Omgeving van Meppel....

Wordt daar ook aan carnaval gedaan?

Kan via google niets duidelijks vinden dus hopelijk weet iemand het?

ALvast erg bedankt.

In Zwolle zijn ‘ze’ altijd wel actief met de carnaval.

Maar dat was toch afgelopen weekend?

Oeh, dat zou ik dus niet weten.

De kinderen gaan namelijk as zaterdag naar meppel toe voor 1 week. Vandaar dat ik me afvroeg of er nog carnaval was ivm hun verkleedkleding.

Carnaval is aankomend weekend, maar of ze het in Meppel ook vieren…geen idee!

Vanuit het zuiden van het land: ALAAAAAAF :mrgreen:

tja stukje noorderlijker nog in Assen doen ze er niks aan.

nou ja niks… het schijnt dat er hier een carnavalsvereniging is en die zullen wel iets doen, maar het is hier geen groot feest ofzo gelukkig :shifty: enige wat ik meekrijg van carnaval is wat ik op tv zie.

volgens mij doen ze er in meppel niks aan

Ik heb in Meppel gewoond en daar doen ze idd niet aan carnaval.

Naar mijn weten doen ze in Meppel niet aan carnaval tenminste hoor hub dr niet over die werkt namelijk in meppel

Hier in Hoogeveen doen ze dr ook niet an :mrgreen:

Ik geef de kleertjes gewoon mee voor de zekerheid want mijn schoonouders kennende, willen ze best ook eigen carnavals feestje organiseren in hun huisje voor de kinderen.

Vind het wel jammer dat boven de rivieren nog steeds weinig carnaval gevierd wordt.

Woon momenteel nog in het zuiden van het land dus ga er ook van genieten aanstaande weekend. Dus, ik sluit af met ALAAAAF :slight_smile:

(nu mis ik hier wel een carnavals smiley lol)

Nou… ik woon in Zwolle, kids op katholieke school en dus word er hier gewoon carnaval gevierd hoor…

ook zo praktisch na dit weekend meteen maandag een studiedag :angel:

In Emmen niet, in een aantal omliggende dorpen wel. En dan is het maandag rosenmontag (?), en dan meldt men zich massaal ziek.

ik woon in meppel en hier doen we er niets aan

In Drenthe wordt carnaval volgens mij alleen gevierd in dorpen vlakbij de Duitse grens.

Hier ook iemand uit het zuidoosten, zaterdag begint het carnavals gewoel hier…de hele straat wordt versierd, de optocht komt hierdoor heen…ik ga nooit weg met carnaval maar vind het stom genoeg zo gezellig.

Onze kids hebben hier 1 week vakantie…

Ook ik ben maandag en dinsdag vrij, hier zijn alle winkels gesloten, ochtenden open en smiddags alles dicht. Ook de stad is niet open, want daar lopen alleen maar carnaval vierders rond.

Lydia, bij jou in de omgeving gaan ze waarschijnlijk allemaal de grens over naar de grote optochten die er in duitsland zijn op die dag. Nou ja, iedereen… de mensen die zich “ziek” hebben gemeld. Of ze hebben gewoon een kater natuurlijk :think:

Beide geen reden om je ziek te melden denk ik.

Wij vieren geen carnaval. En ik ben er ook maar wat blij om. Lijkt me echt oprecht verschrikkelijk.

@ariel wrote:

Lydia, bij jou in de omgeving gaan ze waarschijnlijk allemaal de grens over naar de grote optochten die er in duitsland zijn op die dag. Nou ja, iedereen… de mensen die zich “ziek” hebben gemeld. Of ze hebben gewoon een kater natuurlijk :think:

Beide geen reden om je ziek te melden denk ik.

Wij vieren geen carnaval. En ik ben er ook maar wat blij om. Lijkt me echt oprecht verschrikkelijk.

nee hoor, het zijn echt de buitendorpen.

Niets in Duitsland. En die dag hebben ze nog geen kater, of nog steeds, of wel, weet ik veel, maar die dag zijn er ook hier gewoon optochten.

En dan moeten ze “op de kar staan”.

Heb er verder totaal niets mee dus ik snap het ook helemaal niet.

Bij ons in Zwolle is wel carnaval aankomend weekend, ik vermoed in Meppel ook. Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zou de kinderen carnavalskleding meegeven voor het geval dat!