Oke wat is nou normaal? (reacties zijn welkom hoor)

Af, wat vervelend… Maar ook hij leert 't wel.

Wat zegt 't CB trouwens?

Ik las veel schema’s, dus ik ga Kai z’n vreetschema niet plaatsen, je hebt er al genoeg zo te zien!

Maar dacht wel even aan 'n tipje: heb je de melkpapje appel (vanaf 6mnd) al geprobeerd? Je doet er wat warm water bij en dan is 't eigenlijk al klaar. Het smaakt 'n klein beetje zoetig en is heel zacht (qua structuur en smaak). Toen Kai met 'n lepel moest gaan eten, wilde hij ook niks. Zelfs geen rijstebloem, wat ie wel weer in z’n papfles wilde!. Ik gaf melkpapje appel en dat ging er in 'n roef in (en ook hij kon kokhalzen hoor!!). Baat 't niet, dan schaadt 't niet.

Lepel je wel 'n maaltijd, overigens? Wat me opviel is dat Lenn veel flessenwerk krijgt. Kai krijgt over de dag heen nog maar 2x echt 'n fles melk, na 'n boterham om 12uur en om 19uur 'n volledige papfles. Verder natuurlijk wel soms wat sap uit 'n flesje, maar that’s it. Verder gaat er veel via 'n lepel naar binnen!!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs,

Kaat

Dat van een topic openen ken ik ook :?

En je hebt al zoveel schema’s gezien dus de mijne hoef ik hier niet neer te zetten, Luca eet gewoon alles, het liefst met grote stukken.

het lijkt mij heel vervelend als hij blijft kokhalzen :-*

Affie, misschien het proberen waard… Als Lenn wakker wordt 's morgens eerst een bekertje roosvicee voor de dorst… en dan een uurtje wachten met zijn pap of ochtendfles?Daan heeft dat ook een tijdje gehad hoor… dat hij nog niet wilde eten, maar eerst gewoon dorst had…

Schema nu ongeveer

(flessen bied ik altijd 180cc aan, heb in het schema alleen geschreven wat hij er gemiddeld van drinkt)

8.00 fles 100cc

9.30 fruit

-slapen-

12.00 fles 150 cc + half broodje

14.30 koekje/cracker

-slapen-

16.00 fles 180cc

18.00 warme hap/groente

-slapen-

23.00 fles 200cc

(04.00 fles 120cc)

• Op die laatste fles redt hij het soms een hele nacht, anders drinkt hij dus 's nachts ook nog 120cc ongeveer. Nutrix in zijn fles maakt niet uit, dan drinkt hij gewoon minder… :roll:
  • water/sap bieden we aan, maar het enige wat hij ermee doet is gorgelen :lol:

Ik zal even reageren op de laatste paar reacties;

Pegje: in de 1e fles meer voeding doen heeft hier geen zin, fles gaat nooit leeg, meestal drinkt hij 's ochtends 100 a 120 cc, en dan maakt het niet uit of hij 's nachts wel of geen fles gehad heeft :eh:

Van dat kokhalzen weet ik dat het niet zielig is hoor (hoewel, soms vindt hij het duidelijk wel vervelend) :wink: en het kokhalzen is inmiddels ook zo goed als weg, alleen bij de échte grote stukken zeg maar, dus dat gaat goed! :smiley:

Rose 2e fles weglaten en gepureerd fruit geven? :eh: de 2e fles is rond het middageten, dan krijgt hij een broodje en een fles en daaroor heeft hij al fruit gehad…

Kaat het CB bemoeit zich er niet zo mee, vinden het allemaal prima… en natuurlijk lepel ik ook voedingen :wink: fruit en avondhap gaan prima en ook rapley eet hij wel

Mv2kids Roosvicee vindt hij dus lekker, maar don’t push it :lol: 50cc is max. Ik kan het natuurlijk proberen om er 's ochtends mee te beginnen maar dan kom ik weer in de knoei met fruit :think:

Overigens vind ik het nu dus best goed gaan hoor, is al zo’n verschil met hoe het was! :smiley:

en als je nou dat fruit om 14.30 geeft, en daarna die cracker nog?(eventueel hoor)…

@mv2kids wrote:

en als je nou dat fruit om 14.30 geeft, en daarna die cracker nog?(eventueel hoor)…

Wat moet ie 's ochtends dan eten ipv fruit?? :eh:

Misschien die cracker?

of gewoon het fruit proberen en wat hij niet opeet later nog een keer geven.

Of je kunt hem een rijstewafel geven of een nijntje koekje om te oefenen?

Mag ik mijn (harde) :wink: mening geven??

Zolang jij die fles geeft…ook ´s nachts…gaat hij NIET anders eten of drinken…hij weet toch dat hij die fles krijgt :shifty:

Het is hard maar gewoon consequent de hele dag een tuitbeker-flesje water of rooibosthee geven,die altijd tot zijn beschikking vooral de eerste tijd.

En dan,hij is 9 maanden hé?..,dan zou ik bijvoorbeeld zoiets doen…

Wakker worden papfles of van de lepel-of broodje gesopt in opvolgmelk of een broodje en dan nog 150cc daarNA geven.

tussendoortje…ontbijtkoek,craquottes,broodkorst of gewoon zijn fruithap.

lunch brood en een flesje opvolgmelk 150cc

tussendoortje…soepstengel,rijstewafel of de fruithap hierzo doen

Avondeten,wat de pot schaft of een potje.

Na het bad-slaapritueel een dikke fles en naar bed.

En dat zou je dan consequent moeten doen.

Kwa vocht krijgt hij dan iig met de flessen 210cc en 150cc en 150cc is iig ruim 500cc.

De rest water of thee…

En bij honmger gaat hij echt uiteindelijk brood,fruit en groente eten.

Maar je moet stoppen met vervangen door flessen…je maakt het hem makkelijk en zo gaat hij niet eten.

Kijk uit hoor lieverd…ik heb een vriendin die is al bijna 2 jaar zo bezig en die kleine drinkt nóg alleen flessenvoeding als hoofdvoeding en vocht,dat is echt niets :thumbdown:

Ken je niet helpen meis,

mijn kids waren en zijn redelijk goede eters

:-* :-* :-*

@renzosmam wrote:

Waarom nou harde mening? Gewoon een suggestie ofzo klinkt een stuk aardiger…

Zolang jij die fles geeft…ook ´s nachts…gaat hij NIET anders eten of drinken…hij weet toch dat hij die fles krijgt :shifty:

Das dus niet waar, als ik hem 's nachts GEEN fles geef blijft hij schreeuwen. Dit heb ik al een keer geprobeerd en dat is ook de enige keer in zijn leven dat hij een uur gebrult heeft :frowning:

Het is hard maar gewoon consequent de hele dag een tuitbeker-flesje water of rooibosthee geven,die altijd tot zijn beschikking vooral de eerste tijd.

Dat heeft hij en in totaal drinkt hij dus 50cc, meer WIL hij gewoon niet

Wakker worden papfles of van de lepel-of broodje gesopt in opvolgmelk of een broodje en dan nog 150cc daarNA geven.

Wil hij allemaal NIET hebben, zelfs toen hij doorgeslapen had niet! Hij eet gewoon niet 's ochtends, dus krijgt hij niks omdat ik dacht dat hij ws geen honger zou hebben et voila, opgelost, hij is tevreden. Om 9 uur krijgt hij een fruithap en die gaat altijd op

Krijgt hij en eet hij

Krijgt hij al en fles melk een uur later, gaat prima

Krijgt hij ook, en dat doet ie goed. Eet als hij wil zo 2 nijntje koekjes én een cracotte of andersom

Eet hij al

DIkke fles? In de zin van veel? MOet ie niet, hij drinkt hier max 180cc, en met nutrix erbij (wat ik al doe) maakt qua doorslapen oid niets uit

Dat doe ik dus al :mrgreen:

Kwa vocht krijgt hij dan iig met de flessen 210cc en 150cc en 150cc is iig ruim 500cc.

De rest water of thee…

Buiten de paar slokjes die hij ervan neemt gorgelt hij er dus alleen maar mee

Maar je moet stoppen met vervangen door flessen…

Ik vervang momenteel niks, hij eet “volgens de boekjes” maar zonder fles heb ik echt een heel ontevreden kind!!

je maakt het hem makkelijk en zo gaat hij niet eten.

Kijk uit hoor lieverd…ik heb een vriendin die is al bijna 2 jaar zo bezig en die kleine drinkt nóg alleen flessenvoeding als hoofdvoeding en vocht,dat is echt niets :thumbdown:

Nou dat zal mij niet zo snel gebeuren hoor, tegen die tijd kan je ze ook dingen uitleggen namelijk :eh:

Lieffie, hier ons schema momenteel… enne die fles gaat er echt wel een keer af hoor…!

0630/07 fles 200 cc melk (soms op, soms 160)

10.00 tussendoortje, stukje cracotte/soepstengel

11.30 boterham, erna 240 cc melk (soms op, soms 200)

dan afhankelijk van haar slaap,

13 uur fruit of rond 15.00

± 1630 rijstewafel of iets anders

18./1830 avondeten met yoghurt na

19/1930 200 cc melk (soms op, soms 160)

Verder krijgt ze via een rietjesbeker ander vocht aangeboden, de ene keer drinkt ze overdag ruim 200 cc op, de andere dag 150. Volgens mijn cb kan het op deze manier helemaal nog geen kwaad, ze krijgt het aangeboden en doet het zo prima!

Enne mop, hij drinkt, hij groeit, hij eet, en er verandert genoeg, alleen op zijn eigen Lenn tempo!

@Affie wrote:

@renzosmam wrote:

Waarom nou harde mening? Gewoon een suggestie ofzo klinkt een stuk aardiger…

Das dus niet waar, als ik hem 's nachts GEEN fles geef blijft hij schreeuwen. Dit heb ik al een keer geprobeerd en dat is ook de enige keer in zijn leven dat hij een uur gebrult heeft :frowning:

Dat heeft hij en in totaal drinkt hij dus 50cc, meer WIL hij gewoon niet

Wil hij allemaal NIET hebben, zelfs toen hij doorgeslapen had niet! Hij eet gewoon niet 's ochtends, dus krijgt hij niks omdat ik dacht dat hij ws geen honger zou hebben et voila, opgelost, hij is tevreden. Om 9 uur krijgt hij een fruithap en die gaat altijd op

Krijgt hij en eet hij

Krijgt hij al en fles melk een uur later, gaat prima

Krijgt hij ook, en dat doet ie goed. Eet als hij wil zo 2 nijntje koekjes én een cracotte of andersom

Eet hij al

DIkke fles? In de zin van veel? MOet ie niet, hij drinkt hier max 180cc, en met nutrix erbij (wat ik al doe) maakt qua doorslapen oid niets uit

Dat doe ik dus al :mrgreen:

De rest water of thee…

Buiten de paar slokjes die hij ervan neemt gorgelt hij er dus alleen maar mee

Maar je moet stoppen met vervangen door flessen…

Ik vervang momenteel niks, hij eet “volgens de boekjes” maar zonder fles heb ik echt een heel ontevreden kind!!

je maakt het hem makkelijk en zo gaat hij niet eten.

Nou dat zal mij niet zo snel gebeuren hoor, tegen die tijd kan je ze ook dingen uitleggen namelijk :eh:

Harde mening dus…omdát ik al dacht dat je zo terug zou antwoorden…

Je moet soms iets ‘‘doorbreken’’ en een paar dagen volhouden en consequent iets aanbieden…

Zo ook ander drinken en dan komt er een moment dat dat knopje omgaat en ze het gaan drinken…

En ik heb nergens gezegt dat je hem moet laten brullen 'snachts :hand: je kent mij goed genoeg dat ik dat nooit zou zeggen.

Dan een slokje water…maar als je voeding 's nachts blijft geven…krijgt geen honger in ontbijt en blijf jij met die nachtfles zitten.

Dan moet je dus ergens iets doorbreken óf gewoon je ‘‘tijd’’ uitzitten…maar je opent niet voor niets zo’n topic toch?

Troosten kan altijd als je kind huilt 's nachts,dat hoeft niet per sé met eten of die fles dus :angel:

:-*

@renzosmam wrote:

Harde mening dus…omdát ik al dacht dat je zo terug zou antwoorden…

Je moet soms iets ‘‘doorbreken’’ en een paar dagen volhouden en consequent iets aanbieden…

Zo ook ander drinken en dan komt er een moment dat dat knopje omgaat en ze het gaan drinken…

En ik heb nergens gezegt dat je hem moet laten brullen 'snachts :hand: je kent mij goed genoeg dat ik dat nooit zou zeggen.

Dan een slokje water…maar als je voeding 's nachts blijft geven…krijgt geen honger in ontbijt en blijf jij met die nachtfles zitten.

Dan moet je dus ergens iets doorbreken óf gewoon je ‘‘tijd’’ uitzitten…maar je opent niet voor niets zo’n topic toch?

Troosten kan altijd als je kind huilt 's nachts,dat hoeft niet per sé met eten of die fles dus :angel:

:-*

Consequent aanbieden gebeurt dus al, meer kan ik niet doen. Als ik hem 's nachts wil troosten lukt dat niet anders dan met een fles. Water: dan wordt hij GEK omdat hij melk verwacht en krijst hij de hele buurt wakker… hij LUST HET NIET he. Sorry maar ik word gek van iedereen die maar zegt dat hij water moet drinken. Het zal wel door de borstvoeding komen, dat mag immers WEL te pas en te onpas, en daar zei ook niemand wat over toen :roll:

Het topic was trouwens geopend omdat ik me afvroeg wat andere kinderen van zijn leeftijd werkelijk eten en of ze ook zo kokhalzen, en niet omdat ik van de nachtfles af wilde…

@Affie wrote:

Consequent aanbieden gebeurt dus al, meer kan ik niet doen. Als ik hem 's nachts wil troosten lukt dat niet anders dan met een fles. Water: dan wordt hij GEK omdat hij melk verwacht en krijst hij de hele buurt wakker… hij LUST HET NIET he. Sorry maar ik word gek van iedereen die maar zegt dat hij water moet drinken. Het zal wel door de borstvoeding komen, dat mag immers WEL te pas en te onpas, en daar zei ook niemand wat over toen :roll:

Het topic was trouwens geopend omdat ik me afvroeg wat andere kinderen van zijn leeftijd werkelijk eten en of ze ook zo kokhalzen, en niet omdat ik van de nachtfles af wilde…

Ondanks het feit dat je topic nu een andere wending krijgt, hoop ik toch dat je misschien iets met mijn reactie kunt :wink:

Ik kan me voorstellen dat je graag vooruitgang wilt zien in het eetgedrag van je zoontje. Dan kan het voor jezelf lastig zijn dat het tempo van hem en jou toch wel van elkaar verschillen… Je zoontje is met zijn negen maandjes echter nog best wel jong, wellicht helpt het om jouw tempo iets meer op de zijne af te stemmen? Dat kan voor jezelf ook wat meer rust scheppen.

M.b.t. de kokhalsreflex heb ik op het oude Bijvoedingsforum een topic gevonden met informatie waar je wellicht iets mee kunt: Kokhalsreflex. Zo zijn er vast meer te vinden die misschien interessant voor jou zijn, maar dat is een kwestie van zoeken :wink:

Ik vermoed dat je opmerking over bv en nachtfles voorkomt uit frustratie…? :shifty:

Bij mijn weten staan deze twee volkomen los van elkaar, juist omdat die twee manieren van voeden zo van elkaar verschillen. Bv is een natuurlijke manier van voeden en het draait bovendien om meer dan alleen voeding. Ik kan me voorstellen dat je bij het overstappen op de fles en de beperkingen die dat ten opzichte van bv met zich meebrengt opnieuw je draai moet vinden…

Hier ook nog een ‘nachtfles’ ergens tussen 4 en 5 uur 's ochtends. Hier nog deels BV, dus dat biedt ik aan. De ene keer vindt hij dat afdoende en slaapt dan door tot uurtje of 7, want dan wordt hij wakker met een poepbroek.

Vannacht echter niet, hij schreeuwde het na de borst in bed uit! Geprobeerd om opnieuw aan te leggen, maar hij weigerde…

Uiteindelijk omwille van de nachtrust een fles kv aangeboden. Drinkt hij zo 130cc weg! :shock: En maakt hij ons om 8.45 wakker! (met een poepbroek :wink: ).

En als hij wakker wordt is het hier wel ETEN en het liefst zoveel mogelijk!

X Do

Affie: ik kan me voorstellen dat je wilt dat Lenn ook andere dingen gaat drinken, maar hij doet alles op zijn eigen tijd. Ik vind dat jij het goed doet proberen kan altijd, maar als hij niet wil dan krijgt je het er ook niet in.

Ik denk dat als hij er aan toe is vanzelf wel minder melk gaat drinken en meer “sapjes”

En als hij ouder is en nog steeds zo’n schema heeft dan kun je het hem idd uitleggen en als nog dwingen.

Ik merk aan Luca ook als wij iets willen wat hij niet wilt, hij gewoon zijn kaken stijf op elkaar houd.

He Affie, ik kom ook weer eens kijken, enne…hier precies hetzelfde hoor :wink:

Echt met Mila heb ik precies hetzelfde schema als je laatste schema van Lenn, alleen die nachtfles hoeft ze niet (omdat ze die van 23.00 uur nog krijgt) en ze drinkt 's ochtends dus wel meer melk daardoor. Maar qua hoeveelheid komt het op hetzelfde neer.

Ze begint nu eindelijk wat meer brood te eten dus daar zal de melk wat minder worden, en om een uurtje of 3-4 drinkt ze ook niet altijd een volle fles.

Avondeten doet ze harstikke goed en veel met yoghurt na.

Eigenlijk zie ik met kleine stapjes de vooruitgang wel. Telkens eet ze (met kleine sprongetjes) wat meer vast voedsel, en wat minder melk (en soms springt ze ook weer terug :mrgreen: ). Ze drinkt wel water, maar kleine beetjes, en aangelengd sap. Maar dat vermindert de fles niet echt.

Bij Timo ging dat ook zo, en hij zat met 16 maanden zonder fles, dus eigenlijk zie ik het probleem niet zo.

Dwingen, of niets anders aanbieden vind ik geen optie. Ze zijn PAS 9 maanden. Het komt wel. Maar op hun tijd.

Enne, als zij snachts loopt te huilen en niet te troosten is, krijgt ze gewoon een extra fles. Ik geef dan de dag daarna in de andere flessen een schepje minder zodat ze niet te veel van dat spul binnenkrijgt.

Ok bedankt voor de reacties, ik zal even reageren op een paar van jullie:

Yvonne
, het kokhals/wurgreflex is hier niet meer van toepassing (had ik dat nog niet verteld ? :oops: ) maar bedankt voor het opzoeken van het topic, het was binnen een week verdwenen, heel apart :smiley:

En die opmerking uit frustratie? Misschien wel, omdat ik het a) nog erg mis, de bv, en vooral 's nachts, maar ook b) doordat het lijkt alsof men ook meteen van zoonlief verwacht dat HIJ OOK meteen snapt dat het feit dat de bv over is de intieme momenten 's nachts ook maar moeten stoppen :? Dat steekt me gewoon, voor hem was et gewoon 's nachts onrust hup daar was de tiet :slight_smile: maar nu de tiet voor een fles ingeruild is mag die ineens niet meer 's nachts? :hand: Dát is voor hem gewoon nog de intimiteit, sterker nog: 's nachts wil hij alleen maar OP ZIJN ZIJ de fles drinken, net als bij de bv :wink:

En nogmaals dit topic was NIET omdat ik van de nachtvoeding af wilde mensen!!
Ik ben er inmiddels zo op ingesteld dat het allemaal op de automatische piloot gaat!

Bigsby Dwingen komt niet voor in mijn woordenboek :wink: maar uitleggen idd wel. En het is niet dat IK WIL dat hij andere dingen drinkt, meer dat ik me afvroeg hoe VEEL andere kids drinken :slight_smile:

Soms voel ik me in dit topic nogal verkeerd begrepen aangezien ik erg ruimdenkend ben qua “eetregels” door mijn werk… Het was gewoon de bedoeling dat men mij vertelde wat andere kindjes feitelijk op een dag naar binnen werkten omdat ik dat een beetje kon peilen wat nou werkelijk normaal is voor een (inmiddels) 9maanden oud kindje :slight_smile:

Mensen kunnen ook verkeerd lezen,interpeteren…sorry hoor :shifty:

Maar je geeft hierboven denk ik zelf al een mooiste antwoord :wink:

Het is gewoon wennen…alles…eten,drinken,komt helemaal goed,helemaal met zo´n mama :-*

@renzosmam wrote:

Mensen kunnen ook verkeerd lezen,interpeteren…sorry hoor :shifty:

Maar je geeft hierboven denk ik zelf al een mooiste antwoord :wink:

Het is gewoon wennen…alles…eten,drinken,komt helemaal goed,helemaal met zo´n mama :-

:- :slight_smile: