Ogentest consultatiebureau

Hoi,



Ik was vandaag voor de 3 jaarskeuring :wink: bij het cb.

Een van de jongens is niet geslaagd voor de ogentest. Met zijn linker (geloof ik) oog zag hij minder dan met zijn rechter oog.

Over een maand moeten we terugkomen bij de arts. Om dit nog eens te testen.



Wie heeft dit nog meer gehad en hoe liep dit bij jullie af?



Groetjes

Ik lees mee, want Sean is ook gezakt voor ogentest en moet eerste week van januari terugkomen. Bij Sean was het onduidelijk of hij er geen zin meer in had of dat hij niet goed zag. :?

Jesse zag met 3 jaar test slechter met 1 oog, nu weer en we hebben nu een doorverwijzing naar de oogarts in het ziekenhuis. Jesse kennende word dat een drama dus ik heb geen haast. Bij Elise was het ook bij de 3 jr en 9 mnden test dat e niet goed leek te zien, maar dat bleek dus uiteindelijk niet zo. Bij Jesse twijfel ik zelf ook hoor…

Jesse zag met 3 jaar test slechter met 1 oog, nu weer en we hebben nu een doorverwijzing naar de oogarts in het ziekenhuis. Jesse kennende word dat een drama dus ik heb geen haast. Bij Elise was het ook bij de 3 jr en 9 mnden test dat e niet goed leek te zien, maar dat bleek dus uiteindelijk niet zo. Bij Jesse twijfel ik zelf ook hoor…

Hier meegemaakt. Voor de tweede test op het CB zakte ze ook. Doorverwezen naar de oogarts en daar slaagde ze met vlag en wimpel!



Bij de eerste oogtest was ze afgeleid, had ze er geen zin in. Bij de tweede was het een stuk beter, maar nog niet goed genoeg. Ook snel afgeleid en te langdradig. Bij de oogarts werd het allemaal wat speelser en kindvriendelijker aangepakt, was ze ondertussen weer minimaal een halfjaar ouder en toen ging het super. Ze ratelde zo de kleinste plaatjes op, die ik niet eens zag. :slight_smile:



Het wil dus helemaal niet zeggen dat er werkelijk iets aan de hand is, als je niet door de ogentest komt.



Succes!

hier ook met een oog kon hij alleen de eerste twee rijtje lezen. Nu zijn we bij de oogarts geweest en niet alles is in orde.

Hijw ilde ook niet echt meewerken maar zijn ene oog lijkt lui, dus minder te kijken, maar dat oog is dus ook minder sterk.



we moeten nu in maart terug komen om definitief vast te stellen wat het nou is met zijn ogen. Hij ziet wel 100 procent maar met geschieden ogen kijkt hij niet honderd procent per oog.



lastig en weinig voorkomend verhaal volgens de oogarts. Wordt vervolgd.

Maandag weer bij cb geweest voor 2e keer ogentest en gelukkig is meneer geslaagd!

Wij zijn ook 3 weken geleden geweest en ook gezakt voor de oogtest met beide ogen.



Ze zag alleen het grootste plaatje (auto) van de 2de rij van onder en de rest zag ze niet. Nu moeten we ook over 2 weken terug, dus ik ben benieuwd.



Ik lees dus graag mee hier :thumbup:

Hier ook de middelste was 1 oog niet goed, maand later terugkomen en weer 1 oog niet goed. We hebben een verwijzing voor de oogarts gekregen en daar bleek er niets aan de hand te zijn! Allebei zijn ogen een +2.5. Volgens de oogarts word je met +6 geboren en heb je op je 12e jaar 0. Had dat nog nooit gehoord.

Misschien dat hij in de toekomst een bril moet maar dat zien we dan wel weer.

Zei de oogarts hier ook (van +6 bij geboorte ed) en bij de een duurt het wat langer voordat hij/zij richting de 0 gaat dan bij de ander. De oudste had ook vrij lang een redelijk hoge plus en daarbij werkten haar ogen niet goed samen, maar na een aantal extra controles is ze toch ‘goedgekeurd’ bij de oogarts.

En romata, al terug geweest?



Hier zijn we vandaag voor de tweede keer geweest en weer gezakt…

Ene oog was helemaal super en het andere oog leek echt alsof ie het niet zag… :?

Volgende week de verwijzing naar de oogarts ophalen… ben benieuwd…

Ach Tierrrtje heb je zelf het idee dat hij minder ziet met dat ene oog?



Onze jongeman is in november ook gezakt voor de oogtest. Volgens mij omdat meneer er simpelweg geen zin in had. Eerst paar gingen goed en daarna zag ik dat hij er geen zin meer in had, keek naar andere dingen en begon te verzinnen.

Hij moet 5 februari weer. Ik heb zelf niet het idee dat hij niet goed ziet. Als we in de auto zitten ziet hij van alles in de verte en benoemt dat ook goed.



Onze dochter zakte toendertijd ook de eerste keer, tweede keer geen probleem.

@Marieke_5000 wrote:

Ach Tierrrtje heb je zelf het idee dat hij minder ziet met dat ene oog?





Wij merken er thuis helemaal niks van… Wat jij ook zegt: in de auto ziet hij echt werkelijk alles. En hij lijkt ook geen moeite te hebben met diepte zien ofzo… hij valt niet en ook zijn oog hand coördinatie is prima.



Bij de eerste test twijfelde ik ook of hij gewoon geen zin had, maar mijn man zei dat ie bij de tweede test het met dat oog echt niet zag en vervolgens met het andere juist heel goed, dus ja… vind het wel spannend!



Hopen dat jouw ventje er volgende week gewoon doorheen komt!

Wij zijn eind Januari weer geweest en toen was het “met de hakken over de sloot”. Vandaag mochten beide jongens weer voor de test (3 jaar en 9 maanden)



En weer was het niet goed. Maar ook bij zijn broer ging het niet top. Dus nu beiden doorgestuurd naar een Orthopist? Verder merk ik trouwens niet dat ze niet goed zouden zien. Dus ik heb nog goed hoop dat er niet meteen brillen nodig zullen zijn…



Hoe gaat het hier met alle kindjes? Al meer zekerheid?

bij Jesse zijn we niet meer naar oogarts geweest (ahum) ik geloof het wel en op school word het evt. niet goed zien in groep 2 of 3 vanzelf opgemerkt. Eerst maar eens aan zijn andere ‘probleempjes’ werken.



Thijs is afgelopen week voor t eerst geweest en slaagde met vlag en wimpel voor deel 1, yeaahh… een meewerkend kind :slight_smile: