oh nee....kat weg??!!

Onze Floortje is sinds begin van de middag spoorloos! :frowning: Ze was bang voor vuurwerk kwamen we achter (hebben haar pas sinds maart dit jaar dus konden we niet weten), vanmiddag wou ze zo graag naar buiten en het was rustig met knallen, had nog geen enkele gehoord, dus ik dacht ‘ach, ze is toch zo’n miepert die 2 min buiten is en dan weer binnen wil…dus ga maar even dan’…

Had ik het maar nooit gedaan! :doh: Ze reageert niet op roepen, bak met brokjes schudden, hebben de buren gevraagd op te letten en m’n sz die 200m verderop woont, ze is gechipt maar die is nog geregistreerd op naam van de vorige eigenaar :? Ze heeft wel een bandje om met haar naam en onze gegevens, dus mensen kunnen bellen…maar ik ben er niet gerust onder :frowning:

Als ze er morgenvroeg niet is ga ik Amivedi oid bellen, en dierenarts hier in de buurt…



Nou, dat wou ik even kwijt…

:hug:

oh dat is zo :frowning:

Vorig jaar gebeurde ons hetzelfde.

Nou ja… wij wisten dat hij bang was van vuurwerk en we hadden hem dus al binnen opgesloten, maar is er uitgeglipt.



3 maand later stond hij ineens weer met de andere 2 katten voor de deur en liep naar binnen alsof het heel normaal was?! :shock: Echt geloof dat mijn mond op de grond hing.



Die kat heeft nogal een klaaglijk jammergeluidje en wij denken dat iemand zoiets had: ach zielig kom maar binnen en daar is hij gebleven.

Inmiddels woont hij bij die mensen in de straat hier achter… hij bleef steeds een dag weg en dan weer een dag terug… dat was voor de kinderen ook niet leuk en hij heeft het goed daar, we zien hem dagelijks, dus het is voor mij nu ook goed.



Maar vond het vreselijk niet te weten waar hij was!

:hug: :hug:

ken je gevoel, hier ook gehad dat poes ineens weg was.

de volgende dag stond ze bij de buren voor de deur te miauwen :mrgreen:

Is ze er intussen alweer???

Ik hoop het wel!

Hoop dat ze er weer is Caren.



Hier ook kat weg sinds gister begin van de avond. Er was er nog 1 buiten en die liet ik binnne, floepte de andere naar buiten. Nog een rondje gelopen gisteravond met weinig hoop en zelfs nu nog niks terwijl ik zo gehoopt had dat ze inmiddels voor de deur zou zitten.

Komt wel weer terug…



Die van ons was ook de hele nacht foetsie. Logisch natuurlijk met dat geknal. Vanochtend stond hij weer voor de deur… :inlove:



Katten weten heel goed een veilig plekje te vinden en ook heel goed waar ze wonen…



:hug:

oei daar ben ik ook altijd zo bang voor :?



Hier is de regel met oudjaar gewoon niet buiten, wordt ook veel geknald buiten. Mijn kater is nu wel net naar buiten gegaan maarja tis nu ook stil hier.



Is ze al terug ?

Ze is terug!! De buurman had haar 's avonds laat nog bij ons in de tuin gezien, maar kon haar niet te pakken krijgen, en wij sliepen al… De volgende morgen deed Peter de deur open en sprong ze ineens over de schutting 8) Heb de achterdeur voor de veiligheid maar op slot gedaan, voor het geval er onverwacht bezoek kwam en ze weer weg glipte…

Volgend jaar maar wat van die rustgevende druppels of pilletjes halen voor d’r, want ze was echt zo bang…arm beestje.



Maaike, is jouw kat al terug inmiddels??

Oh wat fijn!

Jaa die van ons is ook terug en ligt na een bak brokjes weg geschrokt te hebben languit op de bank te pitten!

Ze zat in de schuur (die had ik vannacht open gezet toen we gingen slapen zodat ze nog iets van een veilig plekje had) en de deur was dicht gewaaid, daar kwam ik dus net een uurtje terug achter :oops:

wat fijn dat ze weer thuis is…



bij ons mogen de poezels niet naar buiten van 28-12 tot 2-1. en dan is onze tuin nog afgezet. moet er gewoon niet aan denken dat ze uit angst de tuin ontvluchten, een kat in het nauw…

maakt vreemde sprongen…



onze katten leven gelukkig binnen, maar ik weet precies wat jullie bedoelen,



bij mijn ouders zijn ook 2 katten ontsnapt gister avond, hopelijk zijn ze al weer binnen, :smiley:

Gelukkig zijn ze weer terug :slight_smile:

Ik ken dat, onze kat is twee weken weg geweest in de vakantie.

En een keer vier dagen, toen lag wel het halsbandje in de brievenbus.

Dacht echt dat iemand hem wat aan had gedaan, maar gelukkig was het gewoon ergens gevonden en was de kat op avontuur.



Rond deze tijd houd ik hem ook binnen hoor, doodeng met al dat vuurwerk.

Ach arme Caren, je kat weg. Dat is balen. Hoop dat je haar weer terug hebt. Maffe beesten, je wilt ze toch niet missen.



Onze katten zijn nu even buiten maar als ze straks binnen zijn mogen ze volgend jaar pas weer de hort op.