ode aan 1 jaar tandemvoeden...en afscheid van de BV

Esther :clap: :clap: :clap: :clap:



Wat een prestatie! 1 jaar voeden is al heel wat, maar dan 2 van die prachtige meisjes :clap: :clap:



De fotos in 1 woord, geweldig!.

Je man heeft het op de gevoelige plaat vast gelegd, onwijs mooi.

Zeker een canvas waard voor in jullie kamer, of hun kamer elk geval ergens! maar zeker niet verstopt!

Wauw Esther wat bijzonder.

Ben jaloers op je :inlove:

Ik geniet al van 1 moppie aan de borst en jij hebt er zelfs 2. :inlove: :inlove:

Complimenten voor jou omdat jij je 2 meiden het beste hebt gegeven in hun 1e levensjaar.

en ook voor je man die deze prachtige foto’s heeft gemaakt!! :clap:

@fiep klophout wrote:

dan hier ook nog maar: je bent een held en dit zijn de mooiste bv-foto’s die ik hier ooit heb zien langs komen volgens mij.


Sluit ik me volledig bij aan! :thumbup:

Hele mooie foto’s, dat is zeker een heel mooi afscheid op deze manier.

2 hele lieve snoetjes en die waar ze naar elkaar kijken :inlove:

Wat goed en knap van je dat ze zolang bij je gedronken hebben :clap:

wauw… Ik krijg tranen in m’n ogen. Hier straalt zo ontzettend veel moederliefde vanaf!



Ik heb ontzettend veel respect voor je!!

@Nienke123 wrote:

@fiep klophout wrote:
dan hier ook nog maar: je bent een held en dit zijn de mooiste bv-foto’s die ik hier ooit heb zien langs komen volgens mij.


Sluit ik me volledig bij aan! :thumbup:




Ik ook.

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:



Esther ik heb ontzettend veel respect voor je, een jaar lang 2 hummeltjes voeden is heel mooi maar ook wel zwaar denk ik zo.Heb je altijd live gevoed, of kolfde je er ook bij?

De foto’s zijn prachtig evenals je mooie kindjes, en de rest van je gezin natuurlijk :inlove: .



Van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je meiskes.



:-*

Hier dan ook nog maar even: hele gave foto’s! Die foto dat ze elkaar aankijken :inlove: :inlove:



:-*

wauwwwwwwwww wat een prachtige foto’s!.. :o :o :o

Die ene dat ze elkaar zo schattig aankijken, wat mooi! :inlove:



Snap ik dat je het moeilijk vond zeg, maar petje af, een heel jaar lang tandem! :dance: :dance: :dance:

Knap gedaan :clap:

@mamma van sharondenise wrote:

Heb je altijd live gevoed, of kolfde je er ook bij?


de eerste drie weken heb ik bijna alles gekolft, omdat ze toen nog niet goed uit de borst konden drinken. Na drie weken fingerfeeding lukte het live voeden gelukkig wel, en sindsdien heb ik alleen maar live gevoed. Op verzoek, gewoon zoals het uitkwam, vaak een voor een. Ik vond het helemaal niet zwaar...mijn omgeving wel geloof ik :lol: Mijn favoriete moment was de avondvoeding...met zijn drietjes in het voedingshoekje, twee van die snoezige kopjes op mijn schoot die dronken tot ze in slaap vielen.... :inlove: :inlove: :inlove:

Wat een prachtige foto’s! En :clap: voor jou.



Liefs Moirah

Wowowow :clap: Super Mijlpaal!!



En woww wat een mooie foto’s! Ik hoop ook bij mijn laatst bv moment manlief over te kunnen halen voor tijd voor foto’s!!

Waanzinnig mooi!!!



Super knap 1 jaar lang!!!

Wauw Esther, wat ee prachtige foto’s. Ik ben jaloers!

Nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je prachtige meiden en wat een prestatie dat je ze een jaar hebt gevoed! :clap: Je bent zeker mijn voorbeeld en ik hoop dat ik ook in ieder geval het eerste jaar met zulke prachtige foto’s af mag ronden :inlove:



Hoe zitten/liggen de meiden bij jou op die foto’s? Ik kom er nog steeds niet echt uit hoe ik ze makkelijk samen kan voeden, helemaal zonder hulp vind ik het maar lastig. Heb je nog tips?



:-*

hoi gemma bedankt voor de felis en de complis :mrgreen: Ik gebruikte in het begin een tweelingvoedingskussen. Dat was heel handig: je legt de kindjes met hun kontje naar de rugleuning op een bank met een metetertje ertussen, je gaat ertussen zitten met het kussen op je schoot, dan leg je het kind aan de kant van de armleuning in rugbyhouding op het kussen, zodanig dat hij door de steun van de armeuning blijft liggen. Dan heb je twee armen vrij om het andere kind te pakken, die leg je aan de andere kant ook in rugbyhouding op het kussen. Dan help je de eerste met aanhappen (als die dat zelf nog niet heeft gedaan) en dan de andere. En drinken maar!



Als ze wat groter zijn kun je ook een combi van madonna en rugby gebruiken: je legt een kindje met kontje naar de rugleuning op de bank (bijvoorbeeld rechts), dan ga je zitten met de andere kindje op schoot, die leg je links aan in gewone madonnahouding, je ondersteunt hem met je linkerarm. Dan ga je met je rechterarm over je andere kindje heen, pols onder het armpje en hand achter het hoofje, dan kun je die zo naar je borst toe schuiven. De rechterbaby ligt dan dus op schoot bij de linkerbaby.



En als ze NOG groter zijn, dan kunnen ze allbei op hun knietjes voor je zitten en bedienen ze zichzelf wel… :lol: :lol: :lol:



Het tweelingvoedingskussen wat ik in het begin heb gebruikt is heel handig. Maar ontzettend duur. Jammer genoeg is het ventiel lek, anders kon ik hem naar je opsturen. Tenzij jij iemand weet die er een nieuw ventiel in kan zetten?

Wat een ontzettend mooie foto’s !

Heerlijke koppies en een super gezicht.

Petje af voor jou als BV-mamma!!



Een dikke knuffel voor jou

Wauw wat een prachtige foto’s!! Wat een mooi afscheid van je borstvoedingsperiode. :inlove:

Wat een prachtige foto’s voor het afsluiten van 1 jaar tandemvoeden :inlove: :inlove:

Wat een prestatie :clap: !

:thumbup:

bedankt allemaal voor de lieve woorden.

en als kroon op mijn werk…foto van de week!



http://www.borstvoeding.com/zijkolom/foto-van-de-week/evi-lola.html

:dance:

WoW :inlove: wat zijn dat super mooie foto’s :inlove:



En petje-af voor 1 jaar tandemvoeden :clap:

:thumbup: TOP!



:clap: Applaus!



En wat een super mooie foto’s!

Wow wat een mooie foto’s. Je mag trots zijn op jezelf dat je je dochters een jaar lang het allerbeste van je zelf gegeven hebt.