Oma past op en nu?

Hoi,

Ik heb een vraag over wat handig is.

Oma past nu 3 dagen in de week op Stan. Nu krijg ik van alle kanten adviezen over oppas-subsidies, gastouderbureau’s en nog meer van dat soort dingen…

Ik ben echt een leek wat dit betreft.

Wie kan mij heel kort vertellen wat het handigst en voordeligste is wat betreft subsidie, belastingaftrek, vergoedingen… Wat moet ik doen?

@NoortjeP wrote:

Hoi,

Ik heb een vraag over wat handig is.

Oma past nu 3 dagen in de week op Stan. Nu krijg ik van alle kanten adviezen over oppas-subsidies, gastouderbureau’s en nog meer van dat soort dingen…

Ik ben echt een leek wat dit betreft.

Wie kan mij heel kort vertellen wat het handigst en voordeligste is wat betreft subsidie, belastingaftrek, vergoedingen… Wat moet ik doen?

Ik heb een officiële gastouder en ik maak gebruik van een BSO. Daar krijg ik zoveel van terug, dat dit veel voordeliger is dan een “zwarte” oppas.

De belasting berekent dit aan de hand van jullie inkomens.

pas wel op als oma heffingkorting krijg is ze die kwijt en per 2010 gaan de vergoedingen van gastouderopvang dik omlaag wat ouders vergoed krijgen

kijk bij willekeurig welk gastouderbureau en maak proefberekening,kun je presies zien of het met jullie inkomen gunstig is hiervoor te kiezen.