Omdraaien in bed

Hoi,

Finnley draait nu elke keer op zijn buik in bed en kan dan niet meer terug en gaat ie dus huilen, heel erg irritant, hij heeft wel een slaapzak aan maar draai nog, wie heeft er tips? Want na 356 keer eruit s’nachts word ik er ook niet vrolijker op :zzz: :zzz:

hmmmm aan beide kanten een opgerolde handdoek naast hem leggen? :mrgreen:

overdag veel oefenen met (terug-)draaien :think: :mrgreen:

geen idee schat… ik hoop dat hij snel weet hoe hij terug moet draaien en jullie weer lekker kunnen slapen :hug:

@colle wrote:

hmmmm aan beide kanten een opgerolde handdoek naast hem leggen? :mrgreen:

overdag veel oefenen met (terug-)draaien :think: :mrgreen:

geen idee schat… ik hoop dat hij snel weet hoe hij terug moet draaien en jullie weer lekker kunnen slapen :hug:

Heb hem straks op een zij-lig kussen gelegd…kwaad dat ie werd :roll: daarna heb ik dat kussen eronder uit gehaald en toen ging meneertje wel op zijn rug slapen :eh: hoezo ik ben niet gehaaid?

:mrgreen:

Ik leg Teije al een tijdje wat ‘vast’ met een lakentje strak over hem heen, hij kan nog net op z’n zij komen maar verder draaien gaat al wat moeilijker (het lukt hem wel als hij echt z’n best doet hoor) meer kun je er niet echt aan doen, iig niet vastleggen met z’n slaapzak want dan kan hij zich erin wikkelen! Het is helaas even doorbijten en hopen dat ze snel terug kunnen draaien!

Safe-T-Sleep??? Kost wel 60 euro (dacht ik), maar dan heb je wel wat nuttigs én hoef je er dus niet meer uit 's nachts

HIer was die periode bij beide kindjes maar heel kort…

Wij zijn hem doorgekomen door 2 opgerolde badlakens

naast hem/haar te leggen.

@corine296 wrote:

Safe-T-Sleep??? Kost wel 60 euro (dacht ik), maar dan heb je wel wat nuttigs én hoef je er dus niet meer uit 's nachts

Een baby van 6 maanden nog in een safe-T-sleep gaan leggen?

Duurt heus niet lang voordat een kindje weer terug gaat draaien, is even klote als je er s’nachts uit moet maar het is zo weer voorbij?

Vind het altijd zo zielig, een kind wat eigenlijk altijd los heeft gelegen en dus naar comfoor heeft kunnen bewegen ineens niet meer kan zodat mama er niet uit hoeft.

@Mellie wrote:

@corine296 wrote:

Een baby van 6 maanden nog in een safe-T-sleep gaan leggen?

Duurt heus niet lang voordat een kindje weer terug gaat draaien, is even klote als je er s’nachts uit moet maar het is zo weer voorbij?

Vind het altijd zo zielig, een kind wat eigenlijk altijd los heeft gelegen en dus naar comfoor heeft kunnen bewegen ineens niet meer kan zodat mama er niet uit hoeft.

kan dat niet dan? :think: dat kan toch nog heel lang?

Hier ook even dit probleem gehad want zoonlief sliep altijd op zijn rug en nu draait ie telkens op zijn buik in bed. In het begin was het krijsen (en hij kan nog steeds niet terugdraaien) maar ik heb hem gewoon laten liggen en nu valt ie ook gewoon in slaap op zijn buik.

Het lijkt me dat het nu geen kwaad meer kan om een kindje op de buik te laten slapen, en inderdaad ik ben het wel met Mellie eens dat je hem nu niet meer vast moet gaan leggen.

Succes! :-*

Ja, ik geloof wel dat je dit heel lang kunt gebruiken. Ik weet van dit ding door mijn schoonzus en zij heeft hem nu al zo’n 2 jaar (!!) in gebruik. Het nadeel is nu dat haar zoontje nu alleen nog maar wil slapen mét Safe-T-Sleep…

Je kan het wel lang gebruiken maar ik denk dat ze bedoeld om een baby van 6 maanden er nog eens in te gaan leggen, Teije zou er geen genoegen mee nemen denk ik :wink:

Vandaag heeft ie het gelukkig nog niet gedaan :mrgreen:

Maar ik had hem gister op zijn zijlig kussen gelegd en boos dat ie werd :eh: :roll:daarna het kussen weggehaald en toen bleef ie wel op de rug liggen alsof ie het wist :lol: :smiley: :lol:

@Fryskefaam wrote:

Je kan het wel lang gebruiken maar ik denk dat ze bedoeld om een baby van 6 maanden er nog eens in te gaan leggen, Teije zou er geen genoegen mee nemen denk ik :wink:

Yup, ikbedoel inderdaad dat je een kindje die nog nooit in een safe t sleep heeft gelegen niet met 6 maanden alsnog er in moet gaan leggen.

Een kindje wat al die tijd lekker los heeft gelegen zal volgens mij niet echt blij worden als het ineens vastgemaakt word :?

Noëlle draait ook niet terug… Fijn he!

Ik oefen ook heel veel overdag, maar ze snapt het nog niet.

Hoor inmiddels wel welk huiltje ze in slaap valt en welke ze echt weer op dr rug wil liggen, maar erg prettig is het niet 'snachts.

Vaak valt ze alsnog in slaap op dr buik…

Nou hier is het gelukkig niet meer gebeurd :dance: :dance: :dance:

Zul je zien dat ie dadelijk weer op de buik ligt, hij ligt al een paar dagen op de zij, maarja dat doen papa, mama en Jayden ook :lol:

Hier een lakentje strak over de dame. Je kunt het zo vouwen dat ie maar een centimeter of 20 breed is en enkel over de heupjes gaat en die zo op de plek houdt :wink:. Goed onder de matras frotten.

Zo maakt ze de rol niet, slaapt dus lekker verder (is wel een buikslaapster).

Ach… en ook als ze zich weer terug kunnen draaien naar de rug, moet je er 's nachts nog uit omdat ze over dwars in bed liggen (met de beentjes tussen de spijlen… zelfs in een slaapzak…).