Hoi,
Onze Friso sliep altijd perfect 's nachts. Van een uur of elf tot een uur of zeven, acht. Overdag deed hij alleen af en toe wat hazenslaapjes. En nu lijken de zaken wel omgedraaid! Ineens slaapt hij overdag zomaar 2,5 uur achter elkaar, maar 's nachts wordt hij om de haverklap wakker. Ik sus hem, stop zijn speentje terug, aai hem over zijn bolletje, maar een uur later is het weer raak. We worden er doodmoe van (nou ja, ik, mijn man slaapt overal doorheen…). als hij wakker is is hij hartstikke vrolijk, maar als ik hem laat pruttelen gaat dat op een gegeven moment over op huilen en dat op krijsen. Hij valt dus niet uit zichzelf weer in slaap.
Ik haal hem er nu maar uit en voed hem, en dan valt hij bij mij in bed weer in slaap (weer terug in bedje leggen helpt niet).
Hij ligt wel sinds een paar weken in een ledikantje ipv de wieg, maar dat ging in het begin gewoon goed.
Tips? Ervaringen? Gaat het over (ja duh voor hij zestien is wel, natuurlijk)? Doe ik iets verkeerd???
THANX!!!
Groetjes,
Femke
Volgens mij doe je het goed. Misschien zou ik hem er niet uithalen voor een voeding…denk ik :think: . Maar wat je doet met hem sussen (terwijl hij in bedje blijft liggen) en speentje teruggeven lijkt met prima. Misschien kun je een spuugdoekje/speendoekje aan zijn speen vastmaken zodat hij hem zelf na wat oefening kan vinden. Verder zou ik het niet weten, hier hebben we het ook gehad. Soms wel 15 keer op een nacht uit bed…pffff. Idd erg vermoeiend.
Succes ermee :thumbup: en hopelijk is het net als hier een fase.
misschien dat je hem overdag wat meer wakker kunt houden
zodat het ritme weer om slaat?
met tygo heb ik al een bed ritueel
21:30 uur heeft ie zijn laatste fles
daarna leg ik hem in bed,
slaapzakje aan
en stop ik hem strak in
als ik hem instop zonder slaapzakje dan sparteld hij zo weer bovern de dekens
dan geef ik hem zijn speen en een zoen
en dan ga ik de kamer uit
meestal als ik evenlater ga kijken is hij al diep in slaap
maar misschien dat ie ook in een sprongetje zit hoor
dan slapen kindjes ook vaak onrustiger
He dank!
Vannacht was hij om zes uur even wakker, heb hem toen ingestropt en speentje terug gegeven, en toen kwam hij pas om 8 uur weer. Zaaaaaaaaaaalig!
Ik heb zo’n randje voor om zijn bedje gekocht zodat hij iets beschutter slaapt, en een t-shirt van mij bij hem in bedje gelegd/ Wie weet is dit het, ben benieuwd wat hij vannacht doet.
In elk geval, Dank voor jullie antwoord en tips!!!
Groetjes,
Femke