ojeee mijn zoon gaat onderdelen verliezen !!

want zijn onderste 2 tandjes zitten los !!!

hahahaha zo gaaf !!! :dance: :dance:

2 weken geleden zei hij al tijdens een appel eten dat zijn tanden zeer deden , vrijdag avond schoot het weer door mijn hoofd en keek ik even bij hem en zowaar zijn linkerondervoortandje << goed woord voor galgje haha zit al best wel errug los !! net zoals het tandje ernaast dat zit ook een beetje los. :mrgreen: :mrgreen:

mijn zoon word groot :shock: :inlove:

nou ga ik miss wel een flashback krijgen van mijzelf toen ik mijn 1e tand wisselde , mijn moeder kwam samen met mijn broertje thuis na de bevalling uit het zhuis , waar we thuis met fam en vrienden beschuit met muisjes gingen eten … de 1e hap van mijn beschuit met blauwe muisjes was het raak en viel mijn 1e tandje eruit … zou toch koeliewoelie zijn dat als ik dalijk ben bevallen en niek zn 1e tand komt eruit rollen terwijl hij geniet van zijn beschuitje !! :mrgreen:

Wow zeg :shock: :lol: Zou idd wel een leuke dejavu zijn als hij het ook bij zijn beschuitje heeft :lol: Maar hij is wel heel vroeg of ken ik nu alleen maar late kinderen :think: Niet naar bedoeld dat hij “te” vroeg zou zijn hoor, als het komt dan kom het, maar de wisselende kids die ik ken waren minimaal 6 :lol: En jouw knul is nog niet eens 5 :thumbup:

ik was zelf ook 4 jaar en 11 maanden , hij heeft ook al die 2 grote mensen kiezen achterin die nu doorkomen , ook onderin , aan allebei de kanten zie je 4 van die punten door zn tandvlees komen …

:think: vlugge japie dan ? ik ken eigenlijk helemaal geen kinders die aan het wisselen zijn , jaha kinders van een jaar of 9 maar die hebben al hun grote mensen tanden.

Wow zeg!! Had het er toevallig gisteren met mijn sm over of wisselen een erfelijk iets is, want haar oudste was laat met wisselen en zijn eigen zoon ook weer. En als ik nu lees dat jij idd ook voor je 5e begon met wisselen dan lijkt dit wel te kloppen :lol:

nou je zal het wel zeggen dan … ik zou het niet weten eigenlijk , ik ben nog een groentje op dit gebied hahaha.

Ik ken het ook alleen maar van mijn nichtjes, neefjes en kids van vrienden, maar nog niet uit eigen ervaring met mijn kids :mrgreen:

4 jaar is vroeg ,maar er word gezegt hoe vroeger ze de tandjes kregen hoe eerder het wisselen begint…

Maar het zegt niet altijd wat, wnedy is begonnen met tanden wisselen toen ze 7 is ( net dus)

En had wel vroeg tandjes gekregen als baby ,

Maar euhm wat tof he , mooi zeg is dat h’e ,

ikzelf vind he tniet fijn aan te zien, niet erg leuk,

wendy heeft er vaak en veel pijn aan , is met 1 tandje naar de tandarts geweest, je kunt er weinig aan doen ja weer het flesje chamodent nemen :lol: :thumbup:

ook een noob dus hahaha , tis wel gaaf hoor !! elke dag staan we metzn 3en voor de spiegel terwijl niek aan zn tandje loopt te frutten , hij gaat steeds een beetje losser he mam !! :inlove:

Ik kan er dus helemaal niet tegen :shifty: Mijn nichtjes vinden het ook altijd geweldig om mij ff op de kast te krijgen… “Kijk tante Kim” en als ik dan kijk, ff lekker die losse tand draaien of omvouwen :sick: :hand: Ben dus blij dat ik er voorlopig nog niet aan toe ben met mijn kids :angel:

met 3 maanden kwamen zijn onderste 2 tandjes door

*** t lijkt net opschepperij maar dat is het niet :shifty: ***

op het cb zeiden ze ook al van dat kan helemaal niet , tot de ka zelf keek en ze het dus wel moest toegeven dat het idd zn tandjes al waren …

met 1 jaar en 10 maanden was hij al helemaal compleet , ik weet het ook niet … :think:

hahahaha kim deed ik vroeger ook altijd bij mijn tante die werd er echt ziek van en zeker als ze een beetje gaan zingen die tandjes als je ze beweegt whahahaha dat gesop toch ghehehe , ik vind het mooi hoor , tante janny moet je horuh !!! :mrgreen: :mrgreen:

Is geen opschepppen hoor :hand: Wat zo is dat is zo :wink: En raar dat het cb toen tegen je heeft gezegd dat het niet kan :hand: Er worden (heel soms) zelfs kindjes met een tandje geboren, dus dat het niet kan is natuurlijk onzin :snooty: Hier met 8 maanden bij allebei de jongens de 1e tandjes en de oudste was ruim 2,5 jaar toen hij pas zijn laatste kies kreeg :wink: Elk kind is verschillend hoor, maar zeggen dat dingen niet kunnen vind ik altijd zo makkelijk :hand:

Vroeger van mezelf vond ik het ook fantastisch hoor, lekker frutten met die losse tanden en dan net zo lang met een zakdoek eromheen zitten poeren tot ie eruit kwam :sick: Maar nu ik wat ouder ben :mrgreen: kan ik het niet zo goed meer hebben :shifty: En het geluid is idd helemaal misselijkmakend :oops:

Leuk hoor :mrgreen:

Anne kreeg ook met 3 maanden haar eerste tanden , ze was 14 maanden toen ze alles had. De tandarts zei laatst al tegen ons dat er nog 4 kiezen aankomen (die van het volwassen gebit), dus nog even afwachten. Hopenlijk gaat het niet zo heel snel als bij jullie, want ze moeten de rest van hun leven nog met dat gebit doen.

nou hahaha dan heeft ie met 22 jaar een kunstklapper omdat hij zn tanden zo snel verbruikt heeft … nee geintje hahaha.

zou dat waar zijn dan dat als ze snel tanden hebben ze ook snel ‘versleten’ zijn ?? nee toch … :think:

Lijkt me niet hoor, gemiddeld beginnen ze met wisselen tussen de 6 en de 7 ofzo :think: En de een wordt 80 en de ander wordt 95. De een van 95 heeft nog natuurlijke tanden, terwijl de ander van 80 mss al een kunstklapper heeft. Ligt denk ik gewoon aan hoe goed je je gebit verzorgt en of je er bierflesjes mee openmaakt of niet :mrgreen: Nee zonder dollen, ik denk niet dat een of twee jaar eerder je volwassen tanden krijgen zoveel invloed heeft op de slijtage van het gebit :think: Maar ik ben geen tandarts :wink:

over 3 maandjes moeten we weer langs bij mijn grote vriend de tandarts NOT , maar zal het dan wel vragen hahaha.

Schrijf het dan maar op, want dan ben je zo druk dat je het vergeet te vragen :lol: Dat heb ik tenminste altijd en helemaal de eerste tijd na de bevalling :shifty: :doh: Maar hier zitten ook tandartsen en assistenten op het forum hoor, mss weten zij het wel :wink: Nu ga ik ff mijn jongste spruit uit zijn bed trekken, die is wakker geworden :inlove: en dan "ff lunse"met de jongens en hup naar de psz :wink:

Lol, het zal wel meevallen met de lijt, maar onze tandarts maakte me wel extra attend erop dat die volwassen tanden echt zeer goed gepoetst moeten worden (Anne heeft een prima gebit waar ze van stond te kijken, dus mij leek die opmerking overbodig, blijkbaar niet). Als ze wat ouder zijn lijkt me het poetsen wat makkelijker, vandaar dat ik hoop dat het nog even duurt.

ik poets hem elke dag 2x met peutertandpasta van 5 tot 12 jaar ofzo van elmex zodra die kiezen goed door zijn komt er zo een seal laagje overheen.