Om de 14 dagen ongesteld!! wanneer eisprong?

Hallo,

Vraagje, ik ben in November gestopt met de pil, ik heb een heel onregelmatige cyclus, de laatste paar keren duurt mijn cyclus steeds 14 dagen, maar de ene keer heb ik bruin bloed en de andere keer gewoon rood!! Wanneer is nou mijn ei sprong? ovulatie testen geven me eigenlijk geen duidelijkheid! Kan het zo zijn dat mijn ei sprong onder mijn menstruatie is?? Heeft iemand dit ook meegemaakt??

Gr. Liesje

Waar ik het eerst aan denk is dat je eerste keer bruinverlies (na 14 dagen) je eisprong geweest is en de 14 dagen erna je werkelijke menstruatie. Houd er altijd rekening mee dat je cyclus flink in de war kan zijn na het stoppen met de pil. Even de volgende menstruatie afwachten denk ik!

:? da’s ook lekker haha, je bedoeld dus dat ik moet klussen als ik bruin verlies heb?? Dacht t nie!! hihi

Toch nog maar ff afwachten dus!!

Je moet niks van mij hoor! :eh:

Misschien gewoon even afwachten zoals ik al zei!

Hoi Liesje,

Bedoel je dat de totale lengte van je cyclus maar 14 dagen is?

In dat geval denk ik dat je geen eisprong hebt. Een eitje heeft zeker minimaal een week nodig om te groeien en te springen en na je eisprong heb je nog een luteale fase (aantal dagen tussen eisprong en ongi) nodig van minimaal 10 dagen, zodat een bevruchte eicel zich kan innestelen. Een cyclus van 14 dagen is dan dus veel te kort. Ik denk dat je lichaam op dit moment nog aan het ontpillen is, en dat je cyclus daardoor ook zo onregelmatig en kort is en je daarom ook steeds zulk vreemd bloedverlies hebt. Je lichaam moet eerst weer even op regel komen en werkt op dit moment nog niet optimaal, ben ik bang. Dus even afwachten totdat er wat meer regelmaat in komt en dan zou je daarna misschien wat duidelijker kunnen zeggen wanneer je eisprong zou zijn.

Succes!

Groetjes,

Jippie

Tegen mij is ook verteld dat je dan geen eisprong kan hebben gehad.

Ik heb nl precies hetzelfde gehad.

Maar als je geen eisprong hebt… dan word het toch ook moeilijk om kinderen te krijgen??

Zonder eisprong geen zwangerschap. Die heb je echt nodig inderdaad. Ik zou even langs de huisarts gaan voor de zekerheid.

Of ovulatietesten halen.

Ovulatie testen gebruik ik, maar daar krijg ik niet zo veel duidelijkheid van, ik wacht gewoon nog ff 1 ongesteldheid af en dan probeer ik nog 1 keer met testen en als ik dan nog geen duidelijkheid heb ga ik naar de huisarts… toch bedankt voor je reactie!!! ik ben weer wat wijzer geworden.

Liefs

Ik heb het zelf ook gehad.

Ik kwam op een gegeven moment ook in twijfel of ik dan wel een eisprong had. En ik wilde graag zwanger worden, dus ben er achteraan gegaan.

Een ei heeft dus een bepaalde tijd nodig om te rijpen, dus dat kan niet in zo’n korte tijd.

Succes ermee! Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Ja dat doe ik!!! nogmaals bedankt!!!

heel veel succes meid…