Zoals de titel al zegt, hoe moet het ook alweer???
Sanna is nu vijf en halve maand en ik zat te denken dat ik binnenkort met bijvoeden kan beginnen. Maar hoe wertke het ook alweer?
In het begin tussen twee voedingen door een beetje fruit of groente proberen? Of als ze eigenlijk een voeding moet wat geven en dan daarna aanleggen? (ik geef nog volledig bv)
En laatst vroeg iemand aan me: “hoe gaat het met water drinken?” Dus ik reageerde zo " Water :shock: ze krijgt alleen nog bv"
Had ik daar al mee moeten beginnen ?:oops:
En kan ik beter met fruit of juist met groente beginnen?
Met andere woorden ik weet het dus niet. (Alles van Jimmy ben ik vergeten :roll: , ik onthoud alleen nog maar dingen die net gebeurd zijn )
Wie kan mij helpen? :-*
mij is verteld dat je beter met groente kan beginnen omdat dat zachter is voor de darmpjes.
En wanneer… volgens mij deed ik het een uur voor een voeding, je begint met een paar hapjes… maar ik weet het nou al niet meer goed. Erg eigenlijk he haha
Eerst groente zeggen ze, dan fruit… als je het andersom doet, heb je kans dat ze geen groente meer willen… fruit is lekker zoet he…
Ik heb TOCH fruit eerst gedaan haha… en Aisah is niet zo van de groente nog… maarja, of het daar aan ligt…
Verder, water bij… mag… maar waarom zou je dat doen? Je kunt (als je dat wilt) ook gewoon BV geven naar behoefte… en met water kan het zo zijn dat je het aanbod verstoord… als je voedingen wilt minderen is het ideaal… en zou je dus wel ander vocht kunnen bijgeven…
Ik gaf trouwens dus eerst een slok BV en daarna eten… maar misschien vult dat wel teveel… dus je kan het ook daarna doen… hier maakt t niet veel uit… hij eet toch wel…
Ik deed s’ochtends pap, dat vond ie niks… dus op een gegeven moment over op brood… met appelstroop… en tussendoor fruit… banaan of zo… s’avonds gaf ik hem weleens een stronkje broccoli of wortel of zo… maar ook avondeten werkt nog niet echt… dus ik heb weleens een potje geprobeerd en daar eet ie soms wel een paar hapjes van… ook nog niet echt veel…
En je mag ook switchen… dus de warme maaltijd s’middags doen en bijvoorbeeld s’avonds pap… voor het slapen gaan of zo…
En tussendoor gewoon de borst…