Omgekeerde regeldagen???

Ik snap het niet meer! Rhodé drinkt de laatste week erg onrustig aan de borst. Toch groeide ze goed, maar omdat ik toch graag wilde weten hoeveel ze dronk heb ik haar voor en na de voeding gewogen (heb zelf een weegschaal voor baby’s) en ze dronk maar 80cc!!! :shock: Uit de fles drinkt ze 150cc, en dan wilt ze volgens m’n man nog meer, want ze blijft maar naar die fles grijpen. Ook merk ik niet echt dat ze honger heeft, dus ik voed haar gewoon na 4 uur weer…zo heb ik het altijd gedaan!

Het onrustige aan de borst gebeurde volgens mij vooral omdat ze alles zo ontiegelijk interresant vond, en daardoor erg snel werd afgeleid…maar ik vraag me af of dat het echt is!

Kan het spruw zijn? Of vind ze m’n borst gewoon niet meer fijn? Het is niet zo dat ik niet genoeg melk heb, want ik kolf zo 150cc…

Ik snap het niet meer zo goed. Weet iemand wat ik het beste kan doen? :cry:

Hier geen BV, maar dat rondkijken herken ik wel.



Vera vindt het op het moment allemaal zo interessant, dat ze soms niet wil slapen, omdat het allemaal te spannend is!

En als iemand in de kamer rondloopt tijdens het drinken, moet ik continu de fles met haar hoofdje meedraaien, anders gaat er geen druppel in! :mrgreen:

Oh ja…en ze was sinds 8 dagen geleden 150gr afgevallen (oke…het lijkt niets, maar het is toch raar. Vooral omdat ze eerst altijd aankwam) En sinds een week spuugt ze ook weer. Gewoon ‘blub’ een mondje terug. Dit heeft ze alleen de eerst maand gedaan. Daarna was er niets meer! Het lijkt alsof ze zich niet lekker voelt ofzo, maar waarom neemt ze dan de fles wel?

–onzekere mama he?— :frowning:

met de fles is ze helemaal niet zo onrustig!! Enne…het is wel heel moeilijk hoor om met de borst mee te draaien haha :lol: :wink:

Klinkt wat afgezaagd, maar misschien is het gewoon de leeftijd. Het feit dat ze wat afvalt hoeft niets te zeggen. Veel bv babies groeien op deze leeftijd wat minder snel. Ik zie aan Saba nu - ongeveer dezelfde leeftijd - dat uit de borst drinken één groot gevecht is. Ze kijkt liever rond, kreunt, “gromt”, begint met m’n tepel te spelen… alles liever dan drinken! En uit de fles bij haar oma’s en opa drinkt ze wel goed. Ik hou haar luiers in de gaten en zo lang daar voldoende poep- en plasluiers bij zitten en Saba nog vrolijk en alert is leg ik me daar even bij neer.



Ik weet niet of je iets met “Oei, ik groei” doet, maar ook daar staat dat kleintjes rond deze leeftijd dusdanig slecht kunnen eten dat er zelfs moeders zijn die rond deze tijd met hun bv stoppen omdat ze bang zijn dat er iets niet goed gaat qua hoeveelheden…! Maar in 9 van de 10 gevallen trekt dat na een aantal weken weer vanzelf recht. Succes.



En spruw… dat voel je snel genoeg als dat het geval zou zijn, want binnen no time heb jij daar ook last van! Hoop wel dat je er op tijd bij bent, maar is soms wel te zien aan witte vlekjes in het mondje die je niet weg kunt vegen. Maar is erg auwie voor jou én je meisje.

Ze is heel vrolijk en allert, dus dat is het probleem niet. Ik merk wel heel duidelijk als ik een dag gewerkt heb, en ze dus 2 voedingen met de fles heeft gehad dat de volgende morgen haar plasluier heeeel vol zit. Zo vol zit hij nooit als ze de hele dag bv heeft gehad…

Ja ik lees ook het boek Oei ik Groei, en waarschijnlijk heb je gewoon gelijk! Ik moet maar gaan kolven na de voeding om m’n productie op pijl te houden.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Waarom staat er eigenlijk verplaatst bij het onderwerp? Ik had hem toch bij babyvraagjes gezet?