om de 3 a 4 uur? bijna 16 weken!

Mijn dochter is nu zondag as 16 weken en komt nog om de 3 a 4 uur voor een voeding (met regelmaat om de 2 uur zelfs) ! Ook snachts. Ik heb al extra langer verlof genomen, omdat ik het niet volhoudt om hierbij ook nog onregelmatig te gaan werken. Vanaf wanneer gaan babys langer door slapen? Is het normaal dat ze nog zo vaak komt? Ze groeit goed en drinkt ook prima! Alleen valt ze wel altijd aan de borst in slaap!

Hier ook een kindje die om de 2 uur komt. Hij is nu bijna 5 maanden(21 weken). Soms heb ik geluk en is er een dagje dat hij er 3 uur tussen laat. Erg vermoeiend. Ik kijk nu dus helemaal niet meer op de klok en sinds ik dat doe voelt het voor mezelf beter/minder vermoeiend. ’ s nachts gaat het nu beter sinds ongeveer een maand. Hij slaapt dan van half 11 tot half 5. Eerst kwam hij toen ook om de 2 uur

Hij groeit ook goed maar heeft toch echt steeds honger. Wel drinkt hij niet lang, zo’n 10 minuten dus dat scheelt dan wel weer. Weet ook niet wat je er aan kan doen. Wou je wel even sterkte wensen want ik weet hoe het voelt.



Je zegt dat ze altijd aan de borst in slaap valt. Is dat meteen na de voeding of later als ze nog een slokje wil? Je hebt wel het idee dat ze voldaan is?

Onze dochter is nu 22 weken en slaapt sinds 2 weken door, overdag komt ze ook om de 3 uur soms 2 uur, ik let er niet zo heel erg op…

vermoeiend he dat snacht eruit :hug:

moppie is 6 maanden nu en komt nog steeds vaak en ook in de nachten nog, soms slaapt ze wel weer door maar dat is meer uitzondering, ik ben dan ook blij dat ik nog niet hoef te werken. als ik dit ritme moest combineren met elke dag naar het werk zou ik daar toch wel heel vermoeid van raken. ik heb vier dochters, de eerste twee sliepen van het begin door en dochter nummer drie heeft tot goed 2,5 jaar elke nacht mij gezien, dus ik hoop dat moppie nummer vier dat ook niet gaat doen.

Ik heb geen antwoorden, maar ik wil wel even zeggen dat ik het onwijs knap vind dat jullie allemaal nog borstvoeding geven als je kindje zo regelmatig blijft komen!! :thumbup: Ik kan me voorstellen dat het zo verleidelijk wordt om dan op een gegeven moment over te stappen op flesvoeding, juist omdat het zo vermoeiend is.



Echt knap!! :thumbup: :thumbup:

@Lys wrote:

Hier ook een kindje die om de 2 uur komt. Hij is nu bijna 5 maanden(21 weken). Soms heb ik geluk en is er een dagje dat hij er 3 uur tussen laat. Erg vermoeiend. Ik kijk nu dus helemaal niet meer op de klok en sinds ik dat doe voelt het voor mezelf beter/minder vermoeiend. ’ s nachts gaat het nu beter sinds ongeveer een maand. Hij slaapt dan van half 11 tot half 5. Eerst kwam hij toen ook om de 2 uur

Hij groeit ook goed maar heeft toch echt steeds honger. Wel drinkt hij niet lang, zo’n 10 minuten dus dat scheelt dan wel weer. Weet ook niet wat je er aan kan doen. Wou je wel even sterkte wensen want ik weet hoe het voelt.



Je zegt dat ze altijd aan de borst in slaap valt. Is dat meteen na de voeding of later als ze nog een slokje wil? Je hebt wel het idee dat ze voldaan is?




ze valt in slaap na ongeveer 15 minuten drinken, leg ik haar dan in haar bedje, wordt ze wakker en wil verder drinken. Als ze dan nog 5 minuten gedronken heeft valt ze in slaap!



kay30, moet zeggen dat de fles ook af en toe erg interessant klinkt, maar wil pas overstappen als ik het gevoel hebt er alles aan gedaan te hebben, en dat heb ik nu (nog) niet!

Ik kan helaas uit ervaring zeggen dat een flesje niet alles zegt :?

Thomas heeft 4 weken BV gehad, maar sliep pas met 10 maanden door. (met volledige FV)

Sofie heeft 8,5 maand BV gehad en sliep pas na haar 1e jaar door (vanaf 8,5 maand dus volledig met FV)



Suus krijgt nog steeds BV en komt ook nog regelmatig 2 of 3 x 's nachts :zzz:



Ik ga het maar niet eens meer proberen.

FV heeft bij mijn kinderen nog nooit gezorgd voor doorslapen, dus dat zal deze dwarsbongel ook niet doen 8)

jullie schrijven dat je kleintje in slaap valt. Dat doet Daphne ook, zeker 's nachts in bed!



Ik verschoon haar zodra ze in slaap valt. Dus even optillen, andere luier aan en dan is ze meestal wel wakker. Dan geef ik de andere borst (of nogmaals de eerste). Dan drinkt ze weer aardig goed. Als ik dat niet doe, dan slaapt ze ongeveer een uur en heeft dan weer honger.



Succes ermee!



Marg

@Mirretje2 wrote:

Ik kan helaas uit ervaring zeggen dat een flesje niet alles zegt :? (…) FV heeft bij mijn kinderen nog nooit gezorgd voor doorslapen, dus dat zal deze dwarsbongel ook niet doen 8)


Dat bedoel ik er ook niet mee te zeggen Mirretje, ik doel meer op het feit dat het heel veel energie kost als je kindje zo lang zo regelmatig blijft komen (ook overdag). Borstvoeding kost gewoon een hoop energie, althans, bij mij wel.



Ik weet dat bv of fv niet altijd alles zegt. Mijn oudste sliep met bv met 3,5 week al door, en mijn jongste slaapt met bv nog steeds niet door. Maar zij doet het wel al een tijd lang op 6 of 7 voedingen. Als ik haar nog 8 of 9 keer op een dag zou moeten voeden, dan denk ik dat ik flesvoeding zeker zou overwegen, gewoon omdat bv best een wissel op je trekt (bij mij wel iig).

Ik snap je hoor Kay :-*

Ik had zelf alleen best graag gewild dat het wat zou doen :oops:

Dan zou ik er nu niet lang over na hoeven denken namelijk :shifty:



BV geven kost ontzettend veel energie, absoluut!

Ik doe het niet zomaar even in elk geval.

Nou ja, het geven wel, maar ik merk dat het veel van mijn energie trekt.

Toch heeft FV het me niet makkelijker gemaakt (voor mij dan he… ik doel uiteraard niet op iedereen er zijn genoeg kindjes die wel lekker doorslapen op de fles) ik kon er namelijk gewoon nog elke nach 2x uit om een fles te maken…

Ik had dan toch echt veel liever de borst nog gehad… kon ik gewoon aanleggen en klaar was kees.

Mijn zoontje is bijna 7 maanden en pas nu komt hij iets minder vaak dan om de 2 a 3 uur.



Op het moment krijgt hij overdag 4 voedingen, een fruithap en avondeten en dan 's nachts nog 2 soms 3 x BV.



Het is zwaar, ja. Vooral omdat ik ook nog 4 dagen in de week werk. Ik heb tot nu toe nog niet overwogen om te stoppen, liever neem ik af en toe vrij als ik het niet meer trek (mijn baas doet dan ook helemaal niet moeilijk). Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.



Wanneer ze gaan doorslapen en ze toekunnen met minder voedingen, hangt van het kind af, denk ik. Mijn dochter ging zo rond 7 maanden echt regelmatig eten en drinken. En bij 9 maanden gingen de nachtvoedingen eruit.

Voor mijn zoon hoop ik op eenzelfde scenario, maar ik vrees dat hij langer gaat komen 's nachts. Hij heeft zowel de voeding als het mamamomentje nodig.