Ja hoor het is zo ver, het is nu welgeteld 2 dagen warm en ik heb ze.
Juist olifantenpoten, voeten en enkels vol met vocht.
M’n knieën waren al eerder aan de beurt, maar ik heb gewoon slechte knieën en na een dag veel lopen zit er normaal al vocht in.
Maar wat kan ik er nou aan doen, 10 weken met de voeten omhoog is helaas geen oplossing.
Minder zout, veel water drinken. zijn er nog meer tips.
En hebben jullie er ook al zo snel last van?
:-*
Bij mijn eerste zwangerschap had ik er heel vroeg al last van (20 weken) en op het eind moest ik schoenen aan die een paar (3 :shock: ) maten groter waren dan m’n normale maat. En het was toen niet eens warm…
Nu heb ik er helemaal nog geen last van. Dit komt denk ik doordat ik heel veel beweeg… en idd veel water drink. Blijkbaar is dit toch erg goed voor de vochtregulatie .
veel lindebloesemthee drinken, en blijven bewegen hielp bij mij echt goed!
Ik had dan wel niet van die hele dikke enkels, maar toch een beetje opgezet.
En s avondss heerlijk in een koud/ lauw voetenbadje met zo’n lekkere bruistablet. Daarna even lekker inmasseren met creme. En de doorbloeding is weer optimaal. (helaas geen garantie voor slanke enkeltjes)
Ik heb bij mijn beide zwangerschappen totaal geen last van vocht gehad, maar ik zorg altijd dat ik 2 liter water per dag drink.
Misschien is het toeval, wel of geen vocht vasthouden heeft vast ook met aanleg en een beetje geluk te maken, maar het valt te proberen of het scheelt, toch?
@Noasmama wrote:
Ik heb bij mijn beide zwangerschappen totaal geen last van vocht gehad, maar ik zorg altijd dat ik 2 liter water per dag drink.
Misschien is het toeval, wel of geen vocht vasthouden heeft vast ook met aanleg en een beetje geluk te maken, maar het valt te proberen of het scheelt, toch?
Per zwangerschap kan het dus ook nog verschillen. Bij mijn dochter hield ik echt giga veel vocht vast (was op het einde meer dan 40 kilo aangekomen… 3 weken na de bevalling was ik het kwijt :eh: ) Nu hou ik totaal geen vocht vast. Het verschil bij mij is dat ik nu echt goed drink (minimaal 2,5 a 3 liter per dag) en heel veel beweeg. Had ik dat bij de eerste gedaan, dan denk ik dat ik echt niet zoveel vocht had vastgehouden… (ik merk dus direct als ik minder drink en minder beweeg, dat ik een beetje vocht vast ga houden…)
ja, ja, ik val in herhaling :mrgreen:
Ik dronk (en drink) minstens 3 liter op een dag, vaak nog wat meer, maar het heeft mij niet geholpen… Hier hielp niet echt iets… Gelukkig was het toen niet zo heel warm (de paar dagen dat het dat wel was waren vreselijk :oops:). Had op dat moment niet eens door hoe erg het was; dat zie ik nu pas, nu ik langzaam aan weer normale proporties begin aan te nemen… Vk hier zei ook dat het enige wat hielp, als je voldoende dronk en je benen zo nu en dan omhoog legde, bevallen was…
ik herken je klachten heel goed.
aan het einde van mijn vorige zwangerschap droeg ik steunkniekousen. aandoen als je nog in bed ligt. zit niet altijd ff fijn maar het werkt wel redelijk…
succes met je laatste loodjes.
Ohhh hier ook van die olifantenpoten.
Had ik bij Wessel ook en nu dus weer.
Ik heb mijn voeteneind in bed omhoog gedaan en nu zit ik ook met de voetjes omhoog.
@BiancaRamon wrote:
ik herken je klachten heel goed.
aan het einde van mijn vorige zwangerschap droeg ik steunkniekousen. aandoen als je nog in bed ligt. zit niet altijd ff fijn maar het werkt wel redelijk…
succes met je laatste loodjes.
Steunkousen, dat is misschien wel wat.
Ik heb er eentje voor mijn allerslechtste knie.
Maar m’n knieen doen nu zo’n zeer, ik kan de trap bijna niet af (op is makkelijker)
En we wonen 4 hoog zonder lift.
Ik zal morgen eens de ha bellen kijken wat die er van vindt.
Het vocht in mijn voeten is wel iets minder, maar het zit er nog wel.
Maar mijn knieën maak ik me nu het meest zorgen om.