Ohhhhh, mánnen, soms zou je ze willen.......

Heb het nog nooit gedaan, maar moet nu even mijn “frustratie” kwijt…



Sinds drie maanden hebben we onze Benthe erbij. Is best weer even wennen, die van 6,5 is al zo zelfstandig…

Dat we dus weer naar tijden en schema’s leven mag duidelijk zijn…



Alleen, ik heb het gevoel dat ik dat alleen moet doen…



Neem nou weer vanmorgen.



Ik heb al weken dat ik vrijdagochtend Benthe in bad doe. Breng ik eerst B’Elanna naar school, doe wat boodschapjes en kom dan naar huis. (Even voor de duidelijkheid, mijn man werkt vanuit huis, dus die is dan thuis en zodoende kan ik Benthe thuislaten…)



Nou hoorde ik gisteren dat mijn man vanochtend een afspraak buiten de deur heeft…

Om HALF NEGEN :shock:



Terwijl onze dochter al dik twee jaar om 08.15 naar school gebracht wordt en ik, zelfs als ik haar “dump” héél snel naar huis fiets, nooit om half negen thuis kan zijn…



Nou ja, dan maar even om 11.45 boodschappen doen, da’s niet zo’n hele ramp.



Vraag ik of hij wel gewoon om 11.30 thuis is… zegt íe : weet ik niet!!!



Nou lekker dan, hoe regel ik dat nu met de kids??? Oppas hebben we hier niet…

11.00 is Benthe haar flesjestijd, dus dat zal al eerder moeten, want ik moet 11.20 wegwandelen, wil ik op tijd op school zijn…



Badje lijkt me geen goed idee, want het is koud en Benthe heeft dan natte haren (ze heeft er nogal wat…)



Dus ja, moeders, zie maar hoe je het vandaag planned!!!



Mannen, soms kun je beter maar niet op ze rekenen :wink:

Ooohhh wat vervelend meid. Maar zo herkenbaar. Ik zou niet weten hoe je het moet doen. je ouders of je schoonouders?



Wat balen ja. Ja idd mannen soms he grrrr :x

das idd balen hele schema in de war… :hug:

ff bespreken met je man…

Nou, gelukkig lijkt het met een sisser af te lopen…



Hij belde net dat hij om 11.30 thuis zou zijn, moeten we nog afwachten, maar…

En Benthe was vroeg wakker, dus die is nu al in bad geweest…



Dus nu zien dat hij op tijd thuis is, loopt het allemaal weer op rolletjes…

Ik denk eerlijk gezegt dat je dikke mazzel hebt dat hij er zoveel en zovaak wél is…

Ik denk dat veel mama’s moeten prutsen met schema’s enzo…ik moet Celiza ook vaak wakker maken om Renzo te halen…

Mijn man is 's morgens vaak tot 8u thuis om te helpen met Renzo dat zie ik als mazzel,want veel mannen zijn al vroeg van huis en die mama’s moeten het iedere ochtend allemaal zelf doen.

Al snap ik wel dat het fijn is om even van tevoren te weten aangezien hij er dus wel altijd is en je daar ook op rekent natuurlijk…

Enuh een keertje niet in bad is geen zonde hoor :wink:

Ach, tis toch maar voor 1 keertje…

Wat renzosmam ook al zegt, je hebt eigenlijk mazzel dat ie er normaal gesproken wel is :smiley:

Snap wel dat je helemaal gewend bent aan je schema natuurlijk… maar voor een keertje anders doen moet kunnen toch. Doe je benthe een keertje savonds in bad

Wauw ik wou dat mijn man zo vaak thuis was.



Ik doe zeker 5 dagen in de week alles wat betreft de kids. Vanaf 's morgens 7 tot 's avonds 7. Manlief is overdag in ieder geval al nooit thuis en eigenlijk ook heel vaak met het eten niet.



Heb er nooit een probleem van gemaakt en ja er moest wel is hier en daar wat geschoven worden, maar ja dat is toch niet zo’n onwijze ramp?

Oh, ik ben absoluut blij dat hij er zoveel is, ik ergerde me alleen aan het feit dat hij niet even heeft overlegd en gedacht aan de tijden…

Ik heb me moeten aanpassen aan een tweede kindje, dat zou hij ook wat meer moeten doen…

aaarrrggghhh… Ik weet wat je bedoeld… Mijn vriend werkt ook van huis uit, en al hebben we dan nog maar 1 kindje, af en toe! :wall: :wall:



Zijn favo zinnetje is: Als ik buitenshuis zou werken, zou ik ook niet kunnen helpen!!! :wall: :evil: wurg wurg enz…



liefs

daffie



(waarom is er nog geen smiley voor ‘wurgen’ ?? :mrgreen:)

en was hij op tijd thuis…

Ik heb ook zo’n mazzel: vriend werkt ook thuis. Hij vindt alleen dat zijn papadag eindigt als ik thuis kom… :wall: terwijl mamadag de hele dag doorloopt :lol:



Ik ben zelf een regelneefje, weet graag van te voren hoe/wat/wanneer en wie, zeg maar. Dat heb ik wel af moeten leren sinds Leonie er is, want meestal is ZIJ degene die de plannen in de war schopt :mrgreen:

Dat heb ik ook, je hebt je schema en daar wordt ineens op ingebroken…

Vreselijk vind ik dat…



Maar hij was redelijk op tijd thuis…11.37, dus moest hard fietsen, maar was op tijd…

Hebben jullie dat ooit dan officieel afgesproken, dat hij altijd thuis is op vrijdagmorgen?

Of ga jij er gewoon vanuit omdat het al tijden zo gaat?



Ik ben ook zo’n “geluksvogel” die haar man altijd thuis heeft en ik ga er soms ook zomaar vanuit dat hij er toch wel is, maar hij is natuurlijk wel gewoon aan het werk.



Eigenlijk vraag ik elke avond wel even wat hij in zijn agenda heeft staan voor de volgende dag, gewoon blijven communiceren dus :wink:

eigenlijk vind ik dat als hij van huis uit werkt dat je er dan rekening mee moet houden met de planning en dan zo moet regelen alsof ie er niet was… want nu je het zo gewend bent, word het moeilijk als het eens 1x niet kan… en heel begrijpelijk want jij zit dan met de handen in het haar…

Misschein moet je dan minder op hem rekenen qua schooltijden en kindjes halen, slapen etc. Dan kan het alleen maar mooi meegenomen zijn als het wel kan. Ik zou er niet zo’n probleem van maken. Mijn man werkt heel onregelmatig en ik weet dus nooit precies wanneer hij wel of niet thuis is. Maar we passen ons gewoon allemaal aan, hij probeert zoveel mogelijk thuis te zijn als kids gehaald moeten worden, maar kan ook vaak zat niet, tja dan niet, dan moet Luuk gewoon mee.

Nou ik kan me goed voorstellen dat als je man al tijden vanuit huis werkt je er gewoon eventjes geen rekening mee houd dat ij ook weleens een afspraak buiten de deur kan hebben.

En dat je er dan van baalt dat je planning in de war komt.

Gelukkig is alles goed afgelopen vandaag.

@wisje wrote:

Oh, ik ben absoluut blij dat hij er zoveel is, ik ergerde me alleen aan het feit dat hij niet even heeft overlegd en gedacht aan de tijden…

Ik heb me moeten aanpassen aan een tweede kindje, dat zou hij ook wat meer moeten doen…




Misschien moet je hem die ruimte dan ook geven. Nu erger jij je en vervolgens ga JIJ kunst en vliegwerk opvoeren om alles toch nog klaar te krijgen. Je had ook kunnen zeggen sorry schat, je moet de afspraak een half uur later plannen,PUNT. :mrgreen:

@renzosmam wrote:

Ik denk eerlijk gezegt dat je dikke mazzel hebt dat hij er zoveel en zovaak wél is…

Ik denk dat veel mama’s moeten prutsen met schema’s enzo…




Helemaal mee eens :thumbup: !