Oke, en toen..

Mijn man en ik heb besloten om voor een 2de kindje te gaan.

We liepen er al veel langer mee, maar we wilden allemaal nog zoveel.

Nieuwe baan (ik), nieuwe keuken, enz…

Toevallig hadden we het er pas over, en aangezien Robin ook alweer 3,5 word, was het een beetje een nu of nooit situatie.

Ik heb nu een vast contract, ga ik van baan switchen. dan kan het zeker nog een jaar duren voordat ik weer een vast contract heb, laat staan dat ik überhaupt een geschiktere baan kan vinden…

Om een lang verhaal kort te maken…

Ik slik nu gewoon de pil.

Ik moet hem nu nog een week slikken, voordat ik stop en weer ongi word.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Volgens mijn pil bijsluiter moet ik eerst een “natuurlijke” menstruatie afwachten, maar wat word daar onder verstaan?

Slik ik hem nu een week door, word ongi, en stop dan, of nu meteen…? Hoe pak ik dat aan?

Ik wil namelijk wel mijn cyclus kunnen berekenen.

En mag ik er vanuit gaan dat ik een 28 dagen cyclus heb?

De vorige keer met Robin heb ik dit helemaal niet mee hoeven maken, dus dit is even nieuw voor me. :shifty:

Alvast bedankt. :slight_smile:

Met een natuurlijke menstruatie wordt bedoeld de 1e menstruatie die jij krijgt na de ontrekkingsbloeding door het stoppen met de pil.

Wat betreft je cyclus denk ik dat je moet kijken hoe die vroeger was, dus toen je niet aan de pil zat.

Veel succes iig!!!

Ik heb zelf een paar maanden gewacht zodat ik mijn cyclus wist. Mijn cyclus was voor mijn pilgebruik trouwens anders dan erna.

Ik ben in de derde week van mijn pil gestopt, maandag laatste pil en donderdag al ongie.

Ik ben gewoon uitgegaan van 28 dagen en heb precies op de goede dagen van dat lijmerige slijm gehad :sick:. Nu de volgende cyclus afwachten(of misschien niet :pray: :mrgreen: )

Suc6 ermee!

Ik moet nu eigenlijk nog een week, en dan word ik dus ongi.

Als ik nu stop, dan word ik het hoogstwaarschijnlijk na het weekend al.

Maar komt de cyclus dan niet in de war?

Ik hoop eigenlijk dat mijn lichaam, mijn cyclus een beetje overneemt die ik met de pil had, of werkt dat zo niet?

Want als ik nu zou stoppen, word ik een week eerder ongi dan gebruikelijk zeg maar.

je cyclus zal niet meer of minder in de war zijn als je nu stopt i.p.v. volgende week. de ontrekkingbloeding die je met de pil hebt is zowieso een andere dan de onttrekkingsbloeding die je zonder pil hebt.

dit omdat de pil een ovulatie blokkeerd en er dus geen eitje vrij zou moeten komen.

zonder pil heb je dus wel een ovulaire cyclus, die vanzelf op gang moet komen, ongeacht het moment van stoppen

wellicht even googlen op de precieze werking van de pil dan zal het je wel duidelijk zijn.

fietje

Ik zou komende week nog wel doorslikken. Met de pil heb je welliswaar een ontrekkingbloeding maar kwa timing boots je wel een “natuurlijke” cyclus na.

Je kan niet zonder meer van 28 dagen uitgaan, maar je moet iets om je aan vast te houden. Als je stopt met de pil geeft de medische wereld je lichaam een half jaar om weer op orde te komen. Het kan dus zijn dat je lichaam voorlopig nog ff ontregeld is.

Wat zwanger worden betreft, ze adviseren idd een 1e natuurlijke menstruatie af te wachten. Oa. omdat je in de eerste ronde zonder pil een verhoogde kans hebt op het rijpen van meerdere eitjes.

Veel succes ermee en hopelijk is je lichaam snel in het goede ritme :-*

Hoi Anneke,

Ik ben pas gestopt met de pil. Omdat we voor een 2de gaan :dance: .

Ik heb de strip helemaal afgemaakt met de ongesteld die daarbij hoort in de stopweek. Na de stopweek had ik normaal gesproken weer een nieuwe strip genomen. Nu dus niet.

Na het stoppen, werd ik 35 dagen later ongesteld, na mijn nep-ongi. Dat was dan de 1ste echte menstruatie.

Het leek mij beter eerst de pilstrip af te maken en niet halverwege.

Mijn cyclus is onregelmatig. Maar voor mij doen best goed nu.

35-35-32-?

Ik heb nu wel al een beetje inzicht in mijn cylus.

Als ik jou was, zou ik de strip eerst afmaken en na je nep-ongi stoppen met de pil.

Maar dat moet je zelf natuurlijk weten.

Wel erg leuk dat jullie voor een 2de gaan :dance: :dance:

Succes met alles

:-* Claudia

Bedankt allemaal! :-*

Het word me al een heel eind duidelijk.

Ik weet in grote lijnen goed hoe de pil en de cyclus werken, maar als je het dan in de praktijk gaat brengen, wil ik het ook op de juiste manier doen.

Ik zit veel op internet te kijken nu, en vind het vooral lastig, die 1ste, 2de en 3de week zeg maar.

Om die in te delen, en een soort schema op te stellen.

Robin was een onverwachte zwangerschap, dus heb dat allemaal nog niet eerder meegemaakt.

Wat leuk Claudia, ook jij (jullie eigenlijk :dance: ), heel veel succes!

Hee wat leuk Anneke

heb geen tips voor je mbt pil

Leuk dat jullie ook voor een 2e gaan!

Wil je alleen even heel veel succes en klusplezier wensen! :wink:

Oh, enne…kom je meeschrijven bij “zwanger worden van een tweede”?

Heel veel succes alvast!

Na het stoppen is de kans niet echt groot dat je een cyclus van precies 28 dagen hebt. Als je 2 cyclussen gehad hebt, dan kan je eigenlijk pas een beetje zeggen hoe het verder zal gaan.

Even over het slijm… op je eisprongdagen is je afscheiding bijna zo dun als water. Dat slijmerige is er een paar dagen voor.