ctopus Paul, de inktvis die wereldberoemd werd door tijdens het WK voetbal de uitslag van wedstrijden goed te ‘voorspellen’, is dood.
Paul stierf in de nacht van maandag op dinsdag een natuurlijke dood, dat heeft het Duitse Sea Life dinsdag bekendgemaakt.
De algemeen directeur van Sea Life in Oberhausen, het verblijf van Paul, zegt het dier te zullen missen.
“Het is voor ons een geruststellende gedachte dat hij bij ons een goed leven heeft gehad, met de best mogelijke zorg�, aldus Stefan Porwoll.
Succes
De octopus boekte zijn grootste succes door Spanje vooraf als winnaar aan te wijzen van de finale van het wereldkampioenschap voetbal tegen Nederland. De Spanjaarden wonnen inderdaad.
De inktvis voorspelde eerder alle wedstrijden van het Duitse elftal correct. Ook tijdens het EK van 2008 voorspelde Paul alle wedstrijden van Duitsland goed, op de finale na.
Paul is 2,5 jaar oud geworden. Bij Sea Life hangen de vlaggen dinsdag halfstok.
dan heb je het als octopus wel ver geschopt als je overlijden in de krant komt :o
Even zitten googlen leert met dat octopussen die hier voor komen toch max een jaar of 8 worden… was dat leven van 2,5 jaar dan wel zo goed voor Paultje?
Hoe ga ik dit aan Luuk vertellen :think: die zegt bij elke put die hij tegenkomt dat Octopus Paul erin woont, en in onze wc (ja hier een moeder die een echte replica van octopus Paul tijdens het WK in haar wc had :oops: :lol: ) ik denk dat Paul net zo’n legende gaat worden als Sinterklaas :silenced: :lol:
@longlegs wrote:
Hoe ga ik dit aan Luuk vertellen :think: die zegt bij elke put die hij tegenkomt dat Octopus Paul erin woont
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :hug:
Misschien dat er nu inktvisringen van gemaakt worden die per zoveel euro verkocht gaan worden?
Net zoals destijds parfum gemaakt werd met Michael Jackson zn haar erin verwerkt…
@Rooike wrote:
Misschien dat er nu inktvisringen van gemaakt worden die per zoveel euro verkocht gaan worden?
Net zoals destijds parfum gemaakt werd met Michael Jackson zn haar erin verwerkt…
:lol: :lol: :lol: