Hoi,
Wat er nou gebeurdt is ik voel me helemaal schuldig!!
Mijn dochtertje van 1 jaar kwam naar me toe kruipen toen ik op de toilet zat dat zullen meerdere van jullie misschien wel herkennen. Maar toen ik daar weg wilde lopen ging ze er tegen in door te huilen en slap te houden zodat ik haar niet kon optillen, waardoor ik zoiets had van nou ik laat je dan even zitten en riep haar meestal komt ze dan naar me toe kruipen :?
dit keer dus niet ze bleek te trap op proberen te klimmen en echt het was maar een kwestie van 1 minuutje en ik hoor een bonk ik ren naar haar toe en zag dus toen haar op de grond liggen waardoor ik erachter kwam dat ze de eerste traptrede op is geklommen en gevallen!! :oops:
Ik schok me rot en voel me echt schuldig!!! Nooit maar dan ook nooit laat ik haar ongezien in de gang en nu 1 minuutje kijk ik even niet en gebeurdt er dit :oops:
Ze heeft een blauwe wenkbrauw en verder zag ik niets bijzonders aan haar waardoor ik wel opgelucht ben dat er niets ergs is maar toch zit het me niet helemaal lekker
ik moest het even van mij afschrijven en hopelijk herkent iemand zo’n situatie als dit.
groetjes Froukje
Tja, kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, als moeder zijnde dien je je kind voor zoiets moeten te behoeden, maar een ongelukje (en gelukkig toch goed afgelopen op die blauwe wenkbrauw na) toch goed afgelopen?
Huilde ze wel direct? Bij twijfel of ze bewusteloos is geweest, meteen de arts bellen hoor!
Het was nog maar de eerste traptrede, dus ze is gewoon ongelukkig terecht gekomen, dat had bij wijze van spreke ook met een deurdrempel kunnen gebeuren.
Het beste is dat ze zo snel mogelijk goed leert de trap beklimmen. Mijn dochter was sneller dan haar broers daarin en kon met 57 weken goed de trap beklimmen. De eerste maand ben ik uiteraard wel altijd achter haar blijven staan maar het gevaar van 2 treetjes leek me te overzien.
Oh wat een schrik zeg het gaat nu zo snel met die dreumesjes.
Hier ook hoor keek ff niet een mevrouw stond al halve wege op de trap ze babbelen en te lachen. Ben me rot geschrokken weet nu wel dat ik haar nu niet heel even alleen in de gang kan laten spelen.
ja gelukkig i9s het goed afgelopen!
Ze huilde idd direct dus is ook echt niet bewusteloos geweest.
Maar idd ik liet haar eigenlijk al niet alleen in de gang daarom is het helemaal balen dat hety gebeurd is :? maar dit zal mij hoop ik geen tweede keer gebeuren. :?
bedankt voor jullie reacties
groetjes froukje
Echt grote gevaren moet je natuurlijk vermijden (hete thee drinken met kind op schoot of hete thee op een tafel met een tafelkleed bijvoorbeeld), maar kinderen zullen nu eenmaal vallen. En van de eerste tree kan de schade nooit groot zijn, dus maak je niet te druk.
Ik weet nog dat Stan voor het eerst van de bank viel (hij zal een maand of 5 geweest zijn denk ik), terwijl ik er naast zat!!! Voelde me zo schuldig, maar besefte me al gauw dat er heus nog weleens wat zou gebeuren…
Wij hebben een open trap in de woonkamer en het traphekje geplaatst vanaf tree 3. Dus ze kunnen de eerste 2 tredes wel op. heb ze gelijk geleerd hoe ze er weer veilig af moeten en het gaat perfect.
Ze gaan ook netjes in hun achteruit van de bank of over hoge drempels. :mrgreen:
Ik ben daar ook wat minder panisch in geworden. Het vallen. Souf heeft al aardig vaak de vloer van dicht bij gezien ( of de punt van de tafel of de deur.)
Je probeerd ze zoveel mogenlijk te beschermen maar het lukt niet altijd en vallen en op staan he. Nou heb ik een bikkel die niet snel huilt, maar laats viel hij zo voorover met neus en mond op de tegelvloer. Dat was heel erg. Bloedneus, tand door de lip. Heel zielig. Maar hij was het een minuut later vergeten. Je kan er gewoon niets aan doen.
De eerste keer vallen is gewoon heel eng, en daarna went het vanzelf. Een treetje is echt niks om je druk over te maken. En snel leren traplopen
Ongelukken gebeuren altijd op een onbewaakt moment. Hoe graag je ook zou willen, je kan niet altijd alles voorkomen helaas. Maar ik snap je gevoel heel goed hoor. :hug:
Echt grote gevaren moet je natuurlijk vermijden (hete thee drinken met kind op schoot of hete thee op een tafel met een tafelkleed bijvoorbeeld),En ook dit soort dingen gebeuren, hoe goed je soms ook oplet. Ikzelf had mijn thee midden op een tafel, zonder tafelkleed. Dacht dat het daar buiten bereik stond. En opeens blijkt Kyan er wel bij te kunnen. Ik heb kunnen voorkomen dat hij een slok nam en het over zijn gezichtje is gegaan, maar hij heeft wel een verbrande schouder eraan overgehouden. En dit alles toen ik een meter van hem af stond maar even naar mijn vriend keek die wat zei.
het zoontje van een kennis van ons graaide een glas thee van het aanrecht. Mama stond ernaast en had de thee net voor zichzelf gemaakt, zet de pot aan de kant en hops, de kleine man komt er net bij en trekt het glas over zich heen. Hij heeft een tijdje in Aken in het ziekenhuis gelegen, maar het gaat nu erg goed. Een ongeluk zit in eeen erg klein hoekje.
vreselijk he die ongelukjes.
ik was laatst boterham aan het smeren en zoontje zat in deuropening, het was lekker weer. de tuin was wel schoongeveegd, maar die rotvogels laten rotzooi in onze tuin vallen steeds. Ons zoontje had ineens een groen blad in zijn hand, ik zei, geef maar aan mama en liep er meteen naartoe, hij als reactie hierop, snel in zijn mond gepropt en doorgeslikt. ik stond er maar 3 stappen vanaf. wel even HA gebeld en kon geen kwaad, hij moest veel drinken en kon buikpijn krijgen,maar hij heeft er geen last van gehad. je kunt je af en toe echt voor je hoofd slaan dan he…ik denk dat iedereen wel eens iets overkomt.