Oktober 2008 stoppers #8

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: SPROET!!! WHAAAAAAAAAAAAH, GEFELICITEERD!!! :dance: :dance: :dance: :dance: Muts! Wil je aub nóóit meer testen als ik aan het werk ben :naughty: , da’s nog erger dan testen als je aanstaande aan het werk is. Nu heb ik gewoon hét moment gemist :wall: :mrgreen: Hihihi, ben super blij voor je meis! Enne… tja, nu moet ik ook hoor, we zouden samen oktobermama’s worden :angel: (ik heb donderdagavond of gisterenochtend volgens mij m’n ei gehad en we hebben donderdag de sterren van de hemel geklust :silenced: :inlove: , dus wie weet… :pray: )

Heb verder nog niet echt teruggelezen, bleef hangen bij Sproetje d’r test. Heb nu een ontzettend vervelend meisje aan m’n been hangen :roll: , dus ga ff houten champignons en wortels koken :roll:

xHeske

KC, ff een hele dikke knuffel voor jou :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Wat kunnen ze in ziekenhuizen toch ook ongevoelig handelen soms he… Na de geboorte (en dus ook het overlijden) van Lente* lag ik ook op de kraamafdeling. Weliswaar op een eigen kamer, maar ik hoorde de hele dag ctg-apparaten en vooral 's nachts vaak huilende babietjes. Vreselijk was dat :cry: (andersom trouwens ook, we hadden Lente* een paar keer per dag even bij ons, maar daarna moest ze natuurlijk steeds weer terug naar het mortuarium omdat ze anders te warm zou worden… Tjip wilde haar zelf daarheen brengen, maar dan moest ie dus met een dood kindje over de kraamafdeling. Steeds maar oppassen dat er geen zwangere vrouwen zouden zien dat hij een dood kindje vast had… pas de lift in als er niemand anders was…)

Maar goed, meis, ik ben blij dat je weer gewoon thuis bent en dat je goede moed voor de toekomst hebt. Neem de tijd om dit te verwerken meid. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent! :pray:

Ik heb trouwens gisteren een grote stap gezet, vind ik zelf… Ik heb een afpsraak bij de ha gemaakt om te laten doorverwijzen naar iemand die me kan helpen bij het ‘verwerken’ van m’n verdriet, en voor een doorverwijzing naar de gyn om te checken of die buikpijn wel normaal is. Heb het steeds voor me uitgeschoven, kijk er toch wel wat tegenop om straks ‘verplicht’ over Lente* te praten. En wat die buikpijn betreft… ik zie er enorm tegenop om weer naar de gyn te gaan, daar weer op de afdeling te komen enzo. Maar maak me wel zorgen, want ik lig vaak echt krom van de pijn, het lijken soms wel weeën, zo pijnlijk. :eh: Maar goed, volgende week woensdag moet ik er heen, heb ik meteen een dubbele afspraak, dus ben benieuwd :?

GRRRRRRRR, Sterre loopt weer gigantisch te jengelen, dus ben weer weg…

xHeske

Heske, wat goed dat je de stap hebt genomen! Dat is vast moeilijk geweest. Het verdriet zal altijd blijven, maar ik denk dat het wel kan opluchten om af en toe je verhaal te vertellen bij een ‘onafhankelijk’ persoon. Dat haalt dan weer ff de druk van de ketel anders krop je het al snel op.

Hopelijk is er een verklaring voor de buikpijn, het liefst een die zo snel mogelijk weer overgaat :wink: :hug: Sterkte! :-*

Sproet, al op een roze wolk geklommen? :inlove:

Ik heb gister nog gesproken met een vriendin, zij proberen al bijna 3 jaar om zwanger te worden. Het lijkt me moeilijk om het haar te vertellen als ik zwanger ben. Ze zou het natuurlijk wel super vinden voor ons, maar ook wel moeilijk als zij dan nog niet zwanger is… Het zou het voor ons beide zoveel leuker maken om samen zwanger te zijn :inlove: Ik hoop zooo dat dat gaat lukken :pray: :pray: :pray:

Moest ik even kwijt hoor :lol:

Volgens alle berekeningen en datumcalculators moet ik morgen mijn ei hebben :think: Ik had gister toch even twijfels ivm wit slijm (sorry), maar de bmm zit alweer een stuk lager… En woensdagavond was hij hoog en open, dan moet hij toch al geweest zijn???

Lu, ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met de bmm :think:

Ik ben er zelf vrij zeker van dat m’n ei al geweest is. Had dus vanaf woensdag weer die enorme buikpijn, donderdag ineens heel veel van dat rekbare slijm (sorry voor de details dames :silenced: :lol: ), vrijdag nog een laatste krampje en toen was de buikpijn weer weg. Dat rekbare slijm heb ik sinds de bevalling nog niet eerder gehad :think: , terwijl ik daar voorheen m’n eisprong altijd zo duidelijk aan herkende. Heel stom misschien, maar omdat we nu meteen daarna geklust hebben, geeft het me best een beetje hoop :shifty: Misschien dat m’n lichaam nu pas echt helemaal hersteld is en dus ook weer snapt hoe het werkt zo rond de eisprong :wink:

M’n nod is dus als het goed is idd 6 februari, maar ik ben nog steeds van plan om 9 februari te testen, voor het geval m’n nod tóch later is. Ben ook benieuwd hoe het nu zal gaan met dat stomme bloedverlies voor m’n nod… Vind dat maar zwaar frustrerend hoor, heb liever dat het dan gewoon in één keer goed doorzet. Of liever nog… helemaal niet :mrgreen: :pray:

Oja, Miekje… wat ik nog moest vertellen… We waren bij Ballorig toch Sterre’s vriendje tegen gekomen… Maar het is helemaal niet de bijna-Wouter :o :lol: Heb geloof ik niet goed opgelet toen de juf hem eerder aanwees. :lol: Geloof dat ze de bijna-Wouter ook wel lief vindt hoor, maar het is niet hét vriendje :doh:

Sterre ligt alweer in bed, die is nog steeds niet helemaal fit geloof ik. :frowning:

Oeh, en nog een leuk nieuwtje (nou ja, voor jullie helemaal niet boeiend, maar ik vind het zelf zo grappig): Tjip moet een bril!!! :lol: :silenced: Hij werkt vandaag maar tot 12 uur en daarna gaan we een leuk montuurtje uitzoeken. Ik roep dus echt al eeuwen dat hij zijn ogen moet laten opmeten, en nu heeft ie éindelijk naar me geluisterd en blijk ik nog gelijk te hebben ook! :dance: Ben héél benieuwd hoe hij eruit zal zien met bril, kan me er nog weinig bij voorstellen. Heb hem wel al gewaarschuwd dat ik misschien een beetje tegenval als hij me écht kan zien :lol: :wink:

xHeske

Ha ha… Heske, welcome back meid!!!

Ik vind het echt reuze eng… het in zo’n vroeg stadium al te weten :shifty:

Zit de hele tijd in die arme borsten van me te knijpen of ze niet stiekem weer slapper of kleiner worden :doh:

Ja, het was reuze spannend hier gister. Stond gewoon weer een streep.

Hopelijk kun je je inderdaad bij me voegen 9 feb!! :pray: :pray:

En goed van je dat je toch de stap hebt gezet om je te laten doorverwijzen. Het haalt natuurlijk het een en ander overhoop, maar aan de andere kant is dat waarschijnlijk toch iets waar je doorheen moet :hug:

Oh, ik heb -6 en heb al een bril vanaf mijn vierde :o

Riep al anderhalf jaar dat ik een nieuwe bril wilde (voor bij mijn lenzen) en die heb ik dus van de week opgehaald. Maar hij zit scheef :x

Dus daar moet ik weer mee terug als ik een beetje ben opgeknapt.

Lu, ik weet ook niet hoe dat zit hoor met baarmoeder hoog/laag, open/dicht. Heb dat nooit begrepen. Dus hier ad hand van slijm en krampjes mijn ei bepaald…

Maar jou zien we hier vanavond dus niet :wink: :lol:

Lu dat van die bmm snap ik ook nooit maar ik had ook nog geeneens rekbaar slijm rond mijn ei. Ik wist het dus alleen door de ovulatietest! Want mijn ei was ook nog eens heel laat (dag 22/23). Dus gewoon lekker veel klussen dan weet je tenminste zeker dat het goed zit.

Kittycat wat een rotdag moet dat voor je geweest zijn :hug:

Heske wat goed dat je met iemand gaat praten over lente :**: Als het niet werkt voor jou kan je er altijd nog mee stoppen. Vaak is het wel prettig. (ben zelf afgestudeerd psy ;))

Liefs

Sproet, -6 :shock: :shock: :shock: Jemig, da’s wel heel veel :eh: Ik heb zelf -3 aan het ene oog en +1.75 aan het andere oog, en dan nog een cilinder van -3.5. Lekker gecompliceerde ogen dus, maar met lenzen zie ik prima :wink: Ik had op m’n 6e een bril, daarna jaren niet meer, en vanaf m’n 12e toch weer aan de lenzen. Mijn zusje had al een bril toen ze 3 was. Bij ons in de familie is iedereen een beetje kippig, dus ben benieuwd of Sterre eraan zal ontkomen… :pray:

Newbe, dat dacht ik dus ook, als ik het niets vind dan kan ik er altijd nog mee stoppen. Ik kan een heleboel van me afschrijven en dat helpt vaak best een beetje, maar ik zit gewoon af en toe zo enorm met mezelf in de knoop… En dan word ik zo down, of juist heel kribbig, en ik vind dat niet eerlijk tegenover Sterre (die het dan meestal moet ontgelden, hoe erg ik ook probeer om een leuke, gezellige moeder voor haar te zijn). Dus ja, toch maar eens kijken of ik op de één of andere manier beter met het verdriet om kan gaan. :?

xHeske

Ha ha… hier precies zo.

Periode gehad dat ik niks op of in had en dan dus altijd vooraan in de klas moest zitten omdat ik het anders gewoon niet kon zien en vanaf mijn twaalfde lenzen.

Heb ook een flinke cilinder (2,75), dus ben behoorlijk blind 8)

Hoop dat de kinderen later de ogen van mijn vriend krijgen, want die ziet echt goed gelukkig :dance:

ik vanmorgen trots mijn buikje showen… zegt ie: ja, maar da’s niet van een kind :snooty: :roll: :smiley:

@Sproetje wrote:

ik vanmorgen trots mijn buikje showen… zegt ie: ja, maar da’s niet van een kind :snooty: :roll: :smiley:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Tierrr wrote:

@Sproetje wrote:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:lol: :lol: haha die sproet!

Ik heb al 8 weken buik :o , en dat terwijl ik nog geen eens zwanger ben :shock: , hihi :lol: :lol: nee hoor valt wel mee, maar this wel een buikje :doh: :frowning: en afvallen is niet aan mij besteed :cry: binnenkort toch maar die koekjes en choco laten staan en inruilen voor beweging :eh: :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Sproet! :doh: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nou ja, als ik zou zeggen dat ik zwanger was, dan zou je het zo geloven hoor, gezien m’n buik :? Grrrrr, die is niet echt mooi meer geworden na de laatste zwangerschap. :frowning:

Vandaag een lekker druk programma… Zo eerst naar het strand (brrrrrr koud! Maar Sterre wil zo graag en het is vast wel ff lekker), dan naar naar de verjaardag van mijn omaatje, die wordt morgen 90 :shock: ! En daarna nog naar de verjaardag van mijn schoonzusje. Wel een gezellig dagje denk ik.

Gisteren nog gelachen. Sterre was donderdag op weg naar Ballorig haar knuffel kwijt geraakt. Het was niet de knuffel waar ze altijd mee slaapt, maar een klein roze varkentje waar ze helemaal gek van is. Gisteren op zoek gegaan, maar kon niet nog zo’n varkentje vinden… maar wel een maatje groter. :o Dus ‘Sjakie’ is gegroeid! :lol: Sterre vindt het prachtig en heeft ‘grote Sjakie’ al helemaal in haar hart gesloten. :inlove:

xHeske

Ha ha… die Sterre!

Mijn moeder moest op vakantie in Frankrijk aan kraal, naald en draad zien te komen omdat mijn lieve knuffel zijn oog was kwijt geraakt…

Troosteloos was ik :frowning: :smiley:

Maar gelukkig kon hij ‘geopereerd’ worden.

Klinkt verder inderdaad als een gezellig dagje.

Ik had ook wel naar het strand gewild, maar ik ben echt snipverkouden en heb giga veel pijn in mijn keel. Dus zit weer als een ziek vogeltje achter de pc. Vanmiddag ook nog visite… pff

En woont je oma nog op zichzelf?

En het valt wel mee met mijn buik hoor, maar je kunt gewoon zien dat ik ben gestopt met buikspieroefeningen. Wel een rolletje dus wat er eerst nog niet zat :wall:

Was wel bezig met afvallen, maar dat mag nu natuurlijk niet meer.

Probeer wel vooral gezond te eten (meer fruit dus :roll: )

Dankjewel meiden :-

Heske, wat ongelofelijk heftig je verhaal over het ziekenhuis, bah, wat zal dat enorm naar voor je geweest zijn :cry: Ik vind het dapper van je dat je hulp gaat zoeken :-

Lu, fijn dat het wat beter gaat met je opa.

Het gaat nog steeds best goed met me eigenlijk. Ik verlies echt maar heel weinig bloed en voel me goed. Mijn vriend is de afgelopen dagen bij me geweest en we hebben veel gepraat. Ook met mijn moeder overigens, ze was ook erg verdrietig hoorde ik weer van mijn oma :cry:. En vannavond komen mijn schoonouders even langs. Die dagen samen hadden mijn vriend en ik wel even nodig. Gisteren zijn we lekker even de stad in geweest en samen uit eten, nog meer aandacht aan elkaar besteed en gepraat.

Morgen ga ik een halve dag werken heb ik besloten. De muren komen anders echt op me af, ben nu op 4 dagen na al 5 weken thuis en ik zit niet heel de dag in tranen op de bank, ben verder niet ziek en voel me goed en ik moet ook gewoon bezig blijven. Maar ik wil me ook weer niet teveel op mijn werk storten en mezelf vergeten, ik sta nog altijd bovenaan mijn eigen prioriteitenlijst. Werken is goed voor me en doet me goed, maar ik moet mezelf wel de tijd gunnen om helemaal te herstellen, fysiek en mentaal. Dus ik zie wel hoe het gaat morgen en of het voor herhaling vatbaar is overmorgen.

Het ziekenhuis belde vrijdag nog en die leken enigszins verbaasd dat ik me zo fit voelde. Gisteren heb ik ze zelf even gebeld aangezien ik geen gevoel meer had in mijn duim (omdat ze het infuus verkeerd hadden gezet in de eerste instantie) en heb ook gevraagd of ik maandag mocht werken. Als ik me goed voelde mocht het. Maar ook deze dame was verbaasd dat ik me goed voelde. (Ik vind het wel lastig met de verwachtingen van anderen om te gaan eigenlijk :?.)

Maar het is toch echt zo, heb me in tijden niet zo fit gevoeld eigenlijk :oops:. Een half uur dat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis liep ik in de HEMA om ondergoed te kopen :oops:. Zo’n dikke maandverband past niet in een string helaas. Mentaal heeft het natuurlijk wel wat meer tijd nodig en die tijd gun ik mezelf ook lekker. Verdrietig zijn mag en er zijn heel veel momenten dat ik dat ook ben, maar tegelijk wil ik er ook weer niet de hele tijd in blijven hangen…

Kc, ik vind je heel erg dapper! En wat ga je er goed mee om zeg… knap dat je weer halve dagen gaat werken, maar denk idd eerst aan jezelf! Een ander kan niet weten hoe jij je voelt… :hug:

En wat zie ik nou!!!

Ben er een paar dagen niet en SProet zorgt hier voor vuurwerk!

Gefeliciteerd meid! Helemaal geweldig!

Ik :pray: dat het deze keer allemaal goed verloopt!

Hoe is het met alle andere meiden?

Ben een paar dagen niet aanwezig geweest, gewoonweg omdat ik geen puf heb. Ben helemaal gesloopt. Heb nu gelukkig 2 dagen goed kunnen slapen dus ben een beetje bijgetrokken. Pfff wat z’n zwangerschap wel niet met je kan doen zeg! Verder niet misselijk og andere kwaaltjes dus knijp mijn handjes nu nog even dicht :smiley:

Is er niemand vanavond?

Wie kan mij helpen? De laaste maanden van mijn vorige zwangerschap has ik verschrikkelijke last van een spier in mijn bil. Hij schoot meerdere keren per dag in de kramp en deed pijn met lopen en tillen. (zelf liggen en zitten was geen pretje)

Na de zwangerschap weinig tot niet last gehad maar nou begint het sinds een paar dagen weer. Vandaag een beetje veel gedaan in huis en kan nu bijna niet meer lopen van de pijn… toeval of kan het nu al met de zwangerschap te maken hebben? :shifty:

Wat voel ik mij alleen :cry:

Misschien een massage door je mannetje :wink: ?

Heb geen idee verder.