Oei ik groei

Hallo dames,



voor de allerkleinsten is er het boek van oei ik groei. Hier staan alle sprongetjes in beschreven. Maar na een aantal maanden is het boek uit en houdt het op. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de sprongetjes in de mentale ontwikkeling dan ook ophouden.



Elin is nu 2 jaar en 3 maanden en ze is op het moment om af en toe gek van te worden. Ik weet dat ze ook in de peuterpubertijd zit: lekker dwars zijn, huilen om niks.



Maar er komt me vanuit het boek ook veel naar voren. Huilen, hangerig, alleen bij mama willen zitten, onrustig slapen, weinig/slecht drinken.



Wie o wie komt dit bekend voor. Ik zal vast niet de enige zijn, met een (af en toe) klein draakje :smiley:

Die fases zijn na 2,5jaar over. Nu Katie 3 jaar is, merk ik dat ze veel makkelijker is geworden en onafhankelijker. Wel zeurt ze nu veel. Zal ook erbij horen. Nu zitten we in de fase waarin ze steeds vraagt wat wat is… Ontwikkelingsperiode. Heel grappig :lol:

oei ik groei is om te beginnen al echt een slecht boek, gebaseerd op onderzoek onder zes kinderen oid :roll: Omdat het zo globaal is zien veel mensen wel overeenkomsten ja. Als je echt in de ontwikkeling geinteresseerd bent en daarover wil lezen zou ik Kleine ontwikkelingspsychologie van Rita Kohnstamm eens uit de bieb halen, die heeft meerdere delen voor de hele kindertijd en verduidelijkt heel goed bepaalde fases :slight_smile: