"omdat dana jou alleen als voedingsbron gaat zien"

Hoi hoi,



Ik moest gister weer naar het cb en we hadden en nieuwe arts. Ik dacht uit nieuwsgierigheid “mooi dan gooien we het onderwerp voeden op verzoek opnieuw op tafel, kijken hoe deze arts erover denkt”

Van de vorige arts mocht ik nml niet eerder dan 3 uur na de vorige voeding weer voeden, maar dana die accepteert dat niet en wij ook niet :wink: dus voeden we hier gewoon lekker wanneer dana aangeeft honger te hebben en de ene keer is dat na 3 uur en de andere keer na een uurtje alweer.



Dat vertelde ik haar zo en toen keek ze toch met een blik alsof ze het er niet mee eens was en gaf aan dat idd tot pas na 3 uur voeden de manier was waarop ik het moest doen. Hoe vaak ik dan voedde op een dag. Ik heb geen idee, hou dat echt niet bij, dus zei ik maar 7 tot 8 keer. Tja dat was wel aan de ruime kant, of ik dan vaak al na een uur voedde?



Toen vroeg ik wat dan volgens haar de reden was dat ik niet eerder mag voeden?

Zegt ze “omdat dana jou straks alleen als voedingsbron gaat zien”



:eh: :shock: :eh: :shock: :eh: :shock: :eh: :shock: :eh: :shock: :eh: :shock:



Ja tuurlijk!!! Het enige wat ik met dana doe is voeden, voeden en nog eens voeden de hele dag door! Ik heb haar noooooooooooooit op schoot om lekker te kletsen en te zingen en ik heb haar noooooooooooooooooooit op schoot om te knuffelen en in en uit bed halen en wassen en verzorgen, dat laat ik ook aan mijn vriend over doe ik allemaal niet, enige wat ik doe is voeden :liar:



Sjeses wat is dat nu voor een achterlijke beredenatie? :wall: :wall: :wall:



Nu ben ik eigenlijk wel erg benieuwd, dit cb is dus anti voeden op verzoek,

Ik hoorde van ons mam dat het cb bij hun in het dorp wel voeden op verzoek adviseerd.

Wat adviseerd jou cb? (ben nieuwsgierig of mijn cb nu de enige is in het land die zo doet of dat er meer cb’s zo zijn :wink: )

Volgens mij is hier het CB ook wel open-minded wat dat betreft. Die vinden het veel belangrijker dat de baby het goed doet en zich goed ontwikkeld.



Ik geloof niet dat je baby jou dan alleen als voedingsbron gaat zien! En overigens hier wordt ook naarstig gezocht naar melk uit andere borsten! :wink: :shock: HaHaHa!!! :lol:

:shock: :shock: :shock: :shock:



Nou, hier gewoon ook altijd voeden op verzoek hoor, ook volgens het cb. JUIST volgens het cb. Ik vind het schokkend dat zogenaamde deskundigen dit soort onzin uitkramen.



Hier op het cb dus wel goeie artsen, alleen de verpleegkundigen hier zijn nogal eh…dommig. :wink:

Dergelijke CB’s verdienen een klacht aan hun broek.

Ze vertellen gewoon onzin en het is hartstikke bv-onvriendelijk.

Gelukkig weet jij wel beter maar wie weet hoeveel bv-ralties ze om zeep helpen door dergelijke kolder uit te kramen.

Niet alleen cb’s zorgen daarvoor…als ons mannetje huilt bij het aanleggen (nog geen TSR, boertje wat dwarszit, etc.) dan wordt er door bepaalde mensen gezegd: is een flesje geven niet makkelijker? :think:



Of: hij ziet zo witjes, zou je hem geen kv gaan geven? :wall:



Gelukkig had ons CB en de ha+ka"lk wel vertrouwen in mijn bv! :dance:

Hier net zo’n CB. Hebben ze folder hangen over hun lactatie kundige: nou, daar mogen ze zelf weleens heen! Ik voedde ook op verzoek, maar meestal zat daar wel zo’n 3 uur tussen. soms maar 2 ja, maar een andere keer weer 4… Hij zat ook iets boven het gemiddelde qua voedingen begreep ik, maar zelf eet ik ook liever 6 kleine maaltijden dan 3 grote… Dus waarom zou ik mijn kind alleen om 7 uur, 12 uur 5 uur en een avond voeding mogen geven dan?



En toen ik begon met bijvoeden: dan mocht al vanaf vier maanden ómdat ik bv gaf :wall: :wall: . En drinken? Gaf ik wel ander drinken erbij, want alleen bv is ook niet goed, moest maar water en appeldiksap geven :wall: :wall:

Kindje van 7 maanden…

Onbegrijpelijk! Nee, dan ben ik blij met mijn CB waar ik werd geprezen en ze het geweldig vinden dat ik nog steeds BV geef. Ik geef nu alleen nog 's ochtends en 's avonds, maar ook alleen maar omdat mijn dochter dat zelf zo aangaf. Hapjes en sapjes vond ze veel interessanter. Prima, ze groeit er goed op.



Ik vind dit ook heel vreemd.

dien maar een klacht in, dit is namelijk niet volgens de richtlijnen. Bv behoort op vraag en aanbod gegeven te worden. Al kun je wel zeggen dat iemand die weken elk uur of 2 uur moet voeden een ander bvbeleid moet toepassen. Met een goed bv beleid zit je al snel met voedingen of de 2-3 uur, en in de nachten 4 uur. Dan zit je al vrij gemiddeld.



Dus meisje gewoon lekker zo doorgaan en of een klacht indienen, of ja knikken en lekker doen wat wij adviseren. :wink:

Mijn hemel wat een rare reactie van het cb. Gelukkig weet je zelf wel beter, maar soms denk ik wel is dat sommige cb’s zeker niet pro-bv zijn.

wat maf. Ik las hier op KOK in een ander topics juist dat CB’s een bepaalde richtlijn aanhouden en daar niet vanaf mogen wijken, ook al willen ze dat zelf.

Ik hoor niet alleen hier, maar ook vaak om me heen dat CB’s ‘anti-bv’ reageren. En idd al na 4 maanden bijvoeding adviseren. Wat is dit voor krom denken? Ik snap er niets van! Kan ik dus conclusie trekken dat de richtlijn voor CB’s sowiezo anti-bv is? Hoe zit dit?

Nou ik kan je wel vertellen dat ze er ook voor gezorgd hebben dat ik bij mijn 2e zoontje gestopt ben met de bv. Volgens hun kwam hij niet genoeg aan.



Omdat mijn manneke om de 2 uur kwam dag en nacht geloofde ik hun ook nog. Ik dacht echt dat hij veel te weinig binnen kreeg. Nu 3 jaar verder en 3 jaar wijzer weet ik dat dat eigenlijk niet kan.

Oh wat erg zeg :shock:



Gelukkig had ik juist een heel erg pro-bv cb. Voeden op vezoek werd juist aangeraden en toen Sanna echt te weinig aanbleef komen werd er over bijvoeding gepraat. Maar dan wel dus pap van bv en nog vaker aanleggen.



Ik zou ook een klacht indienen.

Blijf lekker je eigen gevoel volgen :thumbup:

Nou ja wat is dat nou voor een rare beredenering :shock: :wall:



Gelukkig zijn ze hier op het cb erg pro-bv en krijg ook iedere keer complimentjes als ze horen dat ik nog (nou ja 8 maanden)steeds bv geef.



De laatste keer maakte ik me nogal een beetje zorgen om het gewicht van Yari en ze konden me meteen gerust stellen dat een dipje in het gewicht met bv heel normaal was en dat hij mooi met de curve meeliep.



Hier dus positieve ervaring met het cb en het voeden op verzoek.



Mijn tip is, ja zeggen en nee doen :wink:!!!



:-*

IK zou morgen meteen een ander CB zoeken!!!



WAT EEN ONZIN ZEG! En niet zomaar onzin…nee…echt de grootste onzin!

Je meisje is pas 3 maanden…heel normaal dat er nog geen ritme inzit…met sprongen en regeldagen kunnen ze helemaal erg worden…

dat komt vanzelf goed hoor! Volhouden meid! Volg AUB je EIGEN gevoel!



En geloof me…er zijn CB’s die een staande ovatie geven als ze horen dat je nog BV geeft en HOE je dat doet!

Jij hebt helaas,helaas een hele slechte te pakken…of alleen de verkeerde persoon…ik zou zeker eens informeren of er ook een andere WV of arts is…misschien klikt het daarme beter…



Ik tref gek genoeg altijd (zit nu aan mn 2e CB vanwege verhzuiing) altijd WV of artsen die ofwel zelf heeel jonge kids hebben en er zelf allemaal middenin zitten of die toevallig pro-BV zijn…ooit 1 keer iemand een domme opmerking horen maken…dacht meteen “die heeft zelf nooit 1 druppel BV gegeven”…“anders kraam je die onzin niet uit!”

Dus…heb het laten gaan…



Voed maar lekker op verzoek…MAAR als je zelf echt met vragen zit zou ik persoonlijk (niet vanuit je cb) ff een LK of LLL bellen!





Ik ben op moment erg tevreden met ons CB…geen klachten,maar leg er ook nooit moeilijke vragen neer…als ik ergens mee zit vraag ik wel meteen ergens en wacht niet tot ik weer eens naar het cb mag…

Dus wegen/meten en doei,doei!



(Al is het soms ook wel ff fijn om van iemand te horen dat ze denken dat je goed bezig bent hoor! Dat doen ze gelukkig ook wel op een leuke manier…).

Trouwens…heb mn oudste 9 maanden gevoed en mn jongste nu meer dan 1 jaar…en ECHT NIET dat ik alleen maar een voedingsbron ben hoor!’

Natuurlijk lijkt dat in het begin wel een beetje zo…maar voeden staat ook voor warmte,geborgenheid en een veilig/geliefd gevoel…lijkt mij ook niet onbelangrijk voor zo’n kleintje…

Geloof me…mn kids hebben me ook wel eens nodig zonder dat er gevoed wordt!

Thx voor de reacties meiden,



Nee ik ga ook gewoon door met bv, gaat het me veel te goed voor om te stoppen, das doodzonde :doh:



In een ander topic adviseerde yvonne.z me ook om een klacht in de gaan dienen, ga ik ook zeker doen, wilde alleen ff deze arts afwachten of deze misschien een andere visie erop na hield, maar nee hoor :snooty:



Hihi en wat betreft ja zeggen, nee doen: ik zeg nee en doe nee :oops:

Ze mogen best weten dat ik niet meega in hun adviezen. Ja dan kijken ze wel zo van, daar heb je weer zo’n eigenwijzigert die het beter denkt te weten, maar boeien, belang van dana staat me voorop hoor, niet wat zij van mij denken :hand:



Ben blij te horen dat vele cb’s wel pro-bv zijn. Maar idd zo jammer, als het niet zo goed zou gaan en ik er niet zoveel waarde aan zou hangen, zou ik misschien idd wel gestopt zijn. In het begin was het nml gewoon zo drama omdat we hun advies opvolgde :wall:



Jeetje een kindje bijvoeden zo vroeg of stoppen met de bv omdat ie niet voldoende aankomt. Juist het laatste dan moet je toch gewoon bijvoeden, dan is het toch te kort door de bocht om maar gewoon te adviseren te stoppen met bv :x



Ander cb zoeken is hier overigens geen optie, zal dan ook wel eerst gewoon een klacht indienen. Cb een kilometer verderop adiviseert overigens wel pro-bv :eh: (gelukkig maar, maar vanwaar die verschillen zo dicht bij elkaar :? )

Volgens mij BEN jij nu de enige voedingsbron voor haar… zelfs tot een jaar de belangrijkste… daarbij ben je haar mama en ben je dus nog zoveel meer, maar wat BV betreft, je doet het idd super!!! Wat een eikellllllll die arts… Oei, heb zin om em es flink om zijn oren te slaan… wat een onwetendheid… zeker die klacht doen, dat beschermd die mama’s die het NIET weten en daardoor kans lopen dat de BV mislukt… :naughty:

Hier erg verschillend of ik bij de ka of de wv kom. De ka probeert alles volgens het boekje, en is dus niet zo van het op verzoek. Als ik bij haar kom en ze zegt dat ik het anders moet doen zeg ik ja en amen :angel: en denk ik :snooty: :naughty: :snooty: :naughty: :snooty: :naughty: :snooty: :naughty: . Ik ga gewoon mijn eigen gangetje thuis. De wv kijkt veel meer naar het kind en de moeder en wat wij willen. Daar kan ik ook bij zeggen wat ik denk en wil en ben ik eerlijk. Bij de ka zeg ik niks en luister is even en ga ik weer eigenwijs naar huis en doe mijn ding.

tja ik moet zeggen dat ik dat ook als lastig ervaar, ik kan met de vragen die ik heb omtrent voeden op verzoek niet daar terecht, want dan zeggen ze toch meteen, je doet het ook niet goed.

Maar gelukkig bestaat er nog zoiets als kok waar je ook je vragen kan stellen :mrgreen:

weet je, eigenlijk moet je ze overrompelen… ik merk ook verschil hoor bijv bij mijn verloskundigen praktijk vonden ze het GEWELDIGGGG… ook het tandemen… maar bij het CB werd er meteen wenkbrauw omhoog getrokken… ze zei 1 zin en toen heb ik meteen gezegd: ik ben Fai, afgestudeerd in de borstvoedingskunde ( :mrgreen: ), het is mijn passie en mijn grote liefde, ik weet er ALLESSSSSSSSSS van en ik wil jullie best op de hoogte houden van mijn leuke kind maar BV is MIJN ding en om discussies te voorkomen hoop ik dat jullie mijn gevoel daarin met rust laten… ik weet nl precies wat ik doe…



KLAAR… :mrgreen: