omgaan met onregelmatig werk

Hallo,

Mijn zoontje van 2,5 heeft een hele intense band met zijn vader, maar helaas is die niet altijd thuis. Door zijn werk is hij elke week een aantal dagen van huis, wat varieert tussen de 2 en 6 dagen. En elke week zijn het weer andere dagen, ook in het weekend. De dagen dat hij thuis is, zorgt hij voor de kinderen als ik werk.

Tot nu toe ging dit eigenlijk zodner problemen, maar ik merk de laatste tijd dat het voor mijn zoontje toch wel moeilijk wordt. Vooral als er geen uitzwaaimoment mogelijk was (door vertrek midden in de nacht bijv.), als het lang duurt of als papa niet mee kan naar leuke dingen zoals het zwembad, kinderboederij of een verjaardag.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik hiermee om kan gaan en mijn zoontje kan helpen hierbij?

Alvast erg bedankt!

Even met papa bellen misschien?

Hier een papa die 's morgens al weg is als we wakker worden en 's avonds ook regelmatig laat thuis is. Na de vakantie is het echt weer wennen voor hem (waar is papa nou?). Even bellen maakt het vaak weer helemaal goed.

Hier ook een papa die vaak van huis is door zijn werk. Vertekt voor dag en dauw om pas na kinderbedtijd thuis te komen. Maar hier nog nooit problemen gehad.

Ze mogen wel altijd even met papa bellen en als er iets bijzonders is wat ze te vertellen hebben bellen we een keertje extra.

Als hij midden in de nacht weg moet, avond tevoren alvast duidelijk gedag zeggen?

misschien werkt het om met een weekkalender aan te geven wanneer papa er wel is en wanneer niet?

Zit een beetje met hetzelfde probleem: alleen werken we beiden onregelmatig. Ik dan maar 8 uur, en hij 40 uur. Maar variërend tussen 6.00 en 20.00… 7 dagen p/w.

Vaak zeg ik bij het slapen gaan, wie er de volgende dag thuis is (en hij weet dan wie er werkt) Als ik niks zeg, ziet hij diegene de ochtend en ‘weet’ hij dat die pas later komt…

Maar ik vind het ook lastig, zeker nu ik graag meer wil werken…

bedankt voor alle ideeen. Misschien dat een weekplanner in korte vorm, dus een paar dagen voorruit wel werkt. Met foto’s erbij ofzo.

iig bedankt voor de reacties!