Morguh!
Joos, lekker gegeten?
Patricia, was het gezellig?
Wawa, ist al bijna klaar?
En hoe is het met de rest van de meiden vandaag?
Hoi allemaal!
Etentje giseravond was erg gezellig. Was om 12 uur thuis.
Marije, over de meeting ga ik nadenken, oke?
Joos, binnen welke termijn kun je de oproep verwachten?
Wawa, hoe staat de verbouwing ervoor?
Ik zit eraan te denken om Nesrin, als ze straks 2 is, naar een pzs te doen. Maar heeft dat wel zin als ze ook naar een kdv gaat? Ik bedoel, heeft het wel toegevoegde waarde? Hoe doen jullie dat?
Ze slaapt trouwens sinds een paar dagen onder een dekbedje. Ik weet het, het wordt onder de 2 jaar afgeraden, maar het kan zo koud zijn op haar kamertje. Ik heb het idee dat ze er heerlijk onder slaapt.
:-*
goedemorgen meiden,
mamalena thx heb weer lekker gewerkt. Ik heb net ook kabouterfeest gekocht voor dana. Ben benieuwd wat ze ervan vind.
wawa hoe is het nu thuis? Al een beetje op orde weer?
patricia nee heb geen moeite dana te missen. Soms denk ik dat ik een slechte moeder ben, omdat ik niet dat gemis voel wat jullie hier elke keer omschrijven.
En wè motte gij oe voorstellen bij un bosch accent
Ow spannend joh, wij gaan dan wrs gelijk op, heb gister de gyn aan de telefoon gehad, schrijf hieronder wel wat ie me te vertellen had :roll:
En lekker dromen joh, das alleen maar heerlijk toch.
marije hoe is het met jou?
Ik heb gister de gyn aan de telefoon gehad. Ik had het idee dat ik het voorgestelde traject volledig verdraaid had. Was niet. Ik moet 8 weken wachten op een ongi en dan ongi opwekken, weer 4 weken wachten op ongi en dan als het nog niet op gang is gaan ze in het zkh weer aan de gang. Daar ga ik dus vanuit, in tegenstelling tot de gyn: “dan wek je je menstruatie op en dan kan je gewoon weer zwanger worden” :eh:
Lekker onduidelijk, hij doet alsof de pco nu gewoon weer weg is ofzo, terwijl me 2 jaar terug werd gezegt dat daar maar 5% kans op is, dus ik ga er maar vanuit dat ik het nog heb. En ik heb zitten tellen, dan komen we uit bij dana’s verjaardag dat we er echt pas weer voor kunnen gaan. Duurt me allemaal zo lang
Heb me echt verkeken op alles. Dacht dat het afbouwen bv, beetje naief, maar dat dat met een week klaar zou zijn ofzo en ik daarna naar de gyn kon om alles in gang te zetten. Ben het wel eens hoor met dit voorstel om te kijken of mijn lichaam het zelf weer kan. Beter de natuur zijn werk laten doen dan onnodig troep mijn lijf in te pompen, maar het duurt zo lang…
vanmorgen bij de ha geweest en heb een voorwandverzakking :? Ben naar de fysio verwezen, als het niet hielp dan moet ik naar de gyn. vraag me af of het wat gaat helpen, want de fysio vroeg meteen waarom niet naar de gyn verwezen was :eh:
afbouwen bv ik heb twee keer de klier helemaal leeggekolfd, er zit nu nog wel iets wat in maar dat is niet erg vlgs de ha. Dus hoop maar dat het nu hiermee klaar is.
En dan voor D van bookimama (ik weet niet of ik morgen eraan toe kom om online te komen)
Hele fijne dag gewenst met zijn allen :-*
Het eten was lekker Marije Ben daarna lekker op de bank gaan liggen. House gekeken en toen naar bed gegaan. Ik was zo moe. Gelukkig wel lekker kunnen slapen.
Patricia, tja zo’n dekbedje… weet je, ik vind dat ze in Nederland wel erg panisch omgaan met bepaalde dingen. Natuurlijk is het goe dom kritisch te zijn, maar je kan er ook in doordraven. Als jij er een goed gevoel bij hebt, en Nesrin heeft het lekker warm. Waarom dan niet? Misschien dat je even een paar keer extra kan gaan kijken hoe ze ligt.
Julian slaapt onder een dubbelgevouwen deken die in een dekbedovertrek zit. Volgens mij maakt dat niet zo’n groot verschil met een dekbedje toch?
Grappig dat je over de psz begint. Ik had het er laatst met een vriendin over. Wat is de toegevoegde waarde als een kindje ook al naar een kdv gaat. :think: Ik ben er nog niet uit.
Ben jij er al uit of je ons wil zien in maart?
Femmie, wachten wachten wachten… ellendig hè. :hug: Maar hopelijk krijg je er iets prachtigs voor terug.
En soms moet jij gewoon niet denken, want je bent wel een goede moeder. Afgesproken?! :naughty:
Wat naar van die verzakking. Zo blijf je wel met je lijf bezig hè. Enig idee hoe het veroorzaakt is?
Patricia, ik lees nu dat je de eerste stappen voor een 1e kindje hebt gezet! :dance:
Binnen nu en een aantal weken krijgen we de oproep voor de operatie van Julian. Het wordt een dagopname gelukkig. De arts was blij met het materiaal waarmee hij aan de slag moest. :eh: We mochten zelf een dag aangeven waarop de operatie plaats zal vinden. Alleen op maandag waren er kinderanesthesisten aanwezig. Nou dat lijkt me duidelijk dan toch?
Ik vind het toch wel erg spannend hoor.
joos, dat is zeker spannend joh, maar wel fijn dat het in dagbehandeling kan. Tja en dan zou ik ook de maandag kiezen. Nou hopen dat ie snel aan de beurt is, kan maar achter de rug zijn.
En ik denk dat de dokter er blij mee is omdat het mooi te maken is laat maar zeggen. Dat is toch fijn voor een arts als ie een “afwijking” heeft die hij tot een goed en gewenst einde kan volbrengen.
En ja, die verzakking is veroorzaakt door het persen. Ik vroeg of ik dan fout geperst had, maar dit was iets waar ik niets aan kon doen zei de ha. De vk zei 7 maanden geleden dat het mijn bekkenbodemspieren waren die nog wat moesten verstevigen, maar in mijn geval had het niets met de bekkenbodem te maken. De HA vond dat ik er wel iets aan moest laten doen, als de fysio niet helpt moet ik naar de gyn, want ik ben eigenlijk nog te jong voor dit soort klachten :roll: nou ben ik dus al bekend bij de gyn. Als ik er straks toch weer heen moet, maak ik er maar gewoon meteen gebruik van, mocht de fysio niet helpen.
Femmie, misschien heb ik het ergens gemist, maar wat is een voorwandverzakking? Heb je dan urineverlies ofzo?
En jij bent geen slechte moeder! Het geeft alleen maar aan dat jij Dana met een gerust gevoel achterlaat, en dus vertrouwen hebt in de mensen bij wie ze is.
Moet jouw Nod dan eigenlijk geen Wod zijn? :think:
Joos, spannend. Hij wordt ook in het Rijnland geopereerd toch?
En ja, ik denk nog na over de meeting
:-*
Patricia, nee in het diak.
Fijn dat je er in ieder geval over nadenkt om te komen
Fem, zeker, die arts wil er graag wat moois van maken, en daar heb ik ook alle vertrouwen in. Ik moest wel erg lachen om de manier waarop hij het zei.
Je bent wel jong inderdaad voor zo’n verzakking. Een buurvrouw met 5 kinderen had ook zoiets geloof ik. Maar die is een stuk ouder, en heeft al 5 keer een kindje naar buiten gewerkt.
Hopelijk helpt die fysio toch.
Patricia, hier is Jesse bewust niet naar de psz gegaan hoor. Dit was idd omdat hij al twee dagen naar het kdv ging, daar in een groep zat met kindjes van zijn eigen leeftijd en daar ook genoeg leuke en leerzame dingen deed. Zelf zou ik Nesrin dus gewoon lekker op het kdv laten spelen hoor.
Femmie, een voorwand verzakking joh! Heb er misschien over heen gelezen maar waar merkte jij dat aan dan?
Vind het wel jammer voor je dat het zwanger worden niet alleen maar een leuke en spannende tijd mag zijn maar dat er zo veel aan vooraf moet gaan bij je. Komt allemaal goed uiteindelijk meis, heb vertrouwen. :-*
Oh, over dat niet zo heel erg missen… Hier nog zo’n slechte moeder hoor! :mrgreen:
Joos, wel spannend allemaal hoor die komende weken. Wel fijn dat de arts dacht dat hij wel een mooi piemeltje voor Juul van zou kunnen maken! :thumbup: :mrgreen: En ook met dagbehandeling, is hij tenminste 's avonds weer lekker thuis, dat scheelt een hoop denk ik hè. :hug:
Hier een beetje een dagje dat wat anders gaat dan normaal. Jesse zit vandaag tot 14.00 uur op school. Ze hebben een continu rooster omdat ze een thema dag hebben “Warme truien dag” De verwarming gaat een paar graden omlaag om zo energie te besparen in het kader voor een beter milieu, hierom heen worden dan allemaal spelletjes etc gedaan.
Als ik hem heb opgehaald heeft hij twee weken vakantie en gaat om deze vakantie eens goed te beginnen vanavond bij opa en oma slapen. Ben benieuwd hoe dat gaat, laatst heb ik hem nog bij een vriendinnetje op moeten halen om 20.00 's avonds omdat hij zo’n heimwee had… :?
Misschien zijn opa en oma toch een stuk vertrouwder.
Ha meiden, ben ik eindelijk. Ik heb vandaag vrij maar heb nog niet de kans gehad om te schrijven hier. Belastingdienstpapieren uit zitten zoeken en net even moeten bellen want ik snapte er geen snars van. Nu gelukkig wel duidelijk. Dit soort dingenstel ik dus héééél lang uit hè. Dat is echt een trauma van me, na het hele schuldenverhaal uit het verleden. Ik en post en instanties… :evil: Geen goede combi. Het gekke is dat er niet zoveel aan de hand is in dit geval en het vrij snel opgelost is. En toch durf ik bijna niet in de papieren te kijken. Gelukkig wel gedaan, ook om R te laten zien dat ik het nog steeds kan en niet ontvlucht. Want daar is hij nog steeds bang voor. Begrijpelijk, maar ik heb m’n leven gebeterd.
Maarrrrr, genoeg over mij (straks weer meer )
Femmie, meid, wat heb je nu weer?! Een verzakking? Waar merkte je dat dan aan?? Wel vervelend zeg!
En toch een langer traject dan je had gedacht. Kan het me voorstellen hoor, dat je dat tegenvalt. Jullie moeten zoveel geduld hebben…Niet leuk.
En ik ben ook een héél slechte moeder. Ik ga zelfs binnenkort een weekend naar Dublin (!!! :dance: ). M’n vriendin vroeg wel of ik dat dan wel kon, 3 dagen m’n kindjes missen…Eh…Ja, toch wel. Weet dat ze in goede handen zijn en dat het niet lang is. En de dagen dat ik werk heb ik er ook geen problemen mee. Ze hebben het naar hun zin en dat telt voor mij.
Patricia, ik zou het hééééél leuk vinden om je te zien op de meeting!! Laat je niet beïnvloeden door het feit dat de rest elkaar al wel kent en jij nog niet. Vraag maar aan Saar, die drempel was niet zo hoog. Toch, Saar?
En een dekbedje, :think: tja, ik heb het niet gedaan voor 2 jaar, maar dat ligt er denk ik ook aan dat ik leidster ben en me de hele dag aan regeltjes hou uit protocollen. Dat zit er zó in! In dit geval is het wel ergens op gebaseerd: een dekbed is 7x warmer dan een deken en kan voor oververhitting zorgen. De grens van 2 jaar wordt aangehouden omdat kindjes onder die leeftijd vaak zelf nog niet de dekens wegslaan als ze het te warm hebben en dat kan nare gevolgen hebben.
En een PSZ verschilt wel van een KDV: Op een KDV wordt behalve dat er voor een leuke dagbesteding wordt gezorgd óók gelet op de ontwikkeling van de kindjes in allerlei opzichten. Op een PSZ is men niet pedagogisch bezig, zeg maar.
Tjonge wat een verhaal… :roll:
Marije, Jesse vakantie?? Welke? Hoop voor je dat het uit logeren lukt. Is best even lekker soms hè!
Joos, nou, weer een stapje dichterbij de opratie. Heel binnenkort dus? Joh, je kunt het maar achter de rug hebben. En straks heeft hij een prachtpiemel!! Daar is ook wat voor te zeggen. Wel een heel grappige manier van zeggen van die arts, ja! Mooi materiaal…! Haha.
Wawa, hoest met de zooi?? Ben je al gek geworden? :hug:
Kleine meid roept me. Krijg ik tegenwoordig trouwens kusjes van met open mond (en veel kwijl en snot…hmmmm). En daarna begint ze héél hard te lachen. :inlove:
Patricia, de drempel nemen voor de meeting is makkelijker dan je denkt. Het voelde voor mij meteen vertrouwd! :thumbup: En het was supergezellig
Loïs is alleen naar het kdv geweest en niet naar een psz. Heb niet het gevoel dat ze iets gemist zou moeten hebben.
Femmie, wat een gedoe allemaal joh! :hug: En een slechte moeder, nee dat ben je niet! Ik kan ook een rustig een nacht zonder loïs hoor en als je haar achter laat bij mensen die je vertrouwd is het prima toch :-*
Marije, Jesse nu al vakantie. Loïs moet nog 1 week naar school en dan begint haar vakantie (mamalena, voorjaarsvakantie is het ) Ben benieuwd hoe het slapen gaat bij opa en oma!
Joos, spannende periode tegemoet. Wel fijn om te weten dat de arts het goed ‘materiaal’ vindt om mee te werken :thumbup:
Zo eerste werkweek van 32 uur zit erop. Wel wennen hoor, niet meer zoveel thuis overdag maar ik heb een boel werk verzet en dat voelt goed :thumbup:
Nu lekker het weekend tegemoet. Zondag even naar de stad, dan haalt Theo loïs 'sochtends op zodat ik lekker alle tijd heb.
Verder heb ik de behoefte om weer eens lekker te gaan stappen, maar juist als ik daar zin in heb kan er niemand :? naja, volgende keer beter zullen we maar zeggen. Houd hier wel mijn eigen borrelavond :mrgreen:
Ben er kort en ben weer weg. Het is klaar voor de bouwvakker, nu begint onze tijd. Moet eerst nog even wat werken. heb gisteren tot diep in de nacht schoongemaakt. Bleeeeeeeeeh, maar het resultaat is er!
Rustig aan Wawa, :hug: maarre wel foto’s showen van het eindresultaat he!
Ik heb trouwens eindelijk foto’s in mijn album gezet :oops: 1 van Loïs en de rest van mijn nieuwe interieur :thumbup:
Hiep hiep hoera voor D.
Booki, van harte gefeliciteerd met je mannetje! Ook al weer 4 jaar
:-* van ons
Handsome D, HaPpY BiRtHdAy!!!
:-* [/b]
:dance: Happy Birthday D!:dance:
Charissa, Wat een lieve foto van je meis! En je nieuwe inrichting ziet er echt super uit! Mooi ook die klaprozen op je muur. Dat is toch zo’n interieur sticker? Zie je al helemaal zitten zo 's avonds op de bank met je laptopje op schoot. :-*
vakantie: Bij Jesse op school sparen ze de vrije dagen op tot extra vakanties… Ze hebben er dus een week aan vast geplakt, officieel zou hij ook pas volgende week vakantie hebben.
M’lena, vind het knap van je dat je het dan toch gewoon doet met die belastingdienstpapieren, stom hè dat dat dan toch altijd een bepaalde druk blijft geven.
Wawa, hoe staat het er vandaag voor, ruimt het al een beetje op?
Ben benieuwd naar het eind resultaat!
Fem en Joos, bij jullie zag ik geloof ik ook nieuwe foto’s in het SF?! een Dana tuimelaartje in de box en een Juul met een ontzettend “echt” Pyjamaatje aan! :inlove:
Het logeren van Jesse is goed gegaan! Ik belde vanochtend even om te vragen of het allemaal wilde lukken… Ging prima, ze waren wel een beetje moe omdat Jes al om 06.00 naast het bed had gestaan :lol:.
Fijn dat het logeren zo goed ging Marije! :thumbup:
Ik ben vanmiddag zo geschrokken :shock: Loïs stikte in een snoepje Snoepje zat gewoon vast tussen haar amandelen (die zijn nogal groot). Spugen dat ze deed maar ze kreeg geen lucht. Ik heb op een gegeven moment maar mijn vinger in haar keel gestopt en het snoepje eruit gehaald.
Na het schoonmaken en douchen toch de HAP gebeld aangezien ze bloeduitstortingen onder haar oog en op haar wang had. De HAP vertelde me dat ik meteen moest komen. Ik met Theo erheen. Gelukkig geen beschadiging in haar mond aangezien ik daar toch met mijn nagels misschien wat kapot gemaakt kon hebben, maar die bloeduitstortingen moest ik goed in de gaten houden. Als het erger wordt dan moest ik terugbellen en zou ik naar het zkh moeten met haar :shock: Gelukkig is het niet veel erger geworden maar ik houd het goed in de gaten.
Ik heb nog nooit zo staan shaken zeg
. De HAP was blij dat ik toch gebeld heb.
Ga maandag meteen een afspraak gemaakt met de huisarts voor haar amandelen, dit wil ik niet nog een keer meemaken
Het ziet er nu uit alsof ik haar een dreun voor haar oog heb gegeven :?
Jeetje charis wat een schrik! :shock: :shock: Wat moeten jullie doodsangsten uit hebben gestaan zeg! Dit is echt iets waar ik altijd zo bang voor ben. Wat goed dat je toch nog zo adequaat kon reageren!
Geef haar maar een kus van me. :hug: :-*
Charissa mijn hemel wat zal je geschrokken zijn! :shock: Dit is echt je ergste nachtmerrie. Gelukkig heb je het snoepje eruit kunnen halen.
Was Loïs erg geschrokken? :hug:
Marije, Jesse wilde alles uit het logeerpartijtje halen :mrgreen:
Hier hebben de scholen ook vakantie. Heeeeerlijk!
Wawa, heb je al foto’s? Hopelijk kan je dit weekend wel een beetje uitrusten.
Mamalena, heerlijk die snotkusjes! :inlove: Jij bent echt goed bezig hè. Ik heb ook een hekel aan al die financiele zaken altijd. Dan ga ik ook liever naar Dublin!
Vandaag hadden we bezoek. Twee leuke mensen met een ontzettend lief meisje. Het was erg lekker weer dus zijn we naar het strand gegaan. Julian heeft erg genoten. Hij bleef maar rond stappen en wilde steeds naar de zee. Tja, en ik er maar achteraan rennen.
Dat lieve kleine meisje zat te schaterlachen in de wandelwagen :inlove: