Ruben breng ik meestal naar bed en TIemen en Jouke kijken dan nog wat tv. Nu vind ikd at er na 7 uur geen geschikte kindertv meer op is. Maar Jouke zit dan maar te suffen en let totaal niet op. Zo keek Tiemen wel het volwassenenjournaal (ja inclusief de verslagen uit oorlogsgebieden of weet ik veel wat) of zeer geweldadige tekenfilmpjes (mama, kijk je kunt kotsen in iemands mond )
Nu kwam Tiemen toaal overstuur boven. Helemaal bang, verdrietig. Had ie gezien op discovery dat een jongen op een surfplank was in zee en toen kwam er een haai en die beet dus een arm af.
Tiemen is nu dus hevig aan het snikken en ik heb al gepraat als brugman dat haaien echt echt echt niet in Nederland zijn.
Nou, ik denk dat ie nooit meer in zee zwemt.
En ik ben echt WOEST op Jouke. Ik wil perse niet meer dat Tiemen na 7 uur nog tv kijkt of ben ik nu overdone?
ik vind wel dat hij mee moet kijken dan ieg
en ieg moet kijken naar iets wat Tiemen ook aan kan.
vind ik dan :mrgreen:
Dat is zo lastig he. Sommige programma’s denk je nou dat kan best en toch raakt het ze meer dan we denken. Elina wordt bijvoorbeeld heel onrustig als ze nog voor het slapen gaan tv kijkt, maar die is natuurlijk nog wat jonger. Nu gaan we gewoon lekker een boekje lezen of even samen spelen in plaats van tv kijken.
Ik zou er in ieder geval wel goed op letten waar hij naar kijkt en hoe hij daar op reageert. En anders een spelletje doen of een boekje lezen totdat jij er zelf weer bij zit.
daar moet ie wel opletten ja… helemaal het journaal dat is veel te heftig… en discovery is idd ook niet relaxed altijd//
nou moet ik zeggen dat emma eerst niet bij ons in de plomp wilde zwemmen omdat daar stoeken in zaten en die aten je op… daar is ze ook overheen gekomen…
en idd goed volhouden dat er geen haaien zijn in NL. en meteen ook maar je vakantieadres… anders gelooft ie het wel voor nederland en ga je op vakantie naar spanje ofzo en vertikt ie het daar…
maar balen man…
Das idd dom van je man! Hier hebben we digitale tv en dus 24 uur pd Nickelodeon Junior beschikbaar met alleen maar onschuldige kinderfilmpjes als Dora, Back Jardigans enz. Dus als c. laat op is, zet ik hem op die zender en weet ik zeker dat ze niets engs ziet!
Arme Tiemen, haaien zijn ook super eng hoor! :-* voor de schrik!
Tja, ik heb ook wel eens dat ik achteraf denk ‘oei, dat hadden ze beter niet kunnen zien’, dat kan gebeuren. Maar dan ben ik de volgende keer wel een stuk alerter en heb mijn vinger op de afstandsbediening.
Ik hoop dat Jouke zijn vergissing ook inziet. En dat Tiemen wel weet dat haaien gevaarlijk zijn (dat weten mijn kinderen trouwens ook zonder t.v, waarschijnlijk uit liedjes ofzo, maar een bloederig beeld is natuurlijk heel wat anders) maar niet in ons land leven.
Oh ja daar zou ik ook niet zo blij mee zijn.
Vind die beelden toch vaak wel heftig, helemaal voor kleine kinderen.
Kan me voorstellen dat je pisnijdig bent.
Toch goed bespreekbaar maken, want dit kan natuurlijk niet.
Die beelden zijn voor een klein kind echt te heftig.
Hier kijkt de oudste (2 1/2) altijd een dvdtje voor het slapen gaan: De Lollifanten, Nijntje, Lady en de Vagebond, 101 Dalmatiers, Dombo…vindt ze geweldig. Ook het voorspelbare - want ze heeft ze allemaal al minstens 10 keer gezien :mrgreen: - vindt ze fijn.