt een zwervertje. zodra ze genoeg kracht in haar beentjes had wist ze zichzelf omhoog te duwen en toen ze nog ouder werd zwierf ze het hele ledikant door. ik heb haar toen in een lange slaapzak gedaan en de lange flap onder de matras gestopt. dat werkte voor even. toen een gewone slaapzak aangedaan en er voor gezorgd dat ze het niet koud kon krijgen en haar lekker laten zwerven. zelfs nu in haar grote bed vind ik haar soms helemaal opgepropt in een hoekje van haar bed.

Sebastian begint nu ook al aardig sterk te worden in zijn benen. vooral als hij huilt zet hij zich echt af en duwt zich naar boven. voor hem komt er ook deze week nog een slaapzak zodat hij het niet koud krijgt want ik ben bang dat de zomer voorbij is :cry:

dus, wat de andere meiden ook schreven, is een slaapzak denk ik de enige uitkomst.

Hier ook een bewegertje, vooral als mijn vriend hem heeft ingestopt vind ik hem vaak bovenin bed, dus was ook al van plan een slaapzak te gaan kopen :mrgreen:

he jammer, dan toch aan de slaapzakken vrees ik… Vind dat ook wel leuk hoor maar heb zulke leuke dekentjes :wink: ,

grts patricia

Met die leuke dekentjes kan je ook tenten maken, of over een paar jaar lekker voor op de bank met koud weer :wink: (dat ben ik tenminste van plan)

Zou haar ook lekker een slaapzak aan doen. Niet alleen voor de warmte, maar ook, omdat het natuurlijk gevaarlijk kan worden als ze echt helemaal rond gaat in haar bed en dus onder de dekens kan belanden.

Ik gebruikte altijd een slaapzak en een deken eroverheen. Je kunt toch ook een dunne slaapzak gebruiken? Of de deken enkel op het bedje?

Zo deed ik het altijd.

@anna80 wrote:

Ik gebruikte altijd een slaapzak en een deken eroverheen. Je kunt toch ook een dunne slaapzak gebruiken? Of de deken enkel op het bedje?

Zo deed ik het altijd.

Maar waarom zou je een deken willen blijven gebruiken bij een kindje wat door het bed zwerft en het al een slaapzak aanheeft? Dat is toch al de deken?

En het begint wel met omhoog, maar een paar dagen later, lagen ze bij ons al ondersteboven met hoofd omlaag in hun bed te koekeloeren. Ze kunnen zich afzetten tegen de spijlen, dus ze komen al best snel rond.

Je maakt laag op, zodat je kindje er niet onder kan komen, maar dat werkt toch echt alleen bij kindjes die stil blijven liggen.

Zou dus echt alleen een slaapzak gebruiken en deze ook zeker niet onder het matras doen. Dat rondzwerven kan tenslotte helemaal geen kwaad, als er verder geen dekens in het bed liggen.

Yep, ze lag vanmorgen dus ondersteboven in bed… Deken en laken zijn dus al uit bed… Heb ze nooit gebruikt, zonde zeg…

Ga maar slaapzakken kopen, heb er nog veel liggen van de oudste maar die zijn te groot (toen hij zo oud was als onze Junia nu, was het hartje zomer 2006)…

grts patricia

En een matrozenbedje?

Dit kan ook met een 1persoonslaken, even op google.

Edit beheer: commerciele link verwijderd

J. kruipt ook omhoog :mrgreen: vanmorgen om half 5 lag hij nog heerlijk onder de dekentjes, maar toen ik hem om half 7 uit zn bedje haalde lag hij weer lekker bovenop de dekentjes en bijna bovenin zijn bedje!

ik ga nu dus ook maar aan de slaapzak. heb je dan helemaal geen dekentje of lakentje meer nodig?

@fluppie wrote:

ik ga nu dus ook maar aan de slaapzak. heb je dan helemaal geen dekentje of lakentje meer nodig?

Nee, de slaapzak is je lakentje/dekentje.

Is ook veiliger om er geen lakens/dekens meer in te hebben als je kind niet meer stil blijft liggen. Het kan er dan met het gezichtje onder komen met alle gevolgen van dien.

Ik vond Naomi de afgelopen week ook elke keer boven in haar ledikant en dan met haar hoofdje tegen de spijlen aan.

Heb haar nu ook in een slaapzakje en nu blijft ze wel gewoon op haar plek liggen.