Olie kleur/geur loos ?

Mijn dochtertje heeft echt een extreem droge huid.



Op advies van de HA even niets smeren, en om de dag in bad met wat balneum.



Balneum is heerlijk spul gebruik het al een jaar ofzo.

Vaseline Lannette (ofzoiets) helpt ook niet terwijl ik 2x daags smeer.





Dokter adviseerde dat een olie/créme kleur/geur loos zou kunnen helpen.



Maar iemand een idee waar ik die kan vinden, heb het liefste een olie omdat die toch wat langer vet blijft, en beter mee kan masseren.

Zarqa heeft ongeparfumeerde producten voor baby’s, ik vond het destijds fijn spul, ze hebben ook olie en andere dingen…

Apotheek badolie :thumbup:

Aan badolie heb ik weinig, ik gebruik Balneum en ben dik tevreden.



Maar zoek echt iets dat ik op haar huid kan smeren.

koelzalf :thumbup:

En gewoon pure amandelolie ofzo?

Ik gebruik balneum in het badje en natusan voor op de huid. De natusan is wel geparfumeerd, maar daar schijnt mijn mannetje dan weer wel tegen te kunnen! Je hebt van balneum ook een creme voor op de huid he!

Heeft Neutral geen olie?

Wel bodylotion en wasgel enzo, allemaal ongeparfumeerd, maar dat zoek je niet;)

neutral heeft wel olie :mrgreen:



succes ben benieuwd of je iets vind :thumbup:

Neutral olie, daar zit verder ook helemaal niets in ?





Natusan hebben we ook al probeerd en helpt hier ook niet.

Ik gebruik zelf HDH. Witte fles met oranje letters. Het heet Helpt Droge Huid. ofzo… Vandaar HDH. Je hebt olie en een milkachtig iets.



Overigens zou het van Balneum wel eens erger kunnen worden. Omdat daat iets met noten of pinda in zit.

Je zou ook iets van Louis Widmer remederm kunnen gebruiken. Hypoalergeen zonder geur. Badolie heeft wel geur maar werkt wel prettig. Kun je in bad doen maar je kunt je meisje er ook mee insmeren als ze in bad is geweest. Nat insmeren en dan drogen.Daarnaast gebruiken we de creme/milk. Het heeft voor Victor heel goed geholpen.

Even een tip:



Je gebruikt nu een vette basis zalf op doktersrecept, die helpt niks.



Je zou met je huisarts kunenn overleggen of hij diverse basis zalfjes voor wil schrijven zodat jij kunt uittesten wat het beste bevalt.



Hier hebben we 5 verschillende vette zalfjes gebruikt voordat we de juiste hadden.



Ik zweer bij koelzalf en 20% vaseline en cetomacrogol creme.

Ik heb koelzalf zonder rozenolie :angel:



Maar koelzalf zelf ruikt al erg sterk hoor, als er rozen olie aantoegevoegd is ruik je dat zo goed als niet.

Nou, hier dus juist een droge huid door de balneum… idd wat al is gezegd, door de olie uit noten.



Hier gewoon in bad met kruidvat zemelenbadje en daarna insmeren met puur kokosvet, te halen bij de tuinen. Het ruikt naar kokos en dat vind ik best ok en Peter vind het heerlijk om ermee te worden ingesmeerd.

Ook bij mij nadat ik vorig jaar was verbrand hielp het super.



Gewoon puur natuur kokosvet dus.

Iemand ervaring met dermalex ?



Ga vanmiddag denk ik even Neutral kopen de Olie en Creme kijken hoe dat bevalt.

Vaseline paraffine. HEEL vet, maar helpt heel goed. Gewoon bij de apotheek.

@romata wrote:

Iemand ervaring met dermalex ?

Is niet kleurloos, maar helpt hier SUPER! Helemaal wild ben ik ervan :mrgreen:

Ik zou inderdaad bij de producten van Zarqua kijken. Niet alles is ongeparfumeerd dus even goed op de verpakking lezen. Van de Zarqua 3 in 1 weet ik dat dit vrij is van alle chemische stofjes. Het helpt erg goed bij de eczeemhuid (wat dus erg droog is) van mijn zoontje.

Even een vraagje aan Pooh: in koelzalf zit toch ook iets van rozenolie? Wij hebben nu ook van alles liggen en koelzalf ruikt best geparfumeerd, is het wel echt zo neutraal voor de huid?