Om t uur wakker worden

Wij hebben dit ook gehad. Nu weet ik niet hoe je het doet met de voedingen. Wij hebben heel veel aan deze tip van het CH gehad:

Ik gaf mijn zoontje om de 3 a 4 uur een voeding, maar als ie veel eerder wakker was, kon ik hem nog niets geven omdat ie dan gewoon teveel kreeg. Maar om nu constant met een gestreste beeb te zitten, vond ik ook erg voor het mannetje.

Dus zei de wijkverpleegkundige: Draai het eens om: Als ie wakker wordt, meteen een voeding geven, daarna een uur a anderhalf uur wakker houden, en dan naar bed doen. En dat was het ei van collumbus ! Het werkte wonderbaarlijk, en sliep dan 2 a 2 1/2 uur als een roosje. Als hij voorheen wakker was, was hij ontevreden wakker, omdat ie honger had. En nu was hij tevreden wakker, en ging ie tevreden slapen. We hebben daarna nooit geen problemen meer gehad, en hadden en hebben een heerlijk tevreden kind.

Famke, zo heb ik ook al eens zitten denken, maar hoe deed je dat dan met flesvoeding? Want dan zou ik haar elke keer als ze wakker wordt eten moeten geven, en dat is dus steeds na 3 kwartier al, ook als ze anderhalf uur wakker is geweest.

In een goede periode had ze een ritme van 2 uur wakker 2 uur slaap en de fles viel er dan tussenin, dat ging prima, maar dat lukt nu ook niet meer.

Hoe zag het schema er bij jou dan een beetje uit?

Ja, maar daar zat hem nou juist de kneep: Dat na 3 kwartier wakker worden gaat dan ineens over… :smiley:

Mijn schema zag er toen ongeveer zo uit:

8 uur wakker: meteen BV (of fles)

(anderhalf)uur wakker, slapen

11 uur wakker: meteen BV(of fles)

14.uur wakker:meteen BV(of fles)

17 uur wakker: meteen BV (of fles)

Na deze voeding maakte ik hem 's avonds rond 22 a 23 altijd wakker, anders bleef ie doorslapen.

Voorheen zag het er zo uit:

ik wachtte tot 3 uur ong. na de voeding om hem weer voeding te geven. Hij sliep maar 3 kwartier, dus moest je het nog anderhalf uur uitzingen met een ontevreden kind, voor kind en ouders zeer frustrerend. Hij was dan na die voeding zoooooo moe, dat ie “van ellende” in slaap viel.

Ik heb het gewoon geprobeerd: wakker, hup voeden. Dan heb je een wakker EN tevreden kind, dan maar een paar dagen teveel voeding, of wat minder voeding en vaker voeden dan wat jij hebt met je kindje.

Het werkte bij ons gelukkig, ik hoop voor jou ook dat het werkt, ben heel benieuwd !

Succes :hug:

famke, hoe lang duurde t voor t werkte? En wat deed je als jullie beeb niet ging slapen en dus al een uur aan t tobben was? Toch voeding? En dat tevreden gaan slapen, was dat snel?

Ik heb gister wel erg veel flessen moeten geven (wel ook verdund) want maar 3 kwartier slapen en van tevoren 1,5 uur wakker, dan zit er maar 2 1/4 uur tussen. Echt langer slapen doet ze nog niet, hoewel ze vandaag wel 3 keer 3 kwartier trok, met na elke 3 kwartier slechts wat gekreun en zelf weer in slaap gevallen en ik op een gegeven moment tegen flestijd maar eens ging kijken en ze vrolijk wakker rond lag te kijken zonder mopperen. Dus dat is al 1 goed slaapje sinds weken!

Thanks weer!