Olvarit Fruit of toch tandjes?

Mijn dochtertje van 6 maanden wordt de laatste tijd vaak 's-middags huilend wakker en dan huilt ze vaak nog door tijdens het drinken. Ik kan haar dan moeilijk troosten. Nu heeft ze last van koemelkallergie en op advies van de kinderarts al Nutramigen voorgeschreven gekregen. Daar doet ze het eigenlijk heel goed op… ze huilt ook niet bij elke voeding en 'snachts slaapt ze als een roosje :zzz: .



Nu krijgt ze sinds een paar daagjes ook een fruithapje. En die van Olvarit zijn speciaal geschikt voor kinderen met koemelkallergie. Waar zou dat huilen toch vandaan komen? Ze heeft echt pijn, dat kan ik concluderen aan de traantjes die dan over haar wangetjes bungelen :hug: .



Zou het misschien toch liggen aan het feit dat de tandjes door zitten te komen?



Liefs,

NiBa

Misschien zelf eens een fruithapje maken en kijken of het dan beter gaat? Banaantje prakken bijvoorbeeld?



Dan weet je of het aan t fruithapje ligt.

Tandjes hebben ze meestal 's nachts last van, als ze liggen, dan is de druk groter op de tanden.



Kan ook zijn dat ze gewoon even moet wennen aan het nieuwe voedsel. Maandenlang alleen maar melk en nu opeens dat zurige fruit. Probeer het gewoon rustig aan en 1 fruitsoort per keer.

Het kan natuurlijk een tand zijn. Mijn dochter krijgt ook nutramigen en ik ben hel langzaam met fruit begonnen, eerst banaan, toen peer en nu perzik. Ik geef alleen banaan uit een potje omdat er in de potjes best veel toevoegingen zitten. Je kunt morgen vers fruit geven en dan kijken of het huilen stopt zo niet dan ws een tand zowel dan ligt het aan het fruithapje denk ik dan.



gr Leonie