hoe oud waren jullie kindjes toen ze over gingen op 4 voedingen? Ik merk gewoon aan Daan dat hij echt eigenlijk niet meer behoefte heeft. Als ik het hem aanbied drinkt hij het wel op, maar hij komt er niet zelf voor… Hij wordt uit zichzelf pas laat wakker(tegen 9 uur) en laat dan ruim 4 uur tussen zijn voedingen zitten. Kort rekensommetje brengt me dan op 9-13-17-21-01 en daar zit hem dus de knellende factor… ik moet hem dan dus rond 1 uur 's nachts wakker maken voor zijn laatste voeding… Sinds ik over ben op flesvoeding heeft ie nog geen een keer hoeven huilen om de fles/van de honger. Ik zet mijn wekker rond 7.30… en pak hem er gewoon na 4 uur bij … de laatste voeding zou dan uitkomen rond 23.30… maar die vervroeg ik meestal, omdat hij tegen 21.30 echt wel naar bed wil al. Dus dan rek ik hem ietsie tot 22.00… wordt me niet echt in dank afgenomen… en die fles er nog in.
Op het CB krijg ik alleen maar tegenstrijdige berichten… van de een mag ik hem gerust 12 uur achter elkaar laten slapen… en vandaag kreeg ik weer te horen dat ie niet meer als 10 uur achter elkaar zonder voeding mag…
Volgens het schema wat je bij het cb krijgt moet ik nog een maand zo doormodderen… jippie :roll:
(geef wel bv maar goed)
ik zou gewoon lekker naar Daan luisteren en hem 4 voedingen geven.
Als je dan het idee hebt dat hij suf wordt heeft ie niet genoeg, maar volgens mij zijn 4 voedingen prima.
Ik las dat hij goed was aangekomen, fijn meis!!
Gewoon 1 voeding eraf laten hoor meid!!
JIj weet wat het beste is!!
En je kan het een paar dagen proberen,
Reageerd hij er niet goed op kan je altijd di evoeding er weer bij doen
Succes,EN over het cb ene oor in en andere oor weer uit he :silenced:
ja ik weet het… .maar hij is pas net vier maandjes… Ik ga voortaan maar echt de wekker zetten om 7 uur… en hem om 23 uur nog maar effe wakker maken. Of anders de flessen om de 3.5 uur geven… dan kom ik ook rond 21.30 uit… tis dat ie ze eigenlijk allemaal wel helemaal leegdrinkt… dus hij heeft het wel nodig lijkt…
Lienke zat ook al met 4 maand op 4 flessen hoor. We moesten haar voor de laatste fles altijd wakker maken en dat vond ze echt niet leuk. Wij hebben hem toen maar 's een keer weg gelaten en Lienke deed het daar heel goed op. Ze kreeg dan rond 22.00 uur de laatste fles en sliep dan tot een uur of 7. Was volgens cb hier prima. En Lienke groeide (en nog :shock: ) als kool.
Groetjes Renate
en hoeveel deed je dan in de fles?? en om welke tijden gaf je die dan?? Want ik vrees dat ik het vandaag echt niet ga halen… Daan werd vanmorgen pas om 9.30 wakker, en ik was na de wekker weer terug in slaap gevallen :oops: Ik moet hem nu echt om de 3-3.5 uur die fles geven, anders kom ik er gewoon niet aan…
Hij drinkt nu net de 200cc op… denk niet dat ik er meer in kan krijgen, dan komt hij toch niet aan de hoeveelheid?
Kan je hem niet gewoon wakker maken??
Gewoon 8-12-16-18 en dan om 23 uur wakker maken voor een fles??
Doe je hem wel gewoon om 9-9:30 uur in bed, zonder fles dus…
Micah krijgt nog steeds 4 flessen…Ik moet van het cb over, maar ik heb absoluut niet een hoge pet op van het cb, dus trek mijn eigen plan…
Ik zou gewoon wat sjoemelen met de tijden overdag…
…
dat is het hem nou juist… hij drinkt net aan 180-190 cc… Heel heel soms gaat de 200 op… maar meestal niet… Dus meer in de fles doen heeft weinig nut lijkt me…
Wij zitten ook nog gewoon op 5 flessen hoor. Zo rond de volgende tijden: 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00
Na de fles van 19.00 gaat hij naar bed en voor die van 23.00 maken we hem wakker.
Tussendoor huilt hij ook niet voor de fles en soms -als hij slaapt- zit er wel 4,5 of 5 uur tussen een fles.
En 180cc is ook goed hoor. Ze hoeven echt niet perse 200cc te drinken.
Maar als hij 4 flessen per dag drinkt van 200 ml, krijgt hij toch wel genoeg? Dat is toch 800 ml.
Ik weet niet meer precies hoe het met Juul ging, maar die ging met 3,5 maand al aan de fruithap omdat ze onverzadigbaar was. Volgens mij is ze toen ook heel snel terug gegaan naar 4 flessen en dat was prima. Als hij maar niet meer drinkt dan een liter kunstvoeding (oh, wat heb ik een hekel aan dat woord…).
800 ml is prima voor een kindje van 4 maanden oud, maar inderdaad tot 1 liter mag.
Probeer eens gewoon je dag schema aan te houden rond 20.00-21.00 uur gewoon te bed te leggen als hij moe is en dan komt hij waarschijnlijk binnen 2 uur wel nog voor de 4e fles en anders maak je hem om 23.00 uur wakker. Sommige kindjes hebben gewoon weinig nodig om goed te kunnen functioneren.
ik ben vandaag met ilona naar het cb geweest.
ze is nu 7100 gram. en 4 maanden
en ze mag van de 5de fles af, dat is die van 22.00.
zelf gaf ze dat ook al een paar keer aan dat ze niet meer wilde.
nu mag ik ook met een fruithap beginnen. gaan we een zondag doen, kan mijn man het filmen en foto’s maken.
de schema van ilona is/was
700/800, 180/200ml
1100/1200, 180/200ml
1500/1600, 200ml
1830/1900, 200ml
22.00, verschillend wat ze op kon. moets ik haar wel wakker maken.
ik weet alleen nog niet wanneer ik de fruithap moet geven, vergeten te vragen, en wanneer ik het gaf bij ilse weet ik niet meer.
groetjes henny
fruithapje kun je gewoon nog ergens tussendoor geven…
Ik ben vandaag bij het cb geweest, en zolang hij de fles om 23.00 nog drinkt moet ik hem nog blijven geven, anders zou ik het risico lopen dat hij rond 2 of 3 uur komt… (weinig kans, maar goed). Omdat hij hem nog opdrinkt, heeft ze het idee dat hij het nog wel kan gebruiken. Daan weegt nog geen 6 kg…
En hij MOET van mij die 200 niet opdrinken hoor… hij MAG. Daarnet om 19.00 dronk hij maar 140cc… vind ik ook prima, zolang hij over de dag heen maar aan minimaal 800cc komt, en dat haalt ie ALTIJD zonder moeite.
Ik had Quillan ook met vier maanden op vier voedingen hij had er gewoon geen behoefte aan. Heel soms kwam hij nog eens een keer s nachts maar dat was echt sporadisch dus ik zou gewoon die voeding van 1 uur eraf halen
Gr Marielle :vlinder:
grappig hoe dat anders kan zijn met alle kindjes.
thijmens is pas sinds een paar weken van de 5de fles af
Gelukkig is niet 1 kind gelijk zou anders een mooie boel worden :lol:
ja hihii
weet nog dat ik me al zorgen begon te maken omdat ieder kindje om mij heen al op 4 zat en thijmen er nog geen eens aanstalten voor maakte :lol: