ow hanneke?! Ik ben inmiddels alweer 27 (bijna 28 zelfs!)
Goeiemorgen.
Daffie wat een schatjes!!
Ik heb gelukkig goed geslapen vanacht, maar het klote gevoel blijft knagen. Twee weken lijkt een eeuwigheid…
Een voordeel is dat we nu wel heel veel echo foto’s hebben. Ik zet er een paar in het showforum.
Hallo
Sjaantje,pff wat een onzekerheid zeg!
Hoop dat er over 2 weken een positieve uitslag komt. :hug:
Daffie,wat een lieverdjes!! :inlove:
Minder van je depressie,sterkte ermee. :hug:
Hanneke,wat een boef!! :lol:
Mooi kunstwerk heeft hij gemaakt!
Hier gaat alles zn gangetje,sta misselijk op en ga er ook mee naar bed. :sick:
Zit al een beetje vooruit te denken,als de echo wel gewoon goed is…willen we dan wel of niet van die onderzoeken laten doen?(vlokkentest ,vwp,tripletest).
Aan de ene kant denk ik:wel doen dan hebben we duidelijkheid,maar aan de andere kant; willen we het wel weten als het niet goed is??? :roll:
Wat zouden jullie gedaan hebben,als jullie ong.mijn leeftijd hadden??
Vind het best moeilijk.
Misschien moet ik me maar eens gaan verdiepen in de risico,s van de testen enzo en wat voor resultaat het geeft.
Ik zal het vanaaf eens met hub erover hebben.
Fijn weekend allemaal!
Moeilijk Irry, volgens mij hebben ze ons ook gevraagd of we een bepaald onderzoek wilden ( weet zo niet meer welke, nekplooimeting :think: ) maar wij hebben het niet gedaan.
Ik denk dat het heel persoonlijk is of je het wel of niet doet.
Van mijn vriend weet ik dat hij een zwangerschap van bv een kindje met het down syndroom af zou willen laten breken.
Maar ik geloof dat ik dat niet zou willen.
Het is dus inderdaad zo, wat doe je als je hoort dat er iets met het kindje is.
Alvast succes met het nemen van een beslissing, wel of geen onderzoeken.
Mary, persoonlijk kiezen wij ervoor om het niet te doen maar dat komt omdat de kansen soieso niet zo groot zijn. Er komen geen afwijkingen in de familie voor en ik ben natuurlijk nog jong. Als de situatie anders zou zijn zouden we er misschien wel voor kiezen. Niet omdat we dan de zw.schap af willen breken (of het moet echt heel ernstig zijn natuurlijk) maar juist omdat we ons dan evt toch kunnen voorbereiden op wat er misschien komen gaat.
In het geval van 1 van de juli-mama’s en nu ook maart-mama’s Kantjeboord, is het juist misschien heel goed geweest dat ze nu weet waar ze aan toe is, hoe vreselijk ook. Bij haar blijkt het kindje een ernstige chromosoomafwijking te hebben en niet levensvatbaar te zijn waardoor ze de zw.schap af moeten breken. En dat doe je dan natuurlijk wel het liefst zo vroeg mogelijk, al is het natuurlijk iets vreselijks.
hai meiden,
@ Mary: Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik zou het zelf niet doen, ook omdat er niets in mijn familie voorkomt. Maar het ligt er ook aan wat je zou doen als het wel ‘mis’ blijkt te zijn. Wij hebben beide keren geen nekplooimeting gedaan omdat het ons niet uit zou maken als er iets aan de hand zou zijn. En ook omdat ik vind dat de uitslag van zo’n onderzoek zo weinig duidelijkheid geeft… ( een kans op een kans dat…) Maar krijg jij dan vanwege je leeftijd andere testen aangeboden?
@ hanneke: Is het bij kantjeboord nu weer mis? Wat erg zeg… Zij heeft toch eerder ook al een kindje verloren?
Hier alles wel ok… Vrijdagavond zijn we uit eten geweest om te vieren dat we 1 jaar getrouwd zijn. We zijn gaan eten waar we vorig jaar ook gegeten en gefeest hebben. Dat ws wel leuk. Gisteren vrij weinig gedaan. Veel ruzie gemaakt met hubbie. Vanwege de pnd heb ik een heeeel kort lontje. en daarna even een border in de tuin gepimpt met kiezels. Straks gaan we kijken naar een stacaravan in Vierhouten. Ik hoop dat het wat is, want ik heb wel zin in een soort hide-away!
:-*
daph
@daffie wrote:
hai meiden,
@ Mary: Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik zou het zelf niet doen, ook omdat er niets in mijn familie voorkomt. Maar het ligt er ook aan wat je zou doen als het wel ‘mis’ blijkt te zijn. Wij hebben beide keren geen nekplooimeting gedaan omdat het ons niet uit zou maken als er iets aan de hand zou zijn. En ook omdat ik vind dat de uitslag van zo’n onderzoek zo weinig duidelijkheid geeft… ( een kans op een kans dat…) Maar krijg jij dan vanwege je leeftijd andere testen aangeboden?
@ hanneke: Is het bij kantjeboord nu weer mis? Wat erg zeg… Zij heeft toch eerder ook al een kindje verloren?
Hier alles wel ok… Vrijdagavond zijn we uit eten geweest om te vieren dat we 1 jaar getrouwd zijn. We zijn gaan eten waar we vorig jaar ook gegeten en gefeest hebben. Dat ws wel leuk. Gisteren vrij weinig gedaan. Veel ruzie gemaakt met hubbie.Vanwege de pnd heb ik een heeeel kort lontje. en daarna even een border in de tuin gepimpt met kiezels. Straks gaan we kijken naar een stacaravan in Vierhouten. Ik hoop dat het wat is, want ik heb wel zin in een soort hide-away!
:-*
daph
Daffie, jammer van de ruzie met hub :hug: :hug:
Kantjeboord heeft idd vorigjaar juli haar kindje aan het einde van de zw,schap verloren

Vandaag ben ik trouwens op de magische grens van 12 weken!
Gefeliciteerd Hanneke.
Ik heb vanmorgen een zwangerschapstest gedaan omdat ik nu op dag 32 van mijn cyclus zit en mijn temp nog verhoogd was.
Helaas hij was negatief.
Eén ding weet ik nu in ieder geval zeker, of ik nu wel of niet zwanger ben, ik heb wel weer een lange cyclus :?
Jammer Lotte :hug: Balen van die onregelmatige cyclus ook. :thumbdown:
Hopelijk test je over een paar dagen alsnog positief! Mei lijkt mij een heel mooie maand om te bevallen.
Ik baal nog het meest van die onregelmatige cyclus.
Hoewel, als het nu weer 36 dagen is dan is dat weer wel regelmatig :eh:
Ik ben me al aan het orienteren voor nieuwe ovu-testen.
Dit keer wil ik casette-testen gaan gebruiken omdat die betrouwbaarder zouden zijn dan midstream of dipstick testen.
Bij een cassette-test gebruik je altijd dezelfde hoeveelheid urine, dat lukt je bij die andere testen nooit precies.
Ja ja, ik heb me er even in verdiept
Lotte, vervelend zo’n onregelmatige cyclus.
Sjaantje hoe gaat het nu met je?
Hier is mijn vakantie afgelopen. Ben net 3 weekjes vrij geweest, maar mogen nog wel meer zijn hoor… Het gaat ineens zo hard hier…
Ze zullen Damian niet meer herkennen op de kdv. De laatste keer dat hij daar was, kon hij net uit zichzelf gaan zitten. Maar nu zit hij, kruipt hij, staat hij je in zijn bed op te wachten en loopt langs de tafel :shock: Hij loopt ook aan je handen.
Heb ik nou een snelle jelle?
In vergelijking met Yinthe heb je een hele snelle Jelle :mrgreen:
Zij ging voor het eerst zelf zitten toen ze 1 jaar en 10 dagen was, en staan deed ze een kleine week later voor het eerst (en het laatst :mrgreen: )
Pas sinds afgelopen week doet ze meer pogingen en ook vaker met succes :inlove:
@Lotte wrote:
In vergelijking met Yinthe heb je een hele snelle Jelle :mrgreen:
Zij ging voor het eerst zelf zitten toen ze 1 jaar en 9 maanden was, en staan deed ze een kleine week later voor het eerst (en het laatst :mrgreen: )
Pas sinds afgelopen week doet ze meer pogingen en ook vaker met succes :inlove:
1 jaar en 9 maanden? :think: Dan is ze wel een snelle jelle in ouder worden!

Huh, hoe kom ik daar dan bij :oops:
Volgens mij was ik met mijn gedachten heel ergens anders.
Ik ga het meteen veranderen :mrgreen:
@Lotte wrote:
Huh, hoe kom ik daar dan bij :oops:
Volgens mij was ik met mijn gedachten heel ergens anders.
Ik ga het meteen veranderen :mrgreen:
zwanger? :think:

Ik denk het niet, maar het zou ook zomaar wel kunnen.
hihi die Yinthe zeg
En die Damian is echt een snelle jelle
Hier vandaag eindelijk een eerste tandje ontdekt. meneer zit zelf, kruipt, staat en loopt aan de tafel al een tijdje, maar nu dan echt zijn eerste tandje hihi zal wel drama worden met poetsen bij hem. als je ziet hoe ik zijn luier om moet doen (hij is een enorme draaikont zeg)
Hier ook zo’n draaikont op de commode. Laatst draaide hij zich iets te snel om terwijl ik zijn voetjes vast had. Hij schoof bijna van die commode af :shock: Nu geef ik hem een doosje waar pads in zitten voor berg> Vind hij ook erg interressant waardoor hij wel weer stil(ler) blijft liggen.
Tanden poetsen heeft hij geen problemen mee. Ik zet hem met zijn voeten in de wasbak en poets zo zijn tandjes. Zolang hij maar af en toe met het water mag spelen de waterrat :mrgreen: ./
Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest en toen heb ik hem meteen gevraagd hoe je een kleintje tandjes leert poetsen.
Zijn antwoord: gewoon een tandenborstel in de hand geven.
Ze leren het spelenderwijs.
Het is nu nog niet zo belangrijk dat ze echt goed poetsen.