Hoi dames,
Heb een vraagje…we zijn sinds vorig jaar mei bezig voor de 2e. Inmiddels 2 keer een missed abortion gehad. De laatste eind november. Dus nu alweer 6 cycli verder. Omdat het niet direct regelmatig was, hebben we een paar kansen gemist om zwanger te worden. Aan mijn templijst (doe het inmiddels niet meer) kan ik zien dat ik een eisprong hebt. Maar nu is mijn cyclus om en om lang en kort (zie tekst bij banner). Nu maakte iemand in een andere topic een opmerking over eisprong rechts/links en dat dat er mee te maken kan hebben. Heeft iemand hier meer informatie over?
Groetjes Nienke
Volgens mij heeft de lengte van je cyclus meer met bepaalde hormoonwaardes te maken en niet direct met je eierstokken. Je hebt niet om en om een eisprong, de ene keer links & de andere keer rechts. Vaak zie je dat je een dominante eierstok hebt, bij iedereen is dit weer verschillend. Je kunt wel meerdere keren aan dezelfde kant een eisprong hebben en dan weer eens aan de andere kant. Maar ik geloof niet dat de kant van de eierstok de lengte van je cyclus bepaalt. :think: Wel toevallig dat je steeds om en om een lange en een korte cyclus hebt, dat heb ik nog nooit gehoord. Misschien eens navragen bij de gyn hoe dit kan?
Ik heb zelf sterk het gevoel dat die rare cyclussen steeds (ook voor onze dochter) te maken kan hebben met die miskramen. Dat het iets hormonaals is. Ik zit nu sterk in dubio of ik de HA weer moet bellen om me door te laten verwijzen naar de gyn… :? :think:
Nienke
Ik zou een brief vragen voor de gyn!!
Hier ook eerst een “normale” cyclus, later om en om, daarna erg onregelmatig. Had uiteindelijk de diagnose dat ik insulineresistent ben en daarom mn eierstokken niet goed werkte.
Niet meer doorklooien meis, gewoon op je strepen staan en een brief vragen! Al is het alleen maar om dingen uit te sluiten :-*
en hoe zijn ze daar bij jou achter gekomen Pooh?
Op de inwendige echo was het vermoeden PCOS, maar omdat ik ook andere klachten had was de arts bang dat ik Insulineresistent zou zijn en dat dat de PCOS had veroorzaakt. Na een bloedtest en onderzoek daarvan ( duurde weken…) bleek ik dus inderdaad insuline resistent.
Bij mij klopt alleen niks van het verhaaltje wat je vind als je googled op insuline resistentie.
- ongezond eten
- niet sporten
- overgewicht
bla bla bla
Mijn arts vond het dan ook gewoon domme pech voor mij.
Ik kreeg medicijnen en mn cyclus deed het gelijk weer goed.
Je zou altijd eerst de huisarts even kunnen vragen hoe het zit, misschien ben je dan al een hoop onduidelijkheid kwijt. En dan kan die je altijd nog doorverwijzen naar de gyn, als je dat graag wilt en als dat verstandig mocht zijn, toch? Ik denk dat er inderdaad wel een link is tussen je hormoonwaardes en je mk’s. :hug:
Ik kan er alleen nergens wat over vinden, die link tussen een miskraam en onregelmatige cyclus. En de huisarts ging er ook niet op in toen ik dat noemde. Hij zei alleen dat ik verminderd vruchtbaar ben omdat ik een onregelmatige cyclus heb, maar omdat ik nog jong ben (27), hij het eerst een paar maanden aan wilde kijken. Als ik nu al 36 geweest was, was het anders geweest. Achteraf ben ik daar best boos om geworden. Ik heb er toch niet voor niets voor gekozen om met de pil te stoppen toen ik 23 was? Ik ga deze keer op mijn strepen staan… :x
Nienke
Een onregelmatige cyclus en het feit dat je alweer een jaar bezig bent, is een gegronde reden om je door te sturen naar de gyn. Leeftijd heeft daar helemaal niks mee te maken, jij bepaalt toch wanneer je een kindje wilt? Dan hoef je toch niet langer te wachten dan een ander alleen vanwege het feit dat je nog relatief jong bent? Ik was 25 toen ik doorgestuurd werd naar de gyn, na een halfjaar proberen zonder enige vorm van cyclus (1x ongi geweest na het stoppen met de pil, daarna helemaal niet meer). Vind ik echt een reden van niks, hoor! Ik zou inderdaad wat meer op je strepen gaan staan, je hoeft je niet opnieuw weg te laten sturen! :hug: Dan bepaalt de gyn wel hoe jullie nu verder gaan, die heeft even wat meer kennis van zaken. En als je wat meer duidelijkheid hebt omtrent je hormoonwaardes, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent en of er iets aan te doen is.
He, een nieuw antwoordknopje. leuk.
Ik heb een doorverwijzing. Kan 7 aug. al terecht in het ziekenhuis. Heb er niet al teveel verwachtingen van. Maar al is het alleen maar om moed te krijgen door te horen dat alles wel werkt, alleen gewoon niet regelmatig.
De HA zei ook dat ik misschien wel weer naar huis gestuurd wordt, omdat ik waarschijnlijk elke keer wel een eisprong heb, maar goed dat zien we dan wel weer. Nog 2 weekjes wachten.
gr. Nienke
Hoi Nienke,
Fijn dat je al zo snel terecht kunt bij de gyn. Ik hoop dat je daar wat meer duidelijkheid krijgt.
Je kunt altijd vragen of ze je hormoonwaardes eens willen checken. Heel veel succes met alles!
Groetjes,
Jippie
Vermoedelijk sturen ze je niet zo weer naar huis hoor .
Ik dacht ook dat ik er zo klaar mee was bij de gyn en mijn redenering was, “ik heb een regelmatige cyclus met een eisprong, mooie templijstjes… etc”.
Maar nee… een heel stappenplan, je weet wel wat allemaal.
Maar goed, jouw cyclus is natuurlijk aan de lange kant en misschien kunnen ze daar wat aan doen.