Ojee spruw mond en billen

Hoi Desmée heeft spruw in ieder geval in haar mondje, maar op haar billetjes en schaamlipjes heeft ze ook al een tijdje luieruitslag wat maar niet overging.

Kan dat ook een schimmel zijn?

Wat moet ik nu doen naar de ha of kan je zonder recept ook medicijnen halen.

Voor het mondje daktarin dat weet ik, maar voor op de billen?

En moet ik mijzelf ook gaan behandelen, geef bv maar heb tot nu toe nog nergens last van.

Ik las over thee en een gaasje en daarmee haar mondje schoonmaken, moet dat gewone thee zijn of maakt dat niet uit, we hebben enkel thee met smaakjes en groene thee.

Al haar speeltjes al weggehaald, maar kan niet alles in de was gooien, wat moet ik daar nu mee?

nou genoeg vragen bedankt alvast.

Hoe is het nu met Desmee?

Spruw in mond en op billen komt heel vaak voor.

Het is besmettelijk. De schimmel gaat dan door het lichaam met de ontlasting er weer uit en besmet de billen.

Voor de mond heb je een recept nodig, evenals iets voor op je tepels. Dat is belangrijk, ook al heb jij nog geen last, want anders blijf je haar besmetten.

Voor de billen kan je miconazol(=daktarin) zo in de apotheek kopen. 2x per dag smeren en evt. als de billen rood en of kapot zijn afdichten met zink(olie, creme, zalf).

Succes

Kijk even hier:

http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#8

Beterschap!

Hoi,

wat vervelend, je arme kleintje. Spruw is erg pijnlijk. Je kan het beste even contact opnemen met je huisarts. Die geeft dan iets voor in de mond en voor op het kontje van je kleine.

Ik heb bij spruw alles op 60 graden gewassen, ongeacht de etiketten. Volgens mij kan je het ook twee weken of zo in een zak bewaren (afgesloten) en dan gaat alles ook dood maar weet ik niet zeker. Misschien dat je deze vraag bij borstvoeding kan neerzetten daar lezen meer spruwdeskundigen mee.