Oililyservies

Nou Jaaaaa :wall:

Ik hang net de douwe egberts op, ik belde omdat mijn servies niet goed gebleven is. Sommige bekers, borden zijn nog prima, sommige zijn helemaal roze geworden (was rood). Het was onwijs duur en veel heb ik gekregen voor verjaardagen, kerst etc. Het mag gewoon in de vaatwasser dus dat heb ik ook gedaan. Maar als je een bord van eh 20 euro geloof ik, koopt, dan mag je toch verwachten dat dat mooi blijft…?

Ik heb van alle onderdelen bonnen nodig, anders doen ze er niks mee :frowning: :?

Echt hoor ten eerste kreeg ik het meeste, dan ga je geen bonnetjes vragen voor het geval dat de kleur niet mooi blijft?!

Ik ben echt boos en teleurgesteld, daar gaat je honderdeneuro’s voor wat, een jaar of twee lol ervan en nu ziet het er niet meer uit :cry:

Wie heb je aan de lijn gehad? Ik zou een flinke mail sturen en zorgen dat hij wordt gelezen/behandeld door een of andere leidinggevende daar.

Oh ik vergeet altijd wie ik sprak.niet handig. Maar ik ga idd een flinke mail schrijven, ik vind dit echt absurd.

Vaak krijg je een telefoonmeisje ofzo aan de lijn. Mijn ervaring is dat mensen met iets meer macht in de toko vaak welwillender zijn richting klanten. :slight_smile:

Ja zo’n callcenter… Dat is meestal zo.



Maar wel mooi balen zeg.

Zoek social media op, twitter, facebook en ga daar, net als wat je hier doet, klagen.

Kans is groot dat vanuit DE daar dan op gereageerd wordt en je meer voor elkaar krijgt dan bij klantenservice.

ik ben het met je eens laat dat voorop staan,

maar je bonnetje is garantie bewijs, bij ons in de winkel mogen wij in principe klachten zonder bon ook niet behandelen.



pin afschrift tellen ook als bon (wettelijk gezien)

misschien die verzamelen?

@D. wrote:

Vaak krijg je een telefoonmeisje ofzo aan de lijn. Mijn ervaring is dat mensen met iets meer macht in de toko vaak welwillender zijn richting klanten. :slight_smile:




ja en anders vragen naar een regiomanager :thumbup:

@teun wrote:

ik ben het met je eens laat dat voorop staan,

maar je bonnetje is garantie bewijs, bij ons in de winkel mogen wij in principe klachten zonder bon ook niet behandelen.



pin afschrift tellen ook als bon (wettelijk gezien)

misschien die verzamelen?




Ik bewaar bonnen normaal gesproken ook wel… Als je het hebt over elektrische apparaten, autostoel voor de kinderen e.d Maar ja,wat kan er nu misgaan met een bord of mok?

Bovendien heb ik 90% gekregen en ik zie het niet echt als optie om mn halve familie te vragen of ze hun afschriften gaan terugzoeken.

Misschien kun je ook contact zoeken met oilily? Balen hoor.

hm… ik heb ook een aantal delen van het oilily servies en ik doe het NIET in de vaatwasser… vaatwasserbestendig betekent voornameijk dat het basismateriaal niet zal breken door druk en temperatuur.

Maar de print is niet meegebakken en ligt erop en er zitten goudkleurige detais aan. Dat is voor mij reden om het niet in de vw te doen, zover ik weet is het algemeen bekend dat ziverkleurige en goudkleurige serviesdecoraties niet in de vaatwasser horen.



Ik vind dit dus eigenlijk ook niet zo goed doordacht. Best kans dat ze er uiteindelijk ook weinig mee doen, alle servies slijt in een vaatwasser, maar zolang het niet is gebroken…

En de intensiteit van gebruik kunnen ze niet meten, na 2 jaar intensief gebruik kan ik me zo voorstellen dat ze geen garantie meer geven… :shifty:

Ik heb het Oililyservies ook (ook aan het sparen met verjaardagen etc.), maar op de onderkant staat: ‘not dishwasher proof/no microwave use’. Maar ik weet natuurlijk niet of dat er vanaf de eerste editie al op heeft gestaan, ik ben pas 2 jaar aan het sparen.

Nee ik heb het al langer als dat en op de mijne staat dus ook dat het wel in de vaatwasser mag. Er is mij toen verteld dat het gouden randje idd kan vervagen erdoor, maar dat heb ik maar voor lief genomen aangezien we het servies gewoon dagelijks gebruiken. Als ik had geweten dat het roze zou worden zou ik het denk ik niet eens hebben gaan sparen… Koop niet zo’n servies om het ofwel in de kast te hebben staan of om met de hand af te moeten wassen.

@Lune wrote:

Nee ik heb het al langer als dat en op de mijne staat dus ook dat het wel in de vaatwasser mag. Er is mij toen verteld dat het gouden randje idd kan vervagen erdoor, maar dat heb ik maar voor lief genomen aangezien we het servies gewoon dagelijks gebruiken. Als ik had geweten dat het roze zou worden zou ik het denk ik niet eens hebben gaan sparen… Koop niet zo’n servies om het ofwel in de kast te hebben staan of om met de hand af te moeten wassen.




mmm, dat klinkt een beetje alsof ze meer klachten van jouw soort hebben gehad en de tekst toen maar hebben aangepast. Vind wel dat ze je dan nieuw servies moeten geven, want je hebt niets gedaan wat volgens hen niet kon. Ik hoop dat je nog iemand anders te spreken krijgt die wel iets voor je wil doen. Misschien een idee om ‘live’ te gaan klagen bij een DE-winkel? Kun je een paar serviesdelen meenemen om je verhaal kracht bij te zetten.

Overigens is dat inderdaad wel een algemeen bekend feit dat serviesgoed die beschilderd zijn waarbij het niet meegebakken is zullen vervagen in de vaatwasser.

Maar je hebt wel gelijk dat ze het dan niet vaatwasbestendig hadden moeten bestempelen.



Maar als je dan toch een nieuw servies of verkleurde onderdelen vergoed zou gaan krijgen lost dat niet je probleem op voor de toekomst.

Zolang je het in de vaatwasser doet zal het de kleuren aantasten en dus toch weer rose worden.

@Cell wrote:

hm… ik heb ook een aantal delen van het oilily servies en ik doe het NIET in de vaatwasser… vaatwasserbestendig betekent voornameijk dat het basismateriaal niet zal breken door druk en temperatuur.

Maar de print is niet meegebakken en ligt erop en er zitten goudkleurige detais aan. Dat is voor mij reden om het niet in de vw te doen, zover ik weet is het algemeen bekend dat ziverkleurige en goudkleurige serviesdecoraties niet in de vaatwasser horen.



Ik vind dit dus eigenlijk ook niet zo goed doordacht. Best kans dat ze er uiteindelijk ook weinig mee doen, alle servies slijt in een vaatwasser, maar zolang het niet is gebroken…

En de intensiteit van gebruik kunnen ze niet meten, na 2 jaar intensief gebruik kan ik me zo voorstellen dat ze geen garantie meer geven… :shifty:




Mwah, dit vind ik een beetje onzin. Als er vaatwasbestendig op staat, dan denk je dat het in de vaatwasser kan. Anders moeten ze dat er niet op zetten. Zéker bij die prijs mag je meer verwachten voor je geld.

Ik heb toendertijd ook rood met witte stippen borden bij de v&d gekocht, om aan te vullen tot ik oilily bij elkaar gespaard zou hebben. Die zien er nog perfect uit :roll: Wordt helaas niet meer verkocht anders wist ik het wel.



Clair, als ik het nu nieuwe onderdelen zou kopen zou ik ze natuurlijk iet weer in de vaatwasser zetten, maar idd ofwel besluiten voor feestelijke gelegenheden te bewaren of met de hand af te wassen… Maar dan heb je iig een keus.

D. Volgens europeesch recht mag je van bepaalde producten verwachten dat de gebruiksduur naar waarde word gegarandeert. Bijvoorbeeld een tv van 1000 euro die na 1 jaar stuk gaat… dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, van een tv mag je verwachten dat hij langer mee gaat dan 1 jaar.



Maar servies? Wat als jij het laat vallen, wat als je slecht vaatwasmiddel gebruikt, wat als je het toch eens hebt gereinigd met wat agressiever spul, of je hebt het geweekt in soda…

Ze geeft aan dat ze het al langer heeft dan 2 jaar… tja, dan vind ik het wel een beetje vergezocht om daar nu nog over te gaan steggelen. Denk ook niet dat ze verplicht zijn om hier wat mee te doen, maar als ze dat doen zal het veelal coulance zijn.



Kijk, als je na 1 jaar al zegt, het is roze geworden en er staat op dishwasser safe… kan ik begrijpen. Maar na 4 of 5 jaar nog? Ik heb ook items die ik in 2007 heb gekregen en daar staat nog op dat het vaatwasserbestendig is. Maar de items van 2009 al niet meer. Ik snap dus ook dat ze bonnen willen zien, dan kan je ook nagaan hoe oud de items zijn.

Tja ik ben het daar in feite redelijk mee eens, maar ik verwacht van een servies in dezemprijsklasse dat het bij normaal gebruik een levenlang mee gaat bij wijze van spreken. Net als het wedgwoodservies waar ik okknvoor mocht kiezen, zelfde prijsklasse maar blijkbaar veel betere service.

dat klopt wel ja, mijn schoonzus heeft toen dat wedgewood van de appie gespaard en gebruikt dat dagelijks… gaat ook dagelijks in de vaatwasser en niets mee aan de hand. Maar dat is dan ook onbewerkt geglazuurd aardewerk. Ik heb ook wat kopjes van de appie, met een nep pip achtig printje erop en die waren ooit aquablauw gebloemd… nou, ze zijn nu wazig aquablauw en de bloemetjes zijn amper te zien. Het waren niet de goedkoopste kopjes, maar ze worden wel intensief gebruikt… Daar verwacht ik dan toch van dat het op den duur minder mooi word.



Overigens had mijn schoonzusje wel dat van met name de kopjes op een gegeven moment de lepelkrassen op de bodem (van die grijze krassen) er niet meer uit gingen, ook niet als ze het met de hand probeerde. Dus ook normaal glazuur slijt in de vaatwasser. Het word ook allemaal wel wat ruwer in de loop der tijd.