Pff vandaag ineens buikpijn en bloedverlies… schrok me rot. Vanmiddag nr het ziekenhuis geweest, maar alles was gelukkig goed met de beeb… pffff
Jeetje wat en stress Karel.
Dat zijn idd de senario’s die je niet mee wil maken.
Ik heb vrijdag nog een bloedinkje gehad. Het was heel weinig, maar toch was ook ff uit mijn doen.
Maar ben nu weer vol goede moet. Misselijkheid zet goed door. Heb mijn zwangerschapsBH’s al weer te voorschijn gehaald. Ben al weer een cup gegroeid :oops:
Moeheid komt inmiddels ook om de hoek kijken. Als ik 10 uur haal met naar bed gaan mag ik blij zijn…
Verder hebben we een heerlijk weekend gehad. We zijn met de personeelsvereniging naar de efteling geweest. NOrmaal zou ik dat met Lotte echt nog niet doen, maar nu hoefde ik maar 25 euro bij te leggen en we hebben een heerlijk dagje gehad.
Morgen mijn leidinggevende op de hoogte brengen. Mag gelijk weer 1 project niet meer doen :mrgreen: En dat vind ik toch zo vervelend :liar:
Het was een stom project dat ik van iemand moest overnemen die weg ging. Nu mag ik niet meer op de zuivering komen dus kan ik ook geen toezicht meer op de aannemer houden :mrgreen:
Zal toch echt iemand ander dat moeten doen…
@TMV2 Hoest bij jou?
hey dames!!
jeetje karel!! dat moet zeker schrikken zijn geweest!! gelukkig was alles goed! :hug: voor jouw!
@jans, fijn dat je jezelf echt zwanger voelt, dat geeft dan toch meer geruststelling. heerlijk dan om die kwaaltjes te hebben, hopelijk blijft het wel een beetje binnen perken.
ben benieuwd wat je baas zal zeggen, maar die zal wel medeblij zijn. nog een dubbel voordeeltje dan ook nog dat je zwanger bent, dat je het project weer mooi aan een ander kan geven.
lekker naar de efteling, altijd leuk, was het niet giga druk??
ik heb nachtdienst gehad en ben er zondag uitgekomen, daarna naar de camping gereden en lekker nog 2 daagjes niks gedaan. nu weer thuis, morgen kids weer naar school. ben gelukkig nog 2 daagjes vrij, donderdag weer een vroege en daarna weer de nacht in tot maandag…daarna…VAKANTIE heerlijk kan niet wachten!
hier verder nog geen symptomen dat ik denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, eigenlijk heb ik er wederom geen goed gevoel bij, dus zal wel ronde 6 worden. nog een weekje en dan zullen we het weten, of langer als mijn cyclus weer langer is.
liefs
hey dames,
vanmorgen na het toilet wat helder rood bloed bij het afvegen :shock: :?
ik heb nog nooit in heel mijn leven een menstruatie korter dan 28 dagen gehad, nu zou dat dus 24 zijn. :shock:
zou wel lastig zijn als dat zo zou blijven, ben namelijk een week lang ongi dan heb ik daarna 2 of 3 dagen en dan eisprong…pfff
ik wacht nog even met ticker veranderen tot het goed heeft doorgezet, dringt nu nog niet echt tot me door dat het ws weer de volgende ronde is…
sorry was effe ego!!
hoe ist met alle zwangere meiden!!!???
Kan het geen innestelingsbloeding zijn tMv2???
Ik heb besloten me vandaag ziek te melden. Heb nog steeds buikpijn en harde buiken dus wil even mijn lijf wat rust geven. Lig nu met mijn telefoon in bed… lastig typen!
ik denk het niet, het is echt helder rood!
ik snap echt niks meer van mijn cyclus. heb hem nog maar op 30 dagen laten staan, want dat is het meestal…pffff
@tmv2, :hug: Wat naar dat het deze ronde nog niet gelukt is…
hmmm :think: raar zo’n korte cyclus tussen door… Maar ik heb dat wel eens vaker. En ook geen aanwijsbare reden. Het enige wat je kan doen is afwachten en je frustraties bij ons luchten :mrgreen:
@Karel, Daar doe je goed aan. Veel harde buiken is niet goed. Ik heb het bij Lotte ook gehad en moest van de verloskundige op een gegeven moment halve dagen gaan werken. Dit hielp heel goed.
Probeer ook eens bij het opstaan hulp te bieden met je armen en niet alles met je buikspieren te doen. (begrijp je wat ik bedoel?? :?) Bij mij werkte dat ook goed. En bij een vriendin van me ook…
Mijn leidinggevende vond het super voor me, maar zag natuurlijk wel wat beren op de weg.
Ik heb zelf de eerste aanzet tot vervanging van mijn project gedaan (collega’s gevraagd of ze tijd hadden). Maar we zitten allemaal aardig vol, dus niemand zei gelijk JA. Mijn leidinggevende zal even op zijn strepen moeten gaan staan.
Zijn opmerking was ook dan zien we je gelijk niet meer dit jaar… Ik aangegeven dat ik sept, okt en nov (misschien alleen de 1e helft) inprincipe nog ‘gewoon’ werk. Hij gaf wel aan dat ik het hem lastig maak.
Maar dat deed hij wel heel netjes. Het was geen vervelend gesprek.
Ik heb voor 16 mei een afspraak bij de verloskundige met een echo. Ik heb ook het Vu gebeld om te kijken welk traject we gaan uitzetten ivm de onderzoeken. Die bellen terug… Dus daar hoor ik nog van.
@tMv2; heeft het helemaal doorgezet? ja, een korte cyclus tussendoor kan natuurlijk altijd… Misschien de volgende ronde nog wat uitgebreider klussen?
@Jans, fijn dat je leidinggevende in principe goed reageerde! En tja, dat hij beren op de weg ziet, kan ik me op zich wel voorstellen; we zijn er natuurlijk ook best een tijdje tussenuit! Maar ja, dat weet je als je met vrouwen werkt… zo gaat dat nu eenmaal!
Zei zij stoer… ik vind het namelijk zelf best lastig; zoals ik schreef heb ik me gisteren ziek gemeld en ik voel me dan toch echt een beetje schuldig naar mijn werk toe. Heb ook al snel het idee dat ze het niet begrijpen, aangezien het allemaal mannen zijn. Maar… tot nu toe reageren ze vrij netjes.
Wij hebben zometeen de 20weken echo… vind het heel spannend. Hoop dat ze alles goed kunnen zien en dat alles goed is. :thumbup: :thumbdown:
En ik hoop ook stiekem dat ze nog even bevestigen dat het een meid is; heb nu al weer 3 verhalen gelezen waarbij tijdens de pretecho gezegd werd dat het een meisje zou zijn en dat uit de 20w echo bleek dat het een jongen is. :? UIteraard ook hartstikke leuk maar ik ben nu al zo aan het verheugen op ‘ons meisje’ !
Hoi hoi,
Echo was goed! Heel bijzonder om zo alles te kunnen bekijken zeg! :inlove: Alles zit erop en eraan
Wel moet mijn bloeddruk goed in de gaten worden gehouden ivm de toevoer van voedingstoffen van de placenta naar de beeb. Maar ook dit zag er nu goed uit! Echoscopist dacht wel dat ik niet tot het einde door kon werken, maar gyn zegt dat daar nu nog geen sprake van is en dat we dat dan wel zien…
Het is nog steeds een meisje en ik ben een paar dagen vooruit gezet, dus nu ben ik 10 september uitgerekend!
Fotootjes plaats ik in het showforum van de septembermama’s!
Dag meiden, ik schreef in het begin met jullie mee, maar ben halve wegen door omstandigheden afgehaakt. Ik zie dat er twee zwanger zijn! Van harte gefeliciteerd! Geweldig!
Ook ik ben zwanger geweest maar eindigde helaas in een miskraam. Mijn hele cyclus is zwaar in de war, dus geen idee wanneer ik moet klussen of ongesteld moet worden. Duurt op deze manier wel erg lang allemaal.
Ik wens de zwangeren meiden veel geniet momentjes en die nog bezig zijn heel veel geduld… Kan ik zelf nu ook wel gebruiken!
X
@karel, super dat je echo goed was. en fijn dat ze je goed onder controle houden, ennneee dat werken, zodra je maar denkt dat het teveel wordt stoppen!! ik ben tot twee keer toe telang door gegaan en heb er daarna voor betaald. en hoevaak in je leven ben je zwanger??.. hooguit ook 4 keer en dan denk ik dat ik het al vrij ruim neem. denk aan jezelf hoor meid!
@miek1982, we hadden je miskraam meegekregen, erg vervelend :hug: of eerlijk gezegd, gewoon k*t. en helemaal vervelend dat je nu een cyclus hebt waar je geen peil op kunt trekken.
dat geduld wordt hier ook aardig op de proef gesteld en mijn cyclus wordt steeds onregelmatiger… erg handig!
maar ja meer dan geduld hebben kunnen we niet doen, dus we klussen er vrolijk op los…haha
@jans en liita hoe voelen jullie jezelf, al op en top zwanger!!!
ik voel me op en top zwanger :inlove: mijn borsten zijn al weer zeker een opmaat gegroeid, af en toe misselijk vlagen, geen trek meer in rijst.
Oja en mijn hond luistert niet meer naar me :evil: Daar heeft ie iedere keer last van…
Was gisteren weer bij mijn psych… ze voelde het gelijk :mrgreen: en ik had niks gezegd. Ik was wel benieuwd of ze het zou merken…
@miek :hug: ik hoop dat alles snel weer normaal wordt, maar gun je lijf wat tijd. Een miskraam is niet niks.
@tmv2 ik zal proberen om wat geluk Jou kant op te sturen… :-
@karel wat fijn dat de echo goed was. En laat je maar lekker in de gaten houden. Beter te veel dan te weinig.
Ik heb tijdens de zs van Lotte eersten tijdje calve dagen gewerkt en later er toch helemasl uit. Doe rustig aan en let op je zelf… :-
@ Miek, erg verdrietig dat het mis is gegaan. En balen dat je cyclus in de war is zeg… :hug:
@ Jans, wat leuk dat je je al zo ontzettend zwanger voelt!! Bijzonder dat je psych het wist zonder dat je iets gezegd hebt. Lijkt me een leuke gave
Enne… de hond (leuke foto trouwens) reageert die echt altijd zo als je zwanger bent??? Wat zou daar de verklaring voor zijn? Hoor wel eens dat katten graag op schoot willen liggen als je zwanger bent maar ik krijg mijn katten zelfs onder dwang niet op schoot hoor!
Heb je er al over nagedacht wanneer je het aan wie gaat vertellen??
@ tMv2; ik vind het zo lief dat je zo meeleeft en soms ook berichtjes achter laat in het sf van de sept.mama’s!
Kreeg vandaag een rotopmerking van mijn baas omdat ik me dus een dag had ziek gemeld. Dat belooft wat…
@karel, toen ik zwanger was van Lotte had ik ook een baas die er niet mee om kan gaan.
De regels wat betreft ziek melden zijn heel makkelijk. Als jij denkt dat je niet instaat bent om te werken, meld je je ziek.
Met instaat zijn: bedoel ik ook het advies van de gyn of vk. Je moet voor je beebje zorgen.
Als hij het niet vertrouwd kan hij je naar de arbo sturen. Die man heeft er voor gestudeerd, is er voor op geleid. Die man mag er dus een mening over hebben.
Over het algemeen gaat de arboarts mee in het advies van je gyn of vk. En dan is het touwtrekken over.
Het is idd iedere keer als ik zwanger ben dat mijn hond niet luisterde. Ik denk dat je het in de richting moet zoeken van… Een zwangere kan de roedel niet meer leiden, dan looptie te veel gevaar. Ik had mijn hond al voor ik mijn man kende. In haar ogen ben ik de roedelleider en niet hubbie. Of heb ik echt de broek aan in huis :mrgreen:
De enige die ook echt alles bij haar kan doen is mijn vader… dat is mijn roedelleider dus ook gelijk die van haar…
@ Jans, bedankt voor de werk/baas info. Daar kan ik wel wat mee als er weer iets is.
Mooi, die honden logica! Bij honden werkt dat toch anders dan bij katten; die luisteren gewoon naar NIEMAND…(wat ook wel weer leuk is) :mrgreen:
He meiden ik heb een bloeding gehad.
De VK kan nu niet doen, een echo geeft pas inzicht na 6 weken. Ik zal dus nog een weekje geduld moeten hebben.
Maar mijn rotsvaste vertrouwen is wel een beetje ingedeukt.
Gelukkig lijkt de misselijkheid nog wel steeds erger te worden, daar hou ik me maar een beetje aan vast.
Jans, he getsie!!! Dat is schrikken natuurlijk! Je schrijft ‘gehad’; kan ik daar uit concluderen dat het nu over is? Geen buikkramp gehad?
Balen dat je nog een week moet wachten. Maar de kans is natuurlijk nog steeds heel groot dat je dan gewoon een goede echo hebt!
Dikke :hug: en ik :thumbup: :thumbdown: voor je!
Op het moment dat ik het vorige bericht schreef leek de bloeding over, maar nu kijkt ie weer verder te gaan. Kramp heb ik ook niet echt gehad. Wel een raar gevoel in mijn buik…
Het blijft dus ff afwachten
Hé bah… zouden ze misschien in het ziekenhuis nog iets voor je kunnen doen? Wat brengt zwanger worden en zijn toch een hoop onzekerheid met zich mee zeg…