Oké, buikgriep... en dan?

Nou, na een blunder van de ha (in opleiding, dus vooruit… :roll: ) die dacht dat Sterre ‘gewoon’ wat verkeerds gegeten had, is het nu toch wel duidelijk dat ze net als de rest van Nederland buikgriep heeft. Ze heeft flinke diarree (alleen af en toe plots een normale poepluier ertussen :think: ), moet regelmatig overgeven, weinig eetlust, jengelig, en haar temperatuur schommelt inmiddels tussen de 38 en 39 graden, maar ze is ook met vlagen koortsvrij.

Buikgriep dus, niets levensbedreigends, alleen heel erg zielig voor haar, en lastig voor papa en mama.



Maar wat ‘mag’ nu wel en niet? Wat kan ik haar te eten en drinken geven? Ze krijgt nu roosvicee (stop en gewoon), water, crackertjes en als het wat beter gaat een boterham. Verder wil ze ook helemaal niks eigenlijk. Maar is melk slim? Lijkt me niet lekker voor haar maagje, maar kan het geen kwaad als ze een tijdje geen zuivel binnenkrijgt? Ze drinkt wel heel veel gelukkig.



En kan ik met haar naar buiten, of beter van niet? En op momenten dat ze geen of weinig koorts heeft? Moet ik haar warm aankleden (ze heeft ijskoude handjes, dus die neiging heb ik wel) of juist niet (ivm koorts)?



En tenslotte, wanneer ‘moet’ ik hiermee (weer) naar de ha? Maak me op het moment niet echt ongerust, vooral omdat ze heel goed drinkt, en tussen het spugen door ook vaak best vrolijk en levendig is (denk steeds dat ze beter is, maar dan begint het weer…), maar ze valt wel veel af, dus misschien is het toch slim om vanmiddag of morgen ofzo maar weer eens naar de ha te gaan. :think:



Meiden, alle adviezen zijn welkom! Heb nog nooit een ziek kind gehad :? , dus ik voel me zo’n kluns op dit gebied… :frowning:



xHeske

Dionne heeft hier in oktober gelijk met mij buikgriep gehad.

Ik ben eigenlijk gewoon uit gegaan van wat Dionne aangaf. Dus wat ze wilde eten kreeg ze. Dus voornamelijk wat jij ook al opschreef. Crackers, brood en dat soort dingen. Dionne kreeg wel melk, al leek me dit voor haar maagje niet fijn. Zij wilde graag een flesje melk en heeft dit dus ook gekregen. De ene keer hield ze eten binnen, de andere keer spuugde ze het weer uit. Dionne is die dag gewoon naar buiten geweest omdat mijn man ook dag dat het over was. (Moest ze toen spugen in de auto :mrgreen: )

Dat afvallen is neit zo erg. Dionne heeft het de dagen er na flinkingehaald met wel 5 borden pasta per dag en 6 boterhammen.

heske geef haar in ieder geval zo min mogenlijk vezels dat schijnen de darmen juist te activeren.



Daarnaast preventief ors geven dat is tegen uitdroging, en houd zoveel mogenlijk het vocht in het lichaam.



Misschien banaan en beschuit :think: en bij vragen evt. naar de huisarts of apotheek bellen die hebben misschien nog wat meer adviezen

Heske, let er gewoon goed op dat ze niet uitdroog, ze verliest nu aan meerdere kanten vocht zeg maar. Drinken is nu belangrijker dan eten. Ze haalt de “schade” wel weer in hoor. Tekenen van uitdroging zijn dat ze heel suf en moe is en dat haar huid rechtop blijft staan als je er in knijpt.

Geef je haar al ORS?

Als je met dr naar buiten gaat zou ik haar wel lekker aankleden, je kunt in haar nekje voelen of ze het te warm heeft, he gaat daar dan zweterig voelen.

:-* voor je mooie meisje.

Thanx meiden! :-* Uitdrogen doet ze gelukkig niet, ze drinkt echt gigantisch veel. Vanmiddag ff met haar naar buiten, als ze de buggy in wil :roll: Heb de voetenzak al tevoorschijn gehaald, dus kan haar lekker inpakken. Hoop dat ze snel beter wordt hoor, ik vind het zoooo sneu :frowning:

Hier exact hetzelfde probleem alleen Joost heeft er ook nog keelontsteking bij… :frowning: Itt Dionne drinkt ie erg weinig dus ik begin me zorgen te maken.

Ik weet dat als ik naar de HA ga dat hij AB krijgt en daar krijgt ie nog meer diarree van dus daar wacht ik nog maar ff mee.



En hoe belangrijk is de melk inderdaad, want die wil ie dus al 5 dagen niet meer…

Melk is echt niet belangrijk in zo’n periode.

Probeer andere dingen te zoeken die hij misschien wel wil drinken, en anders misschien een waterijsje maken van roosvicee? Wel erg koud met dit weer, maar het helpt tegen de keelpijn.

De laatate keer dat Dionne keelontsteking had, dronk ze ook steeds minder. Maar dan probeerden we andere manieren van aanbieden. Uit ons glas, met een rietje, een bidonflesje enz. Had ook echt de hele dag drinken voor haar neus staan. Ieder slokje was meegenomen.

:hug: