Oei wat fout, maar ik doe het toch

Ik weet het ik weet het, zou niet moeten maar…sinds afgelopen nacht hebben wij onze tweeling meiden samen in een bed gedaan ( wel ieder in eigen slaapzak, model “ik-kan-geen-kand-op”) en opeens: RUST.

Ze meldden zich wel keurig om te eten halverwege de nacht, maar vooral ELine was altijd ( sinds we haar thuis hebben, maar liefst een hele tien dagen) zo onrustig en druk, en huilen, en krampjes, en pruttelen…er was geen houden aan.

Inmiddels waren mijn man en ik goed bekaf, koortslip van vermoeidheid en hadden we een ingeving ( mjaaa, gelezen van andere tweeling mams, Gemma mocht je dit lezen: BEDANKT): laten we het eens proberen.

Echt een super nacht achter de kiezen, ik schrok opeens wakker op 06:30, borsten liepen leeg omdat ik een uur te laat was met kolven :oops: :shock: :oops: en de meisjes meldden zich weer om te eten.

Maaar… het is mij eigenlijk niet eens goed duidelijk waarom het eigenlijk wordt afgeraden: ik kan er eigenlijk niets over terug vinden waar dat nou echt op gebaseerd is. Weet iemand dat toevallig?

Geen idee en geen ervaring mee, maar zag laatst een tweeling hangwieg voorbij komen is dat niets voor je. Even in spoiler weet niet of ik dit zo mag plaatsen.

http://www.wiegje.nl/wieg/tweelingwieg.html

Misschien dat ze het te warm kunnen krijgen zo dicht tegen elkaar of dat ze door tegen elkaar aan te liggen elkaar kunnen verstikken? Maar misschien dat een tweeling elkaar toch ook wel zo goed aanvoelt, dat de kans op het laatste heel klein is…en dat eerste is misschien te voorkomen door ze niet te warm aan te kleden…?

Ik las of zag laatst ergens, dat ze in een ziekenhuis tweelingen ook vaker bij elkaar in de couveuse en in het bedje probeerde te leggen omdat dit goed zou zijn.

Ik ben er zelf een van een tweeling en wij hebben tot we 9 maanden oud waren sameen in de wieg gelegen :smiley:

Luc en Stan heb ik de eerste 2 maanden bij elkaar in het ledikantje gelegd. Ik heb het ledikantje dwars gezet, zodat ze naast elkaar konden liggen. Rond 2 maanden begonnen ze dus te lang te worden, omdat ze bij de geboorte (met 40+1 bevallen) al 50 cm waren.

De kraamhulp vertelde tegen mij dat ze de manier van tegenover elkaar afraden, maar naast elkaar zou geen probleem zijn. Als ze met de hoofdjes tegen elkaar liggen, dan zouden ze met de hoofdjes tegen elkaar kunnen bonken. Als ze met de voeten tegen elkaar liggen, dan zouden ze onderuit kunnen schuiven en onder de lakens terecht kunnen komen.

In het ziekenhuis werden ze ook al in hetzelfde ziekenhuisbedje gelegd.

Geen ervaring mee, wil alleen even zeggen wat een prachtig gezicht ik het vind! :inlove: Zó lief

Hier ook geen ervaring maar idd een :inlove: gezicht … en ik zou zeggen ze hebben al die tijd samen gelegen en missen elkaar misschien wel… heerlijk toch als ze elkaar zo heerlijk kunnen sussen :wink:

Heerlijk die foto’s! :inlove:

Ik denk inderdaad ivm kans op verstikking dat het afgeraden wordt… Hoe je het ook went of keert, een kindje alleen in bed is altijd veiliger dan 2 in bed (= minder ruimte, meer kans op benauwdheid)… Wil niet zeggen dat 2 in bed vreselijk gevaarlijk zou zijn, dat geloof ik namelijk niet.

wat prachtig om te zien zeg zo knusjes bij elkaar :inlove:

ik denk ook dat het afgeraden wordt mbt verstikking…